💎Filippas perspektiv💎
Morgonen därpå efter en kväll hos Oscar med brädspel vaknade jag av att Donna nosade mig i ansiktet. Jag satte mig upp och gäspade högt, Alex blinkade till och grymtade, "Fan vad du ska låta" mumlade hon och jag log. "Vart är Emma och Oscar?" Frågade jag när jag hade sökte efter dem genom rummet, "Vet ej" mumlade Alex som typ hade somnat om. Jag reste mig upp och vandrade bort emot Oscars rum då jag gissar att dem har lagt sig där inne. Jag öppnar dörren och ser en halv naken Oscar liggandes med tungan nere i Emmas hals och smeka hennes kropp. "Jag kommer stoppa er där. Ingen ska tappa sin oskuld här inte" sade jag och gick in i rummet och drog upp rullgardinen. "Rise and Shine" sade jag glatt och dem båda gav mig en sur blick. "Klä på er, vi ska till Cattis och Felix sen" sade jag innan jag lämnade rummet. Jag gick ner och väckte Alex igen som surt följde efter in i köket. Jag plockade fram mackor och Äpple Juice. Emma och Oscar kom in hand i hand till köket och slog sig ner. "Varför ska vi till Felix ?" frågade Alex och jag började smöra på en macka. "För att jag och Cattis ska öva till avslutningen och ni ska leta efter kläder, dem andra ska också dit" sade jag och lade på ost på mackan.
Vi gick in för ytterdörren hemma hos min pappa och hörde hur det lät ifrån Felix rum. Vi öppnade dörren och fick se dem båda ligga ihop trasslade och kollade på Nerflix. "Godmorgon" sade jag och gick in i rummet, Felix hummade trött och sträckte på sig. Cattis satte sig upp och gäspade. "Du sa att du hade hittat en låt" sade hon och jag nickade. "Si, du vet den sommaren när vi lärde känna Ludde och dem? Den låten" sade jag och hon nickade. Den blir väl bra, den behövs finslipas lite bara." Sade hon och jag nickade," men då fixar vi det" sade jag, hon gick upp från sängen och vi gick ner till vardagsrummet och tog gitarren som fanns där, jag tog fram keyboarden och vi började med melodin. Efter en stund av spelande kom dem andra ner från Felix rum, dem slog sig ner i soffan, Felix slog sig ner med en dator i knät och resten med sina mobiler uppe. "Säg en bra sidan med avslutningsklänningar." Sade Emma och alla tänkte efter. "Bonprix" sade Cattis och Emma googlade, "Eller det beror ju på vad ni ska ha för klänningar." sade hon sedan och Alex hummade. "En tight tror jag" sade hon sedan och Cattis kollade upp på henne. "Samma, men ingen lång" sade hon och Alex nickade, "Precis" sade hon och satte sig bredvid Cattis. "Den eller den?" frågade Alex och visade sin mobil för Cattis. "Jag tycker den sista" sade hon och Alex nickade, "Ja eller hur" mumlade hon och visade oss andra, "Kolla med Ogge om det är ok att ha den klänningen först" Sade jag och blinkade emot henne. Hon kollade surt på mig och kollade sedan ner i mobilen igen.
Vi satt såhär i cirka två timmar, jag och Cattis övade på låten och var tvungna att hitta en lugn låt också så vi satt och letade, Felix satt och letade efter klänningar till Cattis, då han ville acceptera dem först. Emma och Alex letade klänningar dem med, och Oscar vet vi inte riktigt vad han höll på med, han satt och sov på Emma typ. Dörren öppnas och vi hör hur folk pratar i hallen. "Hejsan!" gormade Omar och alla kollade skärrat på honom, "Fan vad du skräms" sade Emma och han log stolt. "Vad gör ni?" frågade Ogge och slog sig ner i soffan. "Vi försöker hitta en låt, och dem letar efter klänningar. " sade jag och Omar slog sig ner bredvid Felix. "Felix med?" frågade han och kollade på skärmen. "Visste inte att du ville ha sånt" sade Omar och Felix kollade trött ner på honom, "Det är till henne, inte till mig, men även om jag hade köpt en så hade jag sett så jävla bra ut i den ändå" sade han och alla skrattade till, ja förutom Oscar då. "Oscar är du trött?" Frågade Ogge och Oscar hummade men öppnade inte ögonen. "Ska vi också leta klänningar?" frågade jag Cattis och hon nickade, vi tog upp våra mobiler och sökte upp olika sidor. Jag hittade en kort vit blå klänning med öppen rygg. Jag screenade bilden och hemsidan och allt, och skickade det till mamma så hon skulle se om det var okej. "Är denna snygg?" frågade Emma och höll fram mobilen emot mig, jag tog den och scrollade igenom bilderna, klänningen var vit och ungefär lika kort som min typ. Jag nickade och gav tillbaka hennes mobil.
Felix Perspektiv
Jag satt och scrollade igenom flera olika klänningar som skulle kunna passa Cattis, men jag vet att hon är rätt kräsen utav sig. "Ska någon göra mat?" frågade Alex och alla nickade, "Vi gör det" Sade Emma och pekade på nästan alla förutom mig, Cattis och Oscar. Alla gick ut till köket och började skramla med kastruller och andra saker. "Kom" sade jag och tog Cattis arm och drog ner henne på platsen bredvid mig. "Blir den bra?" frågade jag och visade henne en beige tight klänning som var hyfsat kort. Hon kollade chockat på mig och hummade sedan, "Är du okej med att jag går i så kort?" Frågade hon och jag skrattade, "Det är klart, bara du visar dig som min" sade jag och kramade om henne från sidan¨. "Du vet väl om att många killar kommer kolla på henne" hörde vi Oscar från andra sidan av soffan, "Well okej? Dem får kolla på något dem aldrig kommer få, vilket nöjer mig" sade jag och både Cattis och Oscar skrattade till. Jag tryckte på storlek på klänningen och lade den i kundvagnen, "Felix, jag köper den klänningen med mina pengar" sade hon varnande och jag log emot henne, "No you don't" svarade jag och slog in på betala. "Felix" sade hon och slog till mig på armen, "Jag skulle ju betala" klagade hon och jag log och tryckte henne närmre mig, "låt mig få behandla dig som en prinsessa okej" viskade jag emot hennes hår och lämnade en puss på hennes panna innan jag stängde igen datorn. Jag lade undan den och lade mig ner emot armstödet och drog med mig henne över mig. "Hallå vi ska äta" hördes det ifrån köket och i kände lukten utav köttbullar.
YOU ARE READING
King Of The Radio
RandomJAG SKRIVER DENNA BOKEN BARA FÖR SKOJS SKULL, EFTERSOM DET VAR ETT LITET SKÄMT JAG OCK MINA KOMPISAR HADE FÅR CA TVÅ PR SEDAN MEN JAG KÅNNER ATT JAG VILL FORTSÄTTA SKROVA FÖR MIN EGNA SKULL. SÅ NU VET NI VRF DEN ÄR SÅ DÅLIG. Vad händer när 3 tjejer...