kapitel 35

367 5 0
                                    

✍🏻Emmas perspektiv✍🏻

Jag satt på en bänk med huvudet på Oscar axel på LAX. Vi väntade in på att alla hade checkat in. "Så" sade Ogge trött och alla reste sig upp, vi gick upp för rulltrappan och bort emot säkerhetskontrollerna. Efter det gick vi runt lite på flygplatsen i olika affärer. Alla hade köpt något från någon utav alla olika affärerna, jag gick trött bredvid Oscar som gick i sina tankar, "the flight to Stockholm is ready to boarding" hördes en röst nära våran gate och vi tog upp våra pass och biljetter. Vi drog med oss vårt bagage i den långa tunneln fram till flygplanet. Jag slog mig trött ner på stolen och lutade mig emot Oscars axel, jag kollade ner på mina slappa kläder och suckade. Jag behövde verkligen en dusch.

🐸Alex Perspektiv🐸

Jag tog upp min mobil och startade Spotify och kollade ut över planet, Ogge läste en bok bredvid mig med hörlurar i öronen, Omar satt längst vid gången. Bredvid honom var Oscar och sen Emma som dem alla sov. Filippa satt längst in vid fönstret på grund av hennes flyg sjuka. Bakom oss sagt Cattis och Felix sovandes på varandra. Jag suckade och kollade ut över fönstret och ner på havet som var mörkblått, jag såg plötsligt ungefär sju blå valar som plaskade nedanför, ja det var ju också en syn.

Vi kramade om våra föräldrar som hade mött upp oss på flygplatsen, "vi syns snart igen" sade vi och lämnade varandra och hoppade in i våra bilar. "Så hur har det vart?" Frågade mamma jag log, "väldigt bra" hon nickade och kollade på mig i backspegeln och förstod att jag var trött, "gå in och lägg dig nu så du hamnar rätt i tidzonen" sade mamma och bar ur mina väskor ur bilen. Jag slängde mig i sängen och somnade direkt.

jag vaknade runt fem tiden och kände lukten av mat sprida sig i huset. Jag ställde mig upp och kollade mig i spegeln, jag bestämde mig för byta kläder och sedan gå ut till köket. "Hello sis" sade min bror som satt i soffan och spelade Xbox. "Hello" sade jag och gick ut till köket, pappa stod och lagade mat med en handduk slängd över axeln. "Nämen godmorgon Törnrosa" han log och vände sig emot maten igen. "Hur har ni haft det?" Frågade han och jag slog mig ner vid bordet. "Jo vi har haft det bra" sade jag och tuggade på en liten tomat. "Så hur har det gått med han där Ogge?" Frågade min bror som kom in till rummet.
Han har alltid retad enda sedan han hade kommit på mig och Ogge mysa i min säng några dagar innan vi hade dragit till Mexico innan skolavslutningen.

"Bra" jag betonade ordet och kollade kaxigt på honom, "hur går det med Belinda?" Frågade jag och pappa vände sig emot min bror. "Belinda?" Han kliade sig nervöst i nacken och undvek pappas blick. "Detta måste vi snacka om" mamma kom in i köket och log emot mig.

"Vet du vem Belinda är?" Pappa mumlade och kollade på mamma som virade spaghetti runt sin gaffel. "Nej vadå?" Hon höjde blicken och kollade på pappa som blickade på min bror. Mamma log och ett samtal bröt ut om att dem ville träffa henne med mera.

King Of The RadioDonde viven las historias. Descúbrelo ahora