Kapitel 62

157 5 0
                                    

📷Filippas Perