Kapitel 3

754 15 1
                                    

                  Jag hoppar en vecka för annars skulle det bara bli tråkigt

🎧Filippas Perspektiv🎧
Jag vakande utav att Emma ruskade om mig, "Filippa vi är framme nu" sade hon trött och ja gäspade till, jag blinkade trött och kollade ut igenom det tonade fönstret. Klockan var bara sex på kvällen men vi åkte runt fyra tiden på morgonen från Borås för att vi inte skulle komma hit mitt i natten och väcka min bror.
Cattis som hade vaknat till sade ett ljust jippie innan hon tryckte ner bilbältet och hoppade ur bilen. Jag öppnade trött dörren och hoppade ut i det kalla april vädret, jag gick till  bagaget och tog ut min väska, alla lådor hade redat åkt hit dagen innan, min bror och syster hade försökt fixa iordning mitt rum, samt extra rummen som Emma och Cattis skulle sova i. Jag blickade upp på det vita betong huset och tog ett djupt andetag, då var man hemma då. Jag gick först in igenom dörren och direkt förstod man att huset var mycket större än vad man trodde, hallen var lagom smal, och i slutet öppnade sig en yta och rakt fram såg man tröskeln till vardagsrummet, jag synade en svart tyg soffa med ett glasbord framför.

Jag tog av min jacka och hängde upp den på dem rätt tomma häng stället, jag gick ut mina slitna Nike och började vandra in i huset med en två resväskor efter mig samt en ryggsäck på ryggen. Ytan efter hallen var lagom stor och om man kollade åt vänster såg man in i köket som (utav det jag såg) var modernt inrett, åt höger kunde man se en öppen trä dörr som hade en toalett innanför och bredvid dörren var en spiraltrappa som gick både upp och ner.
"Era rum är på övervåningen" sade mamma och ställde ner ett par Ica påsar då hon handlade på vägen. Jag gick upp förr trappan med  med Emma och Cattis som följe, vi alla kånkade med resväskor upp för trappstegen. Väl uppe så var inredningen liknande som den var där nere, det satt A4 lappar på dörrarna med varsitt namn på, den första dörren stod det Emma, vi öppnade dörren och fick se ett nästan vitt rum med en fond vägg med blommor på, hon ryckte på axlarna och lade ner väskan och slängde sig på den o bäddade sängen. Vi gick vidare till nästa dörr där det inte fanns någon lapp på, vi öppnade och fick se ett badrum, "jahaja" mumlade Cattis och vi gick vidare, nästa dörr stod det Filippa på och dörren bredvid stod det Catrin på.

Jag öppnade min dörr och fick se ett vitt rum med en grå fondvägg , det fanns svarta hyllor på den vita väggen samt en medelstor spegel fanns på fondväggen, lite helgröna blommor fanns i fönstret. Jag ställde ner mina väskor och satte mig på den o bäddade sängen. Mina lådor stod i högar  or väggen, jag ställde mig upp och letade efter den som det stod säng på. Efter letande hittade jag den och tog upp ett överdrags lakan till täcket och matchande till kuddarna samt ett underlakan. Jag klädde på sängen och när det var färdigt började jag packa upp mina kläder, jag gick mot dem vita garderobsdörrarna och öppnade dem, jag ställde lådan bredvid sängen och lade alla t-shorts i en hög och jeans i en annan etc. Jag lade in allt på hyllorna och tjocktröjorna hängde jag upp på klädstången som fanns i garderoben. Alla sängkläder lade jag längst upp i garderoben så dem inte var i vägen. När alla kläder var inne i garderoben så började jag packa upp dem resterande sakerna som tex ta lor, böcker teknologi saker. Ett skrivbord fanns i mitt rum som jag lade lite av sakerna på.

"Filippa!" Ropade mamma nerifrån, jag öppnade dörren och gick till trappan. "Ja?" Ropade jag tillbaka och hon ställde sig vid trappan. "Vill ni gå ut och kolla lite eller vill ni fortsätta packa upp?" Jag hmade och gick till dem andra, "vill ni gå ut eller vill ni packa upp?" Frågade jag och dem kollade ner på sina lådor, "vi har ju hela veckan på oss så ja varför inte" sade Emma och jag nickade. Vi tog våra mobiler och gick ner till hallen, "vi går ut lite då" sade vi till mamma och hon nickade, "Om ni går bort mot det gula huset så finns det en stig precis bredvid som ni kommer till en sjö eller kommer ut lite längre bort i kvarteret." Vi nickade och lämnade byggnaden och gick ut i det kalla vädret. "Så vilket håll?" Frågade Cattis och ja pekade emot det gula huset mamma hade pratat om.

King Of The RadioWhere stories live. Discover now