Kapitel 77

101 3 0
                                    



O S C A R S   P E R S P E K T I V

Vi alla hade samlats nere i hallen för att dra på oss skorna för att sedan gå ut på stan. "Oj! Jag glömde min mobil" sade Cattis och snabbt vart hon borta. "Ovanligt" sade Filippa med sarkastisk röst. "När kommer ni tillbaka?" Frågade Katia och vi ryckte lite på axlarna. " men vi kan la möta upp er så kan vi alla äta ute idag?" Frågade Sebastian och vi nickade. "Svin bra!" Sade Ogge och öppnade ytterdörren. "Vart tog hon vägen?" Frågade Emma hon suckade. " jag hämtar henne" sade Felix och gick upp för trappan. "FELIX!" Snart hördes ett skrik och ett skratt och snart kom Felix ner med Cattis hängd över axeln. "Så nu kan vi gå" sade han och vi gick alla ut igenom ytterdörren och började gå iväg emot staden. "Kan du släppa ner mig nu?" Frågade Cattis och Felix skakade på huvudet. "Inte än" svarade han enkelt och Cattis suckade. Jag lade armen över Emmas axlar och hon ryckte till. "Skrämde jag dig?" Mumlade jag och hon nickade. "Vet dem andra om att det var du som fick hit oss?" Viskade hon och jag skakade på huvudet. "De, har inte frågat" svarade jag enkelt och hon log.

"Vad snusk viskar ni om då?" Frågade Omar hypat och gick med Filippa på ryggen. "Ett. Vi snusk viskar inte och två.....det finns inget två." Sade Emma och dem andra skrattade. "Vad viskade ni om då?" Frågade Alex och Emma suckade. "Vi viskade om vem det var som egentligen gjorde så att vi kunde komma hit" sade hon och jag försökte hålla masken. "Ja vem va det egentligen?" Frågade Felix. "Ja vet!" Skrek Cattis fortfarande hängandes på Felix axel. "Vem?" Frågade Omar och Cattis suckade. "Säger jag inte förens jag får gå själv" sade hon och Felix suckade men släppte ner henne. "Så vem va det?" Frågade Omar igen och Cattis log sliskigt. "Det var ingen i crewet iallafall" svarade hon och dem suckade. "Meh!" Stönade Omar och släppte ner Filippa från sin rygg. "Okej!" Sade hon med händerna upp i luften. "Det var Oscar" sade hon och pekade på mig. Alla vände blicken emot mig och bara kollade på mig. "Ja hej, jag heter Oscar Enestad och jag är 17 år" sade jag och Cattis kollade surt på mig. "Sådär brukar faktist jag säga Fluffy" sade hon och betonade Fluffy.  "Fluffy?" Frågade Omar och Cattis suckade. "Men dem trehövdade hunden i Harry Potter heter ju så" sade hon och Omar ryckte på axlarna. "Vet fortfarande inte vem det är" sade han med en icke intresserad röst. Cattis kollade på han med störa ögon och Filippa gjorde ett oohh ljud. "Du skulle inte sagt så" sade hon och Cattis började jaga honom. "JAG SKA TVINGA DIG ATT KOLLA PÅ ALLA HARRY POTTER FILMER!" Skrek hon efter han och hoppade upp på hans rygg. "NEJ! SNÄLLA" bönfallas han. "To late loser" sade hon och vi kom ikapp dem.

----------------------------------------

Vi hade gått runt inne i stan i kanske en och en halv timme innan vi ringde Katia och Sebbe så vi kunde äta då våra magar lät av hunger. Medan vi väntade tog Felix och Emma upp sina mobiler. Snabbt tog Emma kort på mig med blixten på. "Ursäkta mig" sade jag och ställde mig bakom henne, hon skrev en text och lade sedan ut den på hennes story på Snap. "Oschysst du är nu då" mumlade jag och hon log.  Cattis och Filippa hade ställt sig framför en vägg med ett stort "klistermärke" med orden SMILE YOU ARE IN LOS ANGELES. Felix stod någon meter framför dem och tog ett SIFO foto. Han gav sedan mobilen till Cattis som pussade han snabbt på munnen. Emma och Alex satte sig på några gungor i en lekpark någon meter ifrån oss. Efter som det var rätt mörkt följde jag efter och Alex gav mig henne mobil. "Du för ta kort" sade hon och satte sig på gungan, den tog fart och jag fotade dem med blixten på. "Dem är här nu!" Ropade Omar från trottoaren och vi skyndade oss dit. Där stod våra. Silvriga lånebil och både Katia och Sebbe hoppade ur den. "Så ska vi äta?" Frågade Katia och ledde bort oss mot en Hamburgerrestaurang. Vi beställde våran mat och snabbt var den borta.

King Of The RadioDonde viven las historias. Descúbrelo ahora