Kapitel 46

282 4 0
                                    


Detta är ett special kapitel till min kompis Emma som fyllde år den 11/1. Grattis Pözzpözz!😍❤️

🐊Emmas perspektiv 🐊

Jag låg i min säng som var full av present papper och presenter. En Hollister t-shirt, ett par svarta jeans med hål på känna och lite andra små grejer låg i min säng och var helt nya.

Jag tackade mina föräldrar för presenterna och dem gick ut ur mitt rum. Jag satte på mig en grå sweatshirt med text i svart som löd " Boo Bitches". Jag satte på mig mina nya jeans med hål i och ett par strumpor. Jag gick ner till köket för att äta min frukost.

"Vad ska du göra idag då?" Frågade mamma och fixade hennes korta mörkröda hår. Jag tänkte efter lite och kom ihåg att jag skulle till studion idag. "Jag ska till studion och vara med gänget." Sa jag och stoppade in en sked med müsli i munnen.

"Okej ska jag sjussa Dig dit?" Frågade mamma och stod med hennes tyg väska över axeln och jackan på. Jag kände att jag behövde mer tid att göra mig iordning.
"Nää jag tar tunnelbanan." Sa jag och svalde innehållet i min mun. Mamma gick fram till mig och gav mig en puss i pannan innan hon gick ut i hallen igen. "Ha en jätte bra 16 års dag!" Sa hon innan hon stängde ytterdörren efter sig.

Efter min frukost gick jag upp och jag gick upp till badrummet och tog fram min svarta glittriga necessär. Jag tog fram foundation, puder, eyeliner och maskara. Jag la på foundation innan jag drog med den mjuka borsten över min hud och pudret som var på borsten hamnade på min hud. En eyeliner med vinge och sedan maskara fick räcka. Jag borstade igenom mitt hår satte upp det i en bulle. Jag borstade sedan tänderna innan jag gick till mitt rum och tog min mobil, laddare och tuggummi o lade ner det i min svarta Michael chors väska. (Asså jag vet inte hur det stavas så dont blame me)

Jag gick ner och satte på mig min Svea jacka med päls på luvan. Jag satte på mig ett par svarta boots med en klack innan jag gick ut i det soliga snö vädret.

Väl på tunnel banan var det inte så mycket folk. Jag hade satt mig vid fönstret och blickat ut igenom det hela resan. När dem sa min station ställde jag mig upp. Jag gick ut ur tunnel banan och var sedan tvungen att gå till en annan för att komma till centrum. Jag stod och väntade på den när en kille lägger ena armen om min axel. Jag kolar upp och ser en kille i en grön keps och en svart vinter jacka. Under dan var en leopard tjock tröja och ett silvrigt halsband var runt hans hals. Han hade brunt hår och ett par ray bands på sin näsrygg.

"Tja OG" sa jag och kramade om han. Han log och besvarade kramen. "Så hur är det att vara 16 nu då?" Sa han och log. "Det känns bra" Sa jag kramade om han på sidan. Han fick ett stolt leende på läpparna, Jag skrattade åt hans min och gick på tunnelbanan.

Vi satte oss bredvid varandra och små pratade när vi var tvungna att gå av. När vi svängde av mot gatan där studion låg, började alla tjejer hälsa. Dem hälsade på Ogge och frågad hur han mådde. En tjej kom fram till mig och sa grattis efter det sa alla tjejerna som var där sa också grattis.

"Hur gammal fyller du?" Frågade en tjej som var lite kortare än mig och hon hade pastell lila hår.

"Jag fyller 16"sa jag och log mot henne. "Jag gillar ditt hår. Sa jag och pillade med det. Dem andra tjejerna höll med.

"Hey tjejer ledsen men vi måste gå nu annars kommer Daff dampa ner sig" sa Ogge och jag skrattade till. "Så jävla sant"sa jag "jag kommer snart" sa jag och stannade med tjejerna.

"Brukar Daff få utbrott?" Frågade en tjej. "Inte på oss utan på Felix" sa jag och alla började skratta. "Ahmen Felix kommer ju oftast sent och då kan han skälla ut Felix men Felix ler bara åt det. Och då får Daff ännu mer damp, sen måste Kat komma in och avbryta. En normal dag i studion" sa jag och dem skrattade till. "Men Felix är ju redan här idag, såå kommer det inte bli en normal dag då" sa en tjej och log.

