Kapitel 73

81 3 0
                                    

⛅️ E M M A S P E R S P E K T ⛅️

Jag hade precis kommit hem från en klass träff segerspelet vi inte hade någon skolresa. Vi hade badat och jag hängde med Alex då hon vart den enda jag riktigt kände förutom några tjejer i min klass.

Jag kollade ner på dörrmattan och såg ett brev liggandes där. Jag tog upp det och såg mitt namn på det. Jag öppnade det och stoppade handen i brevet. Jag tog upp en pappers bit och läste på den.

Arlanda flygplats 06:00 - Heathrow 7:30
Plats 30
26/6 -14

Vad är detta? En biljett till London? Jag tog upp resten av pappersbunten. Det fanns tre biljetter till London. Jag kollade igenom resten och såg fyra andra biljetter.

Heathrow 08:00 - LAX flygplats 20:00
Plats 2
26/6 - 14

Den 26 juni är ju imon! Men vem är det ifrån och varför?
Jag tog upp ett ihopvikt A4 papper och vek upp det.

Hej Emma
Jag hörde vad som hade hänt dig och jag ska döda killen som hotade min lilla Bunny. Vad var de han hette nu igen? Gustav ditt ex? En person jag aldrig har hört talas om. Men jag är inte arg på dig. Men kan vi snälla prata om det när Du är framme?

Din Oscar

PS glöm ej att ta med dig resten för annars kommer killarna mörda mig! Och det är bara jag och crewet som vet det! Så säg inget till dem, hade tänkt överraska dem

Naaw men vad gullig han är. Jag tog fram min iPad och ringde upp alla på oovoo. Deras ansikten ploppade snabbt upp på skärmen. "Tja gurls!" Sade jag och log stort mot dem. "Vad ville du?" Frågade Filippa och flätade sitt hår.
"Ehm jo. Jag tänkte att ni kunde komma hit, måste prata med er." Sade jag och låtsade vara jätte ledsen. " vi kommer direkt!" Sade cattis och alla lade på.

Jag skrattade och gömde kuvertet med biljetterna samt lappen. Jag tog upp min mobil och skickade en hjärt emoji till Oscar.

Oscar 14:15
❤️??

Jag 14:15
Kuvertet med biljetterna 😘

Oscar 14:17
Allt för att min älskling ska vara trygg och för att jag saknar dig sjukt mycket❤️

Jag 15:17
Naaw älskling❤️❤️

Oscar 15:18
❤️❤️😘😘

Jag stoppade ner mobilen i bakfickan, jag började plocka undra lite. Ytterdörren öppnades och jag hörde flera röster.

"Emma!" Ropade Alex och jag svarade med ett ja. Vi satte oss i soffan och en tystnad lade sig över rummet. "Jo, ni vet ju vad som hände mig häromdan" den nickade och kollade medlidsamt på mig. "Killarna har fått reda på det och Oscar hade skrivit ett brev" Sade jag och tog fram pappret. Filippa läste högt och dem kollade sedan konstig på mig. "Kommit fram vart?" Frågade Filippa och dem andra kollade lika frågade på mig.

"I brevet dem här" sade jag och höll upp London biljetterna. Jag gav var och en biljett. "Ska vi till London?" Frågade Alex uppspelt och jag nickade. " men vi ska bara vara där i ca en timma" sade jag. "Varför?" Frågade Cattis och jag log lurt mot dem. Jag höll upp USA biljetterna. Deras ögon blev stora som golfbollar.

"Ska vi?" Jag nickade och log emot dem. "Omg!" Skrek alla och började hoppa upp och ner! "Tjejer!" Överröstade jag dem. " det är bara Oscar och crewet som vet att vi kommer dit men inte resten av killarna. Så vi ska överraska dem " Sade jag och dem nickade uppspelts.

Snart kommer jag hem Oscar. Hem till din famn.

King Of The RadioDonde viven las historias. Descúbrelo ahora