Kapitel 36

348 6 0
                                    

🍜Filippas perspektiv🍜

Trött och seg satt jag vid matbordet och tuggade på min müsli mes fil, jag hade mobilen i handen och scrollade igenom Instagram. Jag stannade på Omars bild som var på honom när han gick och kollade bort.

2,657 gillningaromarrudberg    On my way to love❣️134 kommentarer

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

2,657 gillningar
omarrudberg    On my way to love❣️
134 kommentarer

Jag log och kollade ut genom fönstret och såg han gåendes på gatan. Jag log och tog en sked och tuggade på filen. "Omar är på väg" sade Felix och gick ut till hallen för att dra på sig sina skor. "Jag drar till Oscar" sade han och stängde dörren, jag såg hur han mötte Omar utanför och tog ut sin moped. "Hallå" Omar kom in till köket och såg mig äta min frukost. "Hej" mumlade han och ställde sig bakom mig och pussade mig på huvudet. "Du tror inte alla fans kommer få spel när dem ser din bild?" Jag tog en ny sked och fortsatte att scrolla genom instagram.

Vi låg i min säng och kollade på Netflix och myste när mammas katt kommer in i mitt rum och lägger sig på min mage. "Hej" sade Omar och klappade henne över huvudet. Vi låg så en stund tills hon gick i väg utav att hon kände fåglarna utanför.

🏎Emmas Perspektiv🏎

Oscar och Felix satt och spelade FIFA medan jag och Cattis pratade, vi hade inte ens att killarna hade lämnat rummet förens det blev mörkt. "Va?" Sade jag och försökte kolla mig om i rummet, tv var avstängd och killarna var borta. "Hallå" Sade Cattis, jag kunde inte se henne det var såpass mörkt. Snart slingrade sig ett par armar runt min midja och jag kände Oscars lukt, hans andetag puffade emot min hals. "Fan va elaka ni är" mumlade jag och han skrattade, "nejdå" viskade han och pussade min tinning. Tv startade och jag kollade på Cattis som satt lutad emot Felix som hade armen över hennes axlar, Oscar slog sig ner bredvid mig och jag lutade mig trött emot honom.

🏹Cattis Perspektiv🏹

Emma hade somnat emot Oscar efter ett tag, Felix och jag satt tyst och kollade på Family Guy, med händerna ihop flätade. En sms signal avbröt oss, min mobil blixtrade till. Jag tog upp min mobil och såg mammas namn på displayen.

Mamma 18:45
Dags att bege sig hem, maten är färdig

Jag ställde mig upp och gick ut till hallen för att dra på mig mina ytterkläder. "Vart ska du?" Frågade Felix tyst och jag höjde blicken från att fixa till mina skor. " ska hem" han nickade och drog på sig sina skor. "Oscar då?" Han log och tog min hand, "han sover" vi lämnade huset och gick över till mig. "Mamma, Felix äter här" sade jag och mamma svarade med ett okej från köket.

 

King Of The RadioWhere stories live. Discover now