Kapitel 28

331 6 1
                                    

🛍Filippas perspektiv🛍

Vi hade spenderat kvällen med att sitta på altanen och lyssna på musik och prata. Cattis gick runt och väckte alla då vi skulle till flygplatsen om ungefär två timmar. "Vi syns sen" sade vi och alla drog hem till sig. Jag hade duschat och ställt ner min resväska nere i hallen. Jag drog på mig nya underkläder. "Felix, ta ner din tvätt till tvättstuga" ropade jag från mitt rum, och jag hörde hur han suckade. "Jaja mamma" sade han och gick förbi mitt rum. Jag satte på mig en mörk grön US Army luvtröja och ljusblåa högmidjade jeans. Jag bar ner min smutsiga tvätt ner till tvättstugan, en suck lämnade min mun när jag såg att Felix bara hade lagt sin tvätt i en hög, jag började lägga kläderna i färghögar och slängde sedan in den högen med mest kläder. En timma senare satt vi inne på Arlanda och väntade på resten som inte hade kommit än. "Så är ni taggade?" frågade mamma och vi nickade. Omar satt och pratade med sin mamma. Alex, Ogge Och Emma kom in genom snurr dörrarna med sina resväskor. "Wow Oscar och Cattis är sena" sade Emma och vi alla nickade. Det fanns fans som ville ta bilder med oss innan vi skulle vara borta, dock lät dem Omar vara under hans samtal. "Så hur länge ska ni vara borta?" frågade en tjej som var ungefär lika gammal som mig, hon kollade drömmande på Felix, och jag fick en känsla av att snäsa åt henne att lägga av, men jag vet att jag skulle fått mycket skit över det. "Vi kommer vara borta i ungefär en månad" svarade Ogge och hon nickade. "Hallå eller" sade Cattis bakom tjejen med en Göteborsk dialekt. Hon drog på sin resväska och log stort emot oss, fansen kollade på henne men snart var hon omringad av några utav tjejerna. "Hon är ju mer poppis än er" kommenterade jag och Felix log. Tjejen kollade hyfsat bitchigt på Cattis och jag tog ett djupt andetag för att lugna ner mig själv. "Vad är det?" viskade Felix i mitt öra och kollade oroligt på mig. "Den där tjejen går mig på nerverna" viskade jag tillbaka och han kollade på henne, han märkte av hennes blick och nickade. "Låt det vara, det kommer bara bli värre om vi nämner något" viskade han och jag nickade. "Alla är här nu, så vi kan gå och checka in" sade Ogge och vi alla vandrade bort emot disken. Fansen följde efter till vi kom fram till banden, så dem väntade utanför och gjorde så andra resenärer kunde ta sig in.


"Tjejer vi måste dra nu om vi vill kunna komma i tid till planet, plus vi har inte ätit någon frukost än" sade Omar och fansen suckade. "Men vi kommer tillbaka om en månad" sade Felix glatt och dem log. Det blev ett stort kramkalas och våra föräldrar stod och tog bilder när tjejerna kramade killarna hejdå. Den där tjejen gav Felix en puss på kinden, vilket han såg väldigt obekväm med, men han dolde det med ett lätt skratt. "Hejdå" sade en tjej och kramade om Cattis, Cattis kramade chockat tillbaka och snart blev det kramkalas med oss tjejer också. "Nämen, får vi också vara med?" skämtade Felix och kramade Alex, och dem andra hängde med.

"Ni skulle sätt den tjejen asså" sade jag när vi hade satt oss på ett café. "Jag ville såå grovt sparka hennes ben så dem vek sig åt andra hållet" sade jag och dem andra höjde ögonbrynen förutom Felix. "Det fanns en tjej som bitchblickade Cattis rätt mycket" förklarade Felix och jag kollade på honom med ögonbrynen uppe vid mitt hårfäste. "Bitchblickade? Man såg hur hon sprängde Cattis med en atombomb med hennes blick. Sen dreglade hon över dig rätt mycket. Jag verkligen satt och väntade på att hon skulle sätta sig i ditt knä och köra upp brösten i ansiktet på dig" muttrade jag och Cattis log. "Filippa är lite överbeskyddande" kommenterade hon och jag smuttade på mitt kaffe. "Well ja, jag hatar när någon dreglar över någon annans kille, liksom gumman du kommer aldrig få honom, ta dina drömmar och dra." Felix klappade mig på huvudet och log. "Chilla lite" sade han och Ogge log emot oss. "Nä nu ska jag handla" sade Cattis och ställde sig upp och vandrade iväg. "Blev hon sur?" frågade Felix mig och jag ryckte på axlarna.


King Of The RadioWhere stories live. Discover now