Filippas perspektiv
Jag satt ute på baksidan av huset och solade på mage med en tjejtidning i handen. "Älskling?!" Ropade någon och jag höjde blicken mot bakdörren som vart gjord i glas. Där i öppningen stod Omar tröjlös med ett par blåa badshorts på höfterna. "Du har fått brev" sade han och gick fram till mig. Jag rynkade ögonbrynen och tog emot brevet. "Man vart tvungen att hämta det på postkontoret eftersom du inte bor här" sade han och slog sig ner bredvid mig. Han började sakta massera min rygg och lämnade kyssar här och var. Jag suckade nöjt och öppnade brevet, med fortfarande en bekymrad rynka mellan ögonbrynen.
Hej, Filippa och Cathrine
Jag heter John Maman och jag är väldigt intresserad av eran låt Love Life som ni skrev förra året. Så om ni är intresserade att sälja låten så kan vi mötas på
Sony Music Entairement innan den 24/06 klockan ett.
Med vänliga hälsningar John MamanJag kollad slå brevet med stora ögon och kollade sedan bak på Omar. "Vad är det?" Frågade han och slutade med sitt masserande. "Det är någon kille som vill köpa min och Cattis låt, som vi uppträdde med förra året på skolavslutningen" sade jag och Omar höjde ögonbrynen. "Really?" Jag nickade och gav han pappret. Han kollade glatt på mig och jag satte mig upp. Han kramade om mig och lämnade nätta pussar emot min hals. "Vart är Cattis?" Frågade jag och ställde mig upp, Omar gjorde det samma och borstade av gräset som hade fastnat på hans ben. "Hon är nog på stan med Felix och the Enestads" sade han och jag fattade att han menade Emma och Oscar med The Enestads. "Jaha, men då får vi väll möta dem, så får vi gå till Sony Music då" sade jag och började gå in till vårt rum. Jag drog fram en svart spets Crop top och ett par svarta högmidjade shorts. Jag tog sedan fram en Stickan kofta och en svart solhatt. Jag drog på mig allt och sminkade mig med puder och fyllde sedan i ögonbrynen. Jag tog på mig mina Nike air force och gick sedan ner till hallen. "Omar!" Ropade jag och han kom ner för trappan. "Vänta!" Sade jag och sprang upp igen, jag tog min mobil och kollade i spegeln en snabbis innan jag bestämde mig för att ta en selfie inte skadade. Jag knäppte några bilder snabbt innan jag gick ner till Omar igen. "Vad gjorde du?" Frågad eran och låste mobilen. Jag log och kollade busigt på han. "Du tog selfies eller hur?" Jag nickad dock han suckade. "Du är helt otroligt" sade han och jag sände han en bitchblick. "Bitch, du ska inte säga något" sade jag och han gav mig ett utmanade ansiktsuttryck. "Är det så du vill ha det?" Sade han och stängde dörren. "Try me bitch" sade jag kaxigt tillbaka och han kollade överlägset på mig. Han lyfte snabbt upp mig på hans axel och smällde till min rumpa.,"Omar!" Gormade jag och han skrattade. "Vet att du älskar mig även om jag är jobbig" sade han och jag skrattade. Han släppte ner mig på trottoaren och jag lämnade en puss på hans kind. " jadå, varför skulle jag inte?" Sade jag och han log och lade sina händer på mina höfter och gick närmre mig. Han log och pressade sina läppar emot mina. "Hello" hördes en röst längre bort på gatan. Vi vände oss om och såg Alex och Ogge komma emot oss. "Vart har ni vart?" Frågade jag och dem kom närmre. "Stranden" sade Ogge och stannade framför oss. "Vart ska ni?" Frågade Alex och jag tog upp mobilen. "Vi ska möta upp resten, sen ska vi till Sony Music" sade jag och försökte ringa Felix. "Varför?" Frågade Ogge och drog en hand igenom håret. "Det är någon kille som vill köpa min och Cattis låt" sade jag och ett chockat va hördes på andra sidan luren. "Hur länge har du lyssnat?" Frågade jag Felix och han skrattade till. "Hörde bara sista meningen, men är det sant?" Frågade han och jag suckade. "Ja, så vart är ni? För vi måste åka till Sony Music för att träffa killen" sade jag och han hummade lite. "Vi är nära Cattis hus" sade han och jag nickade. "Okej, vi kommer snart då, så stanna där" sade jag och lade på samtalet. "Vi ska till Cattis hus." Sade jag och Omar nickade. "Hänger ni med?" Frågade Omar och dem nickade. "Vi ska bara bytta om snabbt" sade dem och sprang in i huset. Så jag bestämde mig för att lägga ut en av mina selfies på Instagram.
filippasandman98: something big is maybe going on, who knows💁🏻
Jag lade inte på något filter, sedan lade ut bilden och snabbt rullade likesen in. "Så ska vi gå?" Frågade Ogge och vi nickade.