"Vänta va är Felix redan här?! Oh herregud detta kommer då inte bli en normal dag" sa jag och la min ena hand mot pannan och den andra lutad mot min höft. "Ne tjejer tror jag måste gå in nu" sa jag och ett hejdå kom från dem.

Jag tog av mig ytterkläderna och hörde hur svag musik var igång i en av danssalarna.
Jag öppnade dörren och såg att hel gänget var här. Dem satt och chillade på golvet och i soffan. Jag blev nästan nertacklad av en rusande Omar (som sprang i strumpor på halt golv så han halkade lite på vägen) och kramade om mig. Ett högt grattis kom ut ur hans mun. Snart kom resten och det blev en stor gruppkram.

"Vi ska bara träna lite sen ska vi iväg" sa Oscar och pussade min kind" jasså vart?" Sa jag fundersamt och kollade mystiskt på dem. Vad har dem hittat på nu? "Det du" sa Omar och skrattade.

-----------

Vi satt i en svart stor bil och kom snart fem till ett.....fält. Jag kollade konstigt på dem och dem bara log mot mig.

"Vad gör vi här?" Frågade jag och dem skrattade åt mig.

"Du får vänta"sa Felix jag la armarna i kors över bröstet och putade ut med underläppen.

"Nej jag vill veta nu! Jag har väntat hela dagen" sa jag och dem fortsatte bara att le mot mig.

Vi började att gå över fältet tills vi kom fram till ett hus. Eller mer en lokal. Dörren öppnas och en man i militär uniform kommer ut.
Mina ögon vidgas och mina tankar bara flyger om kring i huvudet. Ska vi träna?

"Hej jag heter Anders och jag är utbildare i Paintball, ni ska få gå in dit och sätta på er era dräkter och sedan flera hjälmar. När ni har klätt på er alla utrustning kommer jag ta alla regler bakom lokalen." Sa han och jag slappnade av lite. Men jag kände hur det började gnaga i magen. Jag kan inte spela paintball. Jag kan inte ens spela ett krigs spel på datan.

Vi gick in till ett omklädningsrum och såg massor av dräkter i militär mönster hänga på galgar. Det var dräkter i olika storlekar. Jag hittade snart min stolek och satte på mig den. Jag knäppte jackan och gick med Oscar ut till bakgården där Anders som han hette stod med en yngre kille bakom sig. Jag tipsar på att han är kanske 19-20 år.

"Okej vi har en VÄLDIGT VIKTIG regel när det gäller paintball. Inne på banan här bakom mig får ni absolut INTE ta av er hjälmen. Inte i vilket som. Den ska alltid vara på inne på banan. Även om ni spyr,dör,hostar, får cancer ska hjälmen ALLTID vara på. Vi kommer köra 3 roder. Om laddningen tar slut sträcker ni upp geväret i luften och ropar "slut på laddning" då avslutas roden och det lag som har fått mest poäng vinner. Okej ni får dela upp er i lag och sedan ska ni få hjälmar och gevär." Sa han och vi ställde oss i gärna grupper.

I min grupp var Ogge,Cattis,Oscar och jag. Vi var lag 1. Lag2 var Alex,Omar,Felix och Filippa.

Vi fick våra hjälmar och gevär som hade rosa kulor i sig. Den yngre killen som hette Joel berättade hur man gjorde och visade lite andra grejer. Vi gick tillslut ut på banan och vi ställde oss på varsin sida av banan. Vårat lag gömde sig i ett torn bakom massor av sand säckar.

Det andra laget gömde sig bakom en bod och dem var tvungna TT springa till olika skydds pelare för att inte bli träffad.

Efter kanske 10 minuter sträcker Filippa upp sitt gevär och ropar "slut på laddning" vi räknar ihop poängen för Rond 1 och lag 2 vann.

Vi tog vatten och frukt innan vi gick ut på banan igen. Det hela slutade med att vårat lag vann och vi fick kladdkaka. Eftersom jag fyller år kom dem in med en tårta också där det stod Grattis på 16 års dagen!" Jag log och skärde upp den. Dem sprutade konfetti och tjoade innan vi åt av den väldigt goda tårtan.

Efter det åkte vi hem utmattade och bara hade ett film maraton med Hangover 1,2,3.
Det hela slutade med att vi somnade i soffan......som vi gör väldigt ofta.

King Of The RadioWhere stories live. Discover now