Kapitel 22

512 10 2
                                    

☀️Filippas perspektiv☀️

Felix hade inte kommit hem igår, vilket hade gjort mig lite fundersam. Jag gick på trottoaren med musik i öronen och nynnade med i låten. Jag synade Emma som stod utanför espresso house och kollade ner i mobilen. "Hejsan" sade jag och hon log, vi gick in på caféet och bestämde varsin dricka. "Felix kom ej hem igår" sade jag och Emma kollade på mig med en rynka mellan ögonbrynen. "Cattis kanske var med honom" sade hon och ja nickade, "får fråga när hon kommer " sade jag och drack utav min dricka.
Snart synade vi Cattis komma gåendes emot caféet med hörlurar i öronen. "Hejsan" sade hon och slog sig ner på en stol bredvid oss. "Hej hej." Sade Emma och ja nickade. "By the way va du med Felix igår?" Frågade jag och hon nickade, "han hjälpte mig att packa till resan" sade hon och jag höll på att spotta ur drickan. "Har du inte packat än?" Frågade jag och hon nickade, "jag gjorde ju det igår" sade hon och skakade på benet, "men måste köpa bikini idag tho" sade hon och vi nickade, "ja men ska vi gå då" Emma ställde sig upp och vi gjordes detsamma.
"Vill du smaka?" Frågade Emma och häl fram sin frappe emot Cattis, "jag är laktos fortfarande?" Kommenterade hon och Emma skrattade, "juste" hon tog en sipp utav hennes frappe. Vi gick in på Bik Bok och gick emot bad avdelningen. Cattis hittade en ljus rosa triangel bikini och Emma en mörk blå, jag hittade inget så vi gick vidare till nästa affär. Där hittade jag en turkos bikini och Cattis en mörk röd. Vi gick vidare och där hittade jag och Emma varsin bikini. Vi gick vidare till H&M för jag behövde köpa shorts. "Well, well, Well är det inte kortisar vi ser." Hördes en röst bakom oss och vi fick se killarna stå där. "Käften" sade Cattis och pekade finger åt dem. "Woah, nu ska vi inte vara sånna" sade Oscar och killarna log. "Vill ni bada sen? " frågade Filippa och dem nickade, "visst, hemma hos Cattis?" Frågade Emma och dem nickade.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vi lämnade H&M när jag och Felix hade båda köpt något, vi gick sedan till Max och köpte mat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vi lämnade H&M när jag och Felix hade båda köpt något, vi gick sedan till Max och köpte mat. Vi åkte sedan hem till Cattis och bytte om. Jag satte på mig min rosa bikini, Emma sin mörkblåa och Cattis sin röda. Cattis gick till yacuzin och satte igång den, hon fixade dricka i champagne glas och tog fram handdukar. Killarna kom från Oscars hus i bara badbyxor, dem sprang på trottoaren och in i Cattis hus, "är ni inte kloka eller?" Frågade Cattis och dem log, "nä inte riktigt" svarade Ogge och hon nickade till med huvudet, "ja men visst" mumlade hon och tog bort locket på jacuzin. "Det är bara att hoppa i" sade Cattis och Oscar var den första att göra det. Resten hopade i förutom Filippa som stod och tog bilder på oss. Vi satt i badet i kanske en timma innan alla såg ut som russin och var trötta. Vi lade ut madrasser på Cattis golv och där somnade alla, cattis och Felix i hennes säng och resten på golvet.

King Of The RadioWhere stories live. Discover now