----------
"Där är ni!" Klagade Felix och hoppade ner från metallstången han frötillfället satt på, "käften" sade jag tillbaka och han sände mig en sur blick. "No hate guys" Cattis gick emellan oss och kollade menande på båda av oss. "Jag vet hur det känns med att ha syskon, men ibland måste man hålla masken" sade hon och Felix lade armen över hennes axlar. "Vi kollade upp vart kontoret låg, och det ligger bara några kvarter här ifrån" sade Emma med blicken nere i mobilen. Vi alla nickade och började gå efter Emmas vägbeskrivning som hon hade tagit fram via Google. "Vet ni, jag har tänkt på en sak. Vi är som Teenage Mutant Ninja Turtles" sade Cattis och kollade på oss tjejer. "Du är Donatello, för du är den smarta" sade hon och pekade på Emma "du är Raphael, frö jävlar vilket temperament du har ibland" sade hon och pekade på mig. "Alex, du är Leonardo, för du är den mest vuxna utav oss och du tar mest ansvar" sade hon och sedan kollade vi alla i tystnad på henne. "Så du är Michelangelo?" Frågade jag och hon nickade, "varför?" Frågade Oscar och hon log finurligt. "För att jag är fucking obsessed av pizza och jag är den dummaste utav oss" sade hon och gjorde en ful min. "Okej, det stämmer bra det" sade Felix och Cattis armbågade han mellan benen men fortsatte att gå. Felix i sin tur vek sig av smärta och höll hårt med händerna mellan sina ben på sin "diamant gruva" som han kallar den. Han lade sig ner på marken och kved sig, "fuck" stönade han och andades häftigt. "That whats you get!" Sade Cattis och stannade utanför en skateboard affär. En låt som var populär på vine satte på och hon gjorde whip/ nae nae dansen. När Felix hade lugnat ner sig reste han sig upp och "stretchade" underlivet lite. "Fan, vad ont det gjorde" klagade han och rättade till shortsen som hade gett han kameltoe.,
Vi gick sakta tills Felix hade smugit upp bakom Cattis och slängt henne över axeln. "Va fan Felix!" Sade hon och han skrattade lite, "vill du ta ett dopp?" Sade han och höll henne över en bro med vatten under. " du skulle bara våga" varnade hon och vi andra sket i dem och fortsatte gå. Dem sprang i kapp oss och stannade med händerna på knäna och andades andfått, "fan vad obror ni är" kommenterade Cattis och hoppade upp på Felix rygg.
----------
Jag och Cattis satt vid ett bord i ett rum med denna 'John Maman' och skrev under att Vi godkände att han köpte låten. När allt vart klart så gick vi ut ur rummet till dem andra och dem reste sig upp. "Nå hur gick det?" Frågade Omar och vi nickade. " vi har precis sålt våran första låt!" Sade Cattis och vi gjorde High five. Katia log och tog upp bilnyckeln. "Så, ska vi fira med en trip till en konsert?" Frågad Egon och vi nickade, "men ja!" Sade Cattis och hoppade upp och ner på stället. "Då åker vi hem och fixar oss" sade hon och vi fick glatt ut ur den stora byggnaden. "Love life, lal la la la la la la la la la" nynnade jag och Cattis och dem andra log.Bra dag
YOU ARE READING
King Of The Radio
RandomJAG SKRIVER DENNA BOKEN BARA FÖR SKOJS SKULL, EFTERSOM DET VAR ETT LITET SKÄMT JAG OCK MINA KOMPISAR HADE FÅR CA TVÅ PR SEDAN MEN JAG KÅNNER ATT JAG VILL FORTSÄTTA SKROVA FÖR MIN EGNA SKULL. SÅ NU VET NI VRF DEN ÄR SÅ DÅLIG. Vad händer när 3 tjejer...