Kapitel 45 del 2

323 6 1
                                    

Ogges perspektiv
Vi satt i mitt rum och pratade om allt möjligt tills Johanna och Felicia kom in och sa att vi skulle gå ut eftersom att det var 30 min kvar till tolvslaget.

Vi alla gick ner och satte på oss våra jackor och gick ut till garaget och hämtade alla fyrverkerier. Magnus och Tomas hämtade fyrverkerier ur deras bilar.Tommy,Johan,Gunnar och Pär här tog raketer ur sina bilar. Dem hade också köpt så det skulle bli mer fyrverkerier. Vi firade även att vi hade blivit kända på så kort tid.

Vi började att gå mot en kulle så man såg ut över hela Lidingö. Min högra hand var ihop flätad med Alex som hade en blommiga -klänningen hon även hade i LA -och uppsatt hår.

💥Omars perspektiv💥
Jag gick med Filippa bakom Felix som bar på Cattis i sin famn. Filippa log mot mig och hon fick en puss på kinden innan jag tog upp mobilen och höll mobilen framför henne. Instagram kameran var uppe och jag pussade hennes kind och tog en bild innan jag la på filter och la ut den med en chliche text till. Vi stod och kollade ut över alla byggnader och parker innan alla våra pappor kom med fyrverkerierna i en vagn som man drar och mammorna små pratade lite om allt möjligt som mammor gillar att prata om.

🌿Alex Perspektiv🌿

Jag stod och blickade ut över Lidingö när jag känner två armar som slingrar sig runt min midja och puffande andetag som nuddar min käke när personen andas ut. Jag vrider lite på huvudet och möter Ogges vakta ögon.

"Vad tänker du på?" Mumlade han och tog ett tightare tag om min midja. "Inget speciellt, bara att det är en väldigt fin utsikt här. Lika fin som dig" sa jag lågt till han. Han log och pussade mig innan han la huvudet på min vänstra axel.

Nu kanske ni undrar vart min bror är, Jo han är hos våran pappa som bor i Sundsvall. Min mamma och pappa skilde sig när jag var 4. Mamma orkade inte med att dem tjafsade hela tiden och krävde skilsmässa. Pappa tog det inte så hårt och efter ett halv år hade han fixat till det med någon kvinna som redan hade 3 barn.

När mamma fick reda på det trodde jag hon skulle bli arg men hon blev mest irriterad. Hon tyckte pappa var en man som sucktade efter kvinnor så fort han får chansen. Mamma har själv försökt att hitta någon men det har väll gått upp och ner kan man väl säga. Den längsta förhållandet hon hade var med en man som var chef för en resturang.Han var en sådan man som ville ha ordning och gillade inte barn.

När mamma fick reda på att han framförallt inte gillade mig gjorde hon slut. Det förhållandet håll i 3 månader. Inte så långvarigt för att vara en kvinna på 38-40 gränsen.

"Ska du med tillbaka och hämta något att dricka?" Frågade Ogge som hade släppt min midja och flätat in vår fingrar med varandra. Jag gav han ett snett leende och nickade. Vi vandrade tillbaka mot huset och gick mot en bod och låste upp dörren. Där inne fanns det massor av olika flaskor med vin, champagne,öl mm.

"Mina föräldrar gillar att dricka sprit när dem har besök"sa Ogge och kliade sig i nacken. Jag gick mellan alla rader med flaskor och hittade snabbt champagne. "Ogge! Kan jag ta den här?" Sa jag och hans huvud stack fram från en av hyllorna. Han gick fram till mig och skannade av flaskan. "Det kan du nog, det ser inte ut som någon av dem dyra flaskorna" sa han och gav den till mig igen. "Nu är det bara och hitta det alkohol fria" mumlade han för sig själv och kollade upp på en av hyllorna.

King Of The RadioWhere stories live. Discover now