Kapitel 20

548 13 1
                                    

🎋Cattis Perspektiv🎋

Jag vaknade utav att två kuddar drämde till mig i ansiktet, "va?" Mumlade jag och öppnade ögonen, framför mig stod Oscar och Omar med varsin kudde i handen, "vad gör ni här?" Frågade jag och satte mig upp med täcket döljande mina bröst. "Vi har skola om typ en halvtimma" Sade Oscar och dem lämnade mitt rum. Jag gick upp och öppnade min garderob. Jag tog ut ett par tighta söndriga jeans och en grå adidas tröja. Jag drog på mig bh och nya trosor och resten utav kläderna innan jag gick till badrummet för att sminka mig med mera. "Hallå?" Hördes Oscars röst från hallen och ja suckade, "vad?" Frågade jag och han stönade. "Vi börjar om typ fem minuter" sade han och ja fortsatte med mitt smink, jag tog ett äpple innan vi lämnade mitt hus och gick till skolan. "Du är skyldig mig nu bara för att du gjorde så ja kom sent." Mumlade Oscar som gick med en glad Omar bredvid sig. "Du behövde inte vänta på mig, men du gjorde det ändå så ja är inre skyldig dig någonting" sade jag och han kollade surt på mig. Väl framme vid skolan så var det tomt, inte konstigt då alla har lektion.

Vi gick till våra skåp och tog ut våra saker, Omar hade en bricka där det stod besökare på då han egentligen inte får vara här utan en sån. Jag gick emot min svenska lektion och satte mig vid min plats, "varför är du sen?" Frågade läraren och jag kollade på henne, "jag är fortfarande osäker på vilket klassrum vi är i" sade jag som en lögn och hon nickade, "det är förståeligt" sade hon innan hon fortsatte lektionen. Det tog inte lång tid innan rektorn öppnade dörren och log emot klassen, "Catrin Alex, kan jag få prata med dig?" Sade han och jag reste mig upp, jag kände hur allas blickar kollade på mig medan jag lämnade rummet.

"Det är en elev från Lamhaga skolan på Värmdö som vill uppträda med dig på deras skolavslutning" Sade han och ja tänkte efter, är det Felix kanske? "hon heter Filippa Sandman, och det stod även att hon och du kunde uppträda på våran avslutning. Vi har ju på morgonen och dem på eftermiddagen" sade han och jag nickade, "så du kan åka till skolan nu faktist och öva. Jag har en lapp du kan lämna till Gissele, kvinnan i receptionen på den skolan " sade han och gav mig lappen, jag tog den och gick in till klassrummet igen och tig mina saker. "Vart ska du?" Frågade min lärare och jag såg hur alla i klassen kollade på mig väldigt mycket. "Jag ska åka till en skola på Värmdö för att öva till skolavslutningen" sade jag och hon nickade. Jag verkligen kände hur folk kollade och dömde mig i min klass.

Jag gick till mitt skåp och tog mina saker innan jag gick emot bussen som skulle ta mig till centrum, för att sen ta bussen till deras skola. Väl vid skolan så fick jag väldigt många blickar på mig när jag vandrade över skolgården och emot expeditionen. "Hej" sade kvinnan bakom disken och jag log, "jag heter Catrin och jag ska uppträda med Filippa Sandman på eran skolavslutning, och vi skulle öva idag." Sade jag och lämnade över lappen till Gissele, hon nickade och började knappa på datorn, "ni kan ta ett utav musik grupprummen" sade hon och jag nickade. "Tack så mycket" jag lämnade rummet och gick ut i den nu proppade korridoren. Åh nej jag glömde fråga vilken lektion Filippa hade så jag kan hitta henne. "Är inte du Cattis?" Frågade en tjej och jag nickade,"Ehm jo?" Sade jag förvirrat och hon och hennes kompisar log, "Vi har sett vision när du pratar om killarna och det är så gulligt" sade den ena tjejen och ja kollade underligt på dem, "vilken video?" Dem kollade på mig och sen på varandra, den ena tjejer tog upp sin mobil och tog fram videon, det visade mig som satt på en buss med en yngre tjej bredvid mig det var när jag var på väg till Felix, "jaha den gången" sade jag och dem log, "det är bara sanningen" sade jag och log, "by the way vet ni vart Filippa har sin lektion?" Dem skakade på huvudet och jag suckade, "nähäpp" längre bort i korridoren kunde jag se Felix stå med sina kill kompisar. "Vänta jag ska fråga Felix om han vet, men vi syns nog en annan gång" sade jag och dem vinkade innan dem gick. "Sandman!" Gormade jag och han vände sig emot mig med en förvirrad min, hans kompisar och resten i korridoren kollade på mig underligt, "Fyfan va rädd jag blev" sade han lade en hand på bröstet, jag skrattade och gick fram till honom, han virade sina armar runt min midja och mina runt hans hals, jag ställde mig lite på tå och han vaggade oss sida till sida. "Vad gör du ens här?" Frågade han när vi hade släppt kramen, "jag ska öva med Filippa idag, här så jag tänkte fråga om du visste vart hon var" han nickade, "vi syns sen" sade han till sina kompisar innan han tog min hand och drog med mig igenom korridoren, folk kollade på våra händer och vi gick förbi tjejerna som pratade med mig innan, dem kollade på våra händer och mer han jag inte se förens vi hade gått upp för ett par trappor och svängt vänster där det var en tom korridor.

Vi fortsatte gå lite längre in i den innan han stoppar mig, "Felix vad-" han pressade sina läppar emot mina och rörde dem lugnt, "jag har saknat dig" mumlade han innan han fortsatte, "du fattar inte hur mycket jag ville kyssa dig där borta" sade han och jag log, "stackare" mumlade jag och han nickade, han pressade sina läppar emot mina igen innan han backade, "Filippas lektion är där, jag måste gå" sade han och lämnade en puss på min kind  innan han gick. Jag gick fram till dörren och knackade på den, jag öppnade och fick se massor av ögon på mig, "Ehm jag ska låna Filippa" sade jag och hon ställde sig upp och lämnade rummet. "Gissele sa att vi kunde ta ett av musikens grupprum" sade jag och hon nickade. Hon ledde mig till musiksalen och öppnade den, "vi ska bara låna grupprummet" sade hon och gick igenom klassrummet, jag såg Felix sitta längst bak med sina vänner och han log emot mig.

"Vilka låtar ska vi ta?" Frågade Filippa och jag slog mig ner på en stol, "kan vi inte ta en lugn och en snabb?" Hon nickade och satte sig bakom pianot. "Min är på morgonen och din är på kvällen så vi kan ta den lugna på min och den snabba på din" sade jag och hon log, "blir as bra".

King Of The RadioWhere stories live. Discover now