🎉Filippas perspektiv🎉
Jag gick på värmdös gator med Dante i sitt flexi koppel och nosade på allt som låg på marken.
Jag vandrade på stigen som skulle leda mig runt ön. Jag suckade lite och blickade ut över området.
Jag hade glömt mina hörlurar hemma och kunde inte lyssna på musik. Det var oväntat väldigt tyst på gatorna. Det kändes nästan öde. Folk i fönstren i husen som jag gick förbi och några enstaka bilar som åkte på vägen avslöjade att det bodde folk här.
Det var väldigt tomt utan Omar i Stockholm. När Omar är här så verkar allt glatt och perfekt. Men när han åker är som om ett täcke med tomhet lägger sig över Stockholm. Dåligt väder och ingen lycka.
Omar är som Peter Pan. När Peter åker till fast landet blir det vinter, kallt och alla försöker att kämpa emot kylan som tynger ner dem. Men när Peter kommer till baka stiger solen och allt blir en vacker omgivning igen.
Han är min Peter Pan.
Jag suckade ännu en gång av kylan som tränger sig igenom mina dr Demin jeans. Jag började hacka tänder och skyndade mig hem.
När jag kom in på vårat kvarter öppnade sig himlen och snö flingor ramlade ner till den redan snö täckta marken.
Jag skyndade mig in igenom ytterdörren och möttes av McDonalds lukt.
Jag släpper lös Dante och han sprintar in till vardags rummet. Där inne sitter Felix och kollar både på TVn och mobilen.Ett avsnitt av talang var igång men Felix fokus var mer på mobilen än TVn. Jag dunsade ner vid hans fötter efter som han halv låg ner i soffan.
"Who are you texting?" Frågade jag han med min bästa brittiska jag kunde. Ett svagt leende la sig på hans läppar och han kollade upp. Jag visste att han gillade när Cattis talade engelska med brittisk accent.
Han vände mobilen mot mig och en sms konversation var igång. Längst upp stod det älsk med massor av hjärtan efter. Antagligen Cattis.
Cattis var just nu på semester på någon ö utanför Portugal och latar sig. Hon hade lagt ut en bild (på instagram) på henne i en blå bikini med ett par rund glasögon på nosryggen. Hon satt o skräddarställning med en slags frukt i handen med ett sugrör i. Hennes blick var någon annanstans än på kameran och bakgrunden visade att det var fint väder och att dem var på stranden.
Hon hade skrivit en text som löd
"äntligen här på Azorerna. Det är helt fantastiskt här, solen är lagom varm och vattnet är jätte vackert. Mina fem dagar här på ön kommer bestå av Havs dykning i havet 😱😍Åka till dem vackra kusterna och ta massor med bilder med min ny Canon
Och JAG SKA BADA MED DELFINER!!!😍😱Är så glad!! Det hade jag lovat mig själv att göra innan jag.
PS. Miss u bäbe😘😞😍 @FelixSandman"Så löd hennes text till bilden.
Vi satt där i soffan och sa inget. Felix hade intresset för mobilen och jag för TVn.
"Ungar jag vill prata med er." Sa mamma och satte sig i den ena fotöljen.
"Om vad?" Frågade jag och kollade konstig på henne. Hon kollade ner i sitt knä och sedan upp på oss.
YOU ARE READING
King Of The Radio
RandomJAG SKRIVER DENNA BOKEN BARA FÖR SKOJS SKULL, EFTERSOM DET VAR ETT LITET SKÄMT JAG OCK MINA KOMPISAR HADE FÅR CA TVÅ PR SEDAN MEN JAG KÅNNER ATT JAG VILL FORTSÄTTA SKROVA FÖR MIN EGNA SKULL. SÅ NU VET NI VRF DEN ÄR SÅ DÅLIG. Vad händer när 3 tjejer...