kapitel 27

485 8 0
                                    

Cattis Perspektiv

Mitt larm tjöt igenom hela rummet. Jag satte mig snabbt upp i sängen och kollade klockan, 06:20. Idag var den dagen jag och Filippa ska spela inför två olika skolor med ungefär 300 elever totalt. Nervositeten kittlade i magen när jag ställde mig i duschen och satte på vattnet. Jag rakade benen noga och nästan hela kroppen faktist, något jag alltid gör när ja ä nervös inför något, jag blir nojig. Jag smörjde in mig i en body lotion som luktade som nytvättade lakan och något annat. Min klänning låg på stolen som tillhörde sminkbordet, mina adidas skor låg under och ja kollade nervöst på kläderna, jag tog ett djupt andetag innan jag tog av mig min handduk och tog fram ett par nya underkläder och började med att sätta upp mitt blöta hår i två bullar. Jag tog på mig klänningen och kollade i spegeln. Damn, Felix har bra smak. Klänningen satt tight på mig och jag tyckte inte den var för kort men den kanske var lite... hur ska man säga, sexig, jag vet ju redan nu att ja kommer få blickar på mig idag. Jag tog fram hårfönen och började föna mitt hår i lugn takt.  Efter det lockade jag det i hyfsat stora lockar och satte upp håret i en halv bulle. Jag slog mig ner på stolen och började att sminka mig med inte så mycket.
Jag gick ner till köket och möttes utav mamma och pappa som satt nere och åt. "Fin du är" sade mamma och smuttade på sitt te. "Måste ju va snygg för skolan"'sade jag och började smöra en macka. "Ja men skulle ni åka och grilla hos någon sen?" Frågade pappa jag hummade, "ni kan va här isåfall" sade mamma och ja nickade. "Yes ja säger det till dem" pappa nickade och visade allt grillköttet vi hade och vilket vi kunde välja att ta.

Mamma skjutsade mig till skolan då jag inte riktigt ville sitta på en buss i fin kläder och en gitarr. No thank you. Jag hoppade ur bilen och gick in på skolgården där alla redan var samlade klassvis. Jag hittade snabbt min klass och ställde mig bredvid en kille som hette Tristan, typ den jag umgås med i skolan. Jag såg Oscar och Omars kalufs längre bort, dem kollade sig om konstant så gissar att dem har letat efter mig, Omar såg mig, han log och vinkade, Oscar kollade vart han kolla och såg mig, han vinkade också, jag vinkade tillbaka och kände hur folk kollade på oss.

"Populär eller?" Frågade en röst bakom mig och där var Filippa i en kjol och en topp. "Ja du vet" sade jag tillbaka och ställde ner gitarren på marken, Filippa hälsade på Tristan och vinkade sedan till Omar och Oscar. "Så gott folk, idag är det skolavslutning och vi har några framträdande framför oss." Sade rektorn i micken och log emot folkmassan. Alla nior satt på bänkar och kollade ut över folksamlingen, dem ska tydligen springa av scenen sen och kasta sina liljor dem höll i handen. Rektorn gick igenom några saker och några uppträde. "Ja och sist men inte riktigt minst så har vi två tjejer som ska framträda en låt här för oss, Catrin och Filippa, Scenen är eran" sade han och vi gick nervöst upp på scenen. Oscar och Omar som var så pinsamma busvissla och tjoade, några hängde med men snart blev det tyst igen. Jag kollade på Filippa och hon log innan vi började att spela ackorden och Filippa öppnade munnen och började sjunga.

[Vers Filippa]
Wise men say
Only fools rush in
But I can't help falling in love with you
Shall I stay?
Would it be a sin
If I can't help falling in love with you?

[Chorus Cattis]
Like a river flows surely to the sea
Darling, so it goes
Some things were meant to be
Take my hand, take my whole life, too
Cause I can't help falling in love with you

Niorna hade ställt sig upp och börjat gunga sida till sida och fått med publiken att göra det samma. Jag såg hur Oscar stod och filmade allt. Niorna började sjuka med i versen vilket chokade mig och Filippa och fick oss att kolla bak.
Like a river flows surely to the sea
Darling, so it goes
Some things were meant to
Take my hand, take my whole life, too

King Of The RadioWhere stories live. Discover now