Kapitel 58

239 6 0
                                    

Cattis perspektiv (igen *suck*)

Jag vandrade i gruset som låg på trottoaren mot Sandmans hus. Det låg små snöhögar bredvid vägen annars var snön borta, fåglar hade börjar komma fram mer och man kunde nästan känna lukten av vår.

Jag kom fram till det vita huset och öppnade dörren. Jag tog av mig mina skor och hängde av mig min skinnjacka. Jag hörde höga röster från nedervåningen.

"Felix du får faktist börja att ta ansvar! Du får faktist skärpa till dig och hjälpa till mer hemma!!" Hördes Cecilias röst och jag kände att jag inte skulle avbryta. "Mamma du vet hur mycket jag har med bandet det är inte så lätt! Jag har massor av träningar inför turnén och jag behöver vila emellan. Fråga Daff det är han som har sagt att vi ska försöka vila så gott vi kan. Jag följer bara hans råd eftersom han är min maneger" hörde man även Felix självförsvara sig. Latmask. Tänkte jag och gick till trappen för att gå ner. Jag mötte Cecilia på vägen och hon log trött mot mig.

"Är han jobbig?" Frågade jag med ett litet leende. Hon skrattade sarkastiskt. "Kan man väl säga" sa hon innan hon fortsatte upp för trappan. Jag gick tyst mot Felix dörr och såg igenom glaset att han satt på sängen med gitarren i handen plånkade på den. Jag öppnade dörren och han kollade upp. Ett leende la sig på hans läppar. Han la undan gitarren och visade att jag skulle krama han. Jag gick fram till han och la mig i hans famn.

"Vad gör du här?" Frågade han och jag sniffade in hans doft." Min brorsbarn kommer snart och jag ska passa dem."sa jag och suckade. "Need help?" Frågade han och jag kollade glatt upp. "Gärna. Att ta hand om två tjejer är rätt svårt. Iallafall om den ena är envisare än envisast" sa jag och han skrattade. "När kommer dem?" Frågade han och jag kollade på klockan som hängde i hans rum. "Om 4 timmar." Sa jag och la mig ner bredvid han i sängen. "Vila lite då. Jag kan väcka dig halv 2" sa han och jag nickade. Vila det behöver jag.

********

Isabella och Johanna var i vardagsrummet och lekte med My little ponys. Jag stod i köket och gjorde välling till dem båda för dem skulle vila snart. Jag skakade flaskan och gick sedan ut till vardagsrummet där Felix hade kopplar upp datorn i TVn. "Så tjejer hör är eran välling...vilken film vill ni se?" Frågade jag dem och Isabella (den yngsta ) kröp upp i soffan och satte sig med en filt över benen, "jag vill kolla på Bilar 2" sa Johannan och satte sig bredvid Isabella. "Ja med" sa Isabella med sin 4 åriga röst och fortsatte att suga på flaskan.

Felix satte igång filmen samtidigt som jag plockade undan hästarna och la ner dem i deras gemensamma väska. Jag släckte ner i vardagsrummet och drog ner persiennerna så det blev extra mörkt. Dem fastnade helt i filmen, jag och Felix smög ut till köket där jag städade undan vällingen och resten. "Dem var ju inte så farliga" sa Felix och lutade sig mot diskhon. "Du känner dem inte än" sa jag och ställde mer lådan med välling i en väska dem hade med sig där även alla blöjor var.

Jag tog ner ett glas och fyllde det med vatten innan jag klunkade i mig det. Jag ställde ner glaset på skänken och vände mig om. Felix gick med lugna steg mot mig och la sina händer bakom mig på skänken och greppade tag i kanten, han ställde sig nära mig och lutade ner huvudet. Han log och pressade sina läppar mot mina. "Då får jag väl lära känna dem då" sa han när vi hade dragit ifrån kyssen.

Jag log, han log tillbaka och krachade ihop våra läppar igen. Efter den rätt långa kyssen gick vi ut i vardagsrummet hand i hand och såg dem sovandes bredvid varandra. Jag tog tag om Isabella och bärde in henne i mamma och pappas sovrum, jag la henne under täcket och släckte ner. Felix kom snart in med en sovandes Johannan i sina händer. Han la henne under täcket strök bort håret som hade lagt sig i hennes ansikte. Jag log åt synen innan vi gick ut ut rummet och stängde dörren nästan helt det var bara en liten glipa in till rummet.

King Of The RadioDonde viven las historias. Descúbrelo ahora