♏️Filippas Perspektiv♏️
Jag vaknade utav att solen lös mig i ansiktet, jag hummade till och öppnade ögonen, jag såg ett par svarta gardiner och en vit vägg, jag vände mig om och synade Omar som sov med munnen öppen. Jag försökte sätta mig upp men hans armar spändes, "Jag vet att du är vaken" jag slog till han löst på armen och han brast ut i ett leende. "Godmorgon" mumlade han och drog mig närmre, "Morgon" svarade jag och vände mig om i hans grepp. Vi låg så en stund, bara stirrandes på varandra. "Ska vi gå upp?" frågade jag och han nickade. "Visst" mumlade han och satte sig upp. Jag gick fram till garderoben och tog på mig ett par svarta jeans shorts och en randig t-shirt. Jag vände mig om för att se om Omar var redo, han satt ner på sängen med mobile i handen och väntade på mig. "Så" sade jag och han kollade upp och log. Vi gick ner till köket där Emma och Oscar stod och fixade frukost. "Godmorgon" sade jag och dem svarade glatt. "Vad blir det?" frågade Omar och kollade vad dem höll på med. "Det blir toast med nutella emellan och te eller kaffe för dem som vill ha det." sade Oscar och tog sin mugg med kaffe i och vände sig emot oss. "Gott" sade jag och började duka fram saker och ting. "Gå och väck dem andra sålänge" sade Emma och vi försvann upp för trapporna. Vi öppnade Ogges och Alex rum, dem satt i sängen med mobilerna uppe. "Frukosten är typ klar" sade Omar och dem nickade och reste sig ur sängen. Vi gick bort till Cattis och Felix rum. Vi öppnade dörren och såg dem ligga och sova nära varandra. "Hallå" sade jag och skakade om dem lätt. "Va?" frågade Felix trött och kollade på oss, "Frukosten är färdig typ så gå upp" sade Omar och dem nickade.
Vi alla satt vid köksbordet och tuggade nöjt på våran frukost. "Vad ska vi göra idag?" frågade Alex och vi alla kollade på varandra. "Det ska bli mulet och blåsigt idag" sade Ogge och vi suckade. "Enligt kartan ska det finnas ett film rum typ, så vi kan kolla film hela dagen" sade Cattis och alla tyckte det lät som en bra ide. Efter frukosten gick Cattis och Oscar ner för att fixa igång dreamfilm på tvn. "Hallå det funkar nu" ropade hon och vi alla gick ner med chips och popcorn plus lite dricka. Vi drog för gardinerna och Cattis startade första Twilight filmen. Hela dagen spenderades med film, från Twilight serien till Fast & Furious. Klockan var sex och allas magar kurrade. "Vad ska vi göra förnågot idag?" mulade Cattis medans hon stod i kylen och rotade. "Vii kan göra snitsel med ris och så" sade hon sedan och alla tyckte det lät som en bra idé. Några hackade sallad och några stod vid spisen. "Jag är såå mätt" stönade Omar och höll handen över magen. "Ja fyfan" lade Emma till. "Tack för maten den var god, mitt på bordet stod en ko" sade Felix och sträckte på sig. "Klassiker" kommenterade Alex och alla log.
🌀Emmas Perspektiv🌀
Jag stod inne i badrummet och borstade mina tänder, Oscar var i rummet och fixade iordning där, jag gick ut och såg han ligga i sängen med mobilen i handen. Jag drog på mig en t-shirt och kröp ner bredvid honom,han log och lade undan mobilen. "Kom" sade han och klappade att jag skulle hoppa närmre, jag gjorde som han ville och direkt åkte hans armar runt mig. Han kollade på mig och log, han lämnade en kyss på mina läppar innan han strök mig löst över armen och jag somnade snabbt. Morgonen därpå vakande jag utav att någon höll på i rummet, jag öppnade ögonen och fick se Oscar stå på balkongen och kolla ut över bakgården. Jag smög mig fram till honom och kramade om honom bakifriån, han ryckte till men slappnade snabbt av. "God morgon mumlade jag och han svarade trött. "Ska vi äta lite frukost och sen dra och åka vatten scooter?" frågade jag och han vände sig om och log. Jag drog på mig en bikini och Oscar badbyxor, vi gick ner till köket och mackor med juice. Vi skrev en lapp om att vi var ute och drog sedan ner till båt garaget. Vi tog ut två scootrar och drog på oss flytvästarna. Vi åkte en stund tills vi såg en tom strandplats. Vi stängde av scootrarna och hppade av dem. "Ahh" jag skrek till när jag trodde att det var grundare än var det var. Oscar log och hjälpte mig. "Hey" sade en kille från stranden och kollade surt på oss. Vi gick fram till han och han korsade armarna. "This is our beach, so go away" sade han. "No it's not your beach, it's a local beach...for everybody" sa Oscar och killen blev mer irriterad. "Where the hell do you live?" frågade han och tog ett steg frammåt. "Eh, at East side 34" sade jag och han höjde på ögonbrynen. "Oh shit" han lämnade snabbt stranden, "Va i helvete" sade jag, Oscar rykte på axlarna "Hallå" hörde vi bakom oss och där var Felix och Cattis. Vi berättade vad som precis hade hänt och dem båda rynkade på sina ögonbryn. "Vafan" mumlade Cattis och vi nickade. Vi åkte tillbaka till huset och gick av scootrarna, vi gick in och möttes utav resten som satt och spelade kort på en utav ute borden. "Ska vi inte spela volleyboll?" frågade Emma och pekade ner emot en sandplätt där ett volleyboll nät stod uppe.
"Okej, Emma, Ogge, Felix Och Filippa är ett lag och resten är lag nummer två" sade Omar och vi alla nickade, vi spelade ett tag tills alla var slut och låg ner. "I need water!" sade Cattis och kravlade i väg emot huset, alla följde efter. Dagen spenderades med att sola och bada, och vi gick ut och åt lite mat sen på kvällen.
YOU ARE READING
King Of The Radio
RandomJAG SKRIVER DENNA BOKEN BARA FÖR SKOJS SKULL, EFTERSOM DET VAR ETT LITET SKÄMT JAG OCK MINA KOMPISAR HADE FÅR CA TVÅ PR SEDAN MEN JAG KÅNNER ATT JAG VILL FORTSÄTTA SKROVA FÖR MIN EGNA SKULL. SÅ NU VET NI VRF DEN ÄR SÅ DÅLIG. Vad händer när 3 tjejer...