Kapitel 72

82 3 0
                                    

🍸E M M A S  P E R S P E K T I V🍸

Både jag och Samuel hade blockat  honom på sociala medier, men han fortsatte att komma till caféet varje måndagar och torsdagar för att trycka ner mig. Jag hade berättat för tjejerna och mina föräldrar som vi sedan skickade en polis anmälan på honom som de, försöker red ut nu.

Jag har inte sagt något till Oscar då jag inte ville oroa han. Det har gått nu en månad sedan Gustav började hålla på.

Nu satt jag ensam hemma i vardagsrummet och kollade på Gossip girls när jag gör ett krasch från köket. Jag reser mig ur soffan och går försiktigt ut till köket och ser en figur i helsvarta kläder som förstör saker med ett baseball trä. "Vad gör du!" Utropade jag och killen/ mannen vänder sig mot mig och började snabbt gå emot mig. Jag springer upp till mitt rum och låser in mig på toaletten. Killen står och bankar på dörren och försöker slå in den. Jag tog upp mobilen och ringde 112 snabbt. " du har kommit till alarmcentralen." Sade en kvinna. " det är någon i mitt hus som slår sönder saker med ett baseball trä, och jag tror han är ute efter mig" sade jag i ren panik medans bankandet fortsatte. " vart är du?" Frågade kvinnan. " sjövägen 5 på Lidingö, jag sitter in låst på min toalett" sade jag med tårarna rann ner för kinderna. "Vi skickar patrull genast. Men lägg inte på." Sade kvinnan och försökte lugna ner mig.

Jag pratade med kvinnan tills man hörde sirenerna, bankandet upphörde och jag hörde springande steg som sprang ner för trappan. "Stopp! Det är polis! Stanna annars skjuter vi!" Hörde jag kvinnliga röster ropa på nedervåningen. Jag vågade inte gå ner då jag hörde flera pistolskott. Det upphörde och jag hörde steg utanför dörren. Den slås upp och en kvinna kommer in igenom dörren. "Men hej" sade hon o ropade på ambulans. Dem lade em filt över mina axlar och lede ner mig till framsidan, där det stod ett antal folk. "Emma?!" Sade en kvinnlig röst och jag såg Helena Ogges mamma komma emot mig. "Hur mår du?" Frågade hon, jag kunde inte prata då inget ljud kommit ur min strupe.

"Jag ringer killarna nu!" Sade hon och tog upp sin mobil.
Hon stod lite längre bort och pratade upprört med antagligen Ogge.

🚨O S C A R S   P E R S P E K T I V🚨

Vi satt alla fyra i en soffa och små pratade så Ogges mobil ringer. " mamma" sade han enkelt och svarade. "Ja?" "Va?!" "Vad i helv..!" "Vad hände?" "Vem var det?" "Varför?" Sade han och pratade med en orolig röst. Hans ögon speglade bara rädsla och oro. Han lade på och lade huvudet i händerna. "Vad är det?" Frågade Felix och Ogge suckade.
"Någon gjorde inbrott hos Emma" sade han och mitt hjärta stannade. "Va?" Var det enda som slank ur mig. "Mm. Det var någon som hade förstört allting med baseboll trä och Emma var ensam hemma, mannen hade sedan börjat gå på henne med baseboll trät. Hon hade gömt dig inne på toaletten i hennes rum och ting polisen." Sade Ogge och en klump bildades i min mage. " hur mår hon?" Frågade jag. Det var det enda jag kunde säga då jag antagligen vart i chocktillstånd. "Vet inte, hon är i chock och hon pratar inte. " sade Ogge och suckade. "Vem var mannen?" Frågade Felix. "Hennes kompis Samuel hade sagt att det lätt kunde vara en som hette Gustav. Hennes ex."  Sade Ogge. "Hon har aldrig sagt något om ett ex" sade jag och dem kollade medlidande på mig. "Samuel sade att han har kommit till hennes jobb och hotat henne väldigt många gånger. En gång misshandlade han henne" sade  han och  jag ställde mig frustrerat upp.

"Varför har hon inte sagt något?" Sade jag och drog i mitt hår. "Oscar. Om jag känner henne rätt så gjorde hon inte det för att inte oroa dig." Sade Omar och jag satt emot i soffan igen.
"Jag måste hem" sade jag och började gå emot entrén. "Du kan inte Oscar. Inte nu" sade  dem och kollade besviket på mig.

"Om inte jag kan åka hem, får hem komma hit" mumlade jag.

För Emma är mitt hem

King Of The RadioWhere stories live. Discover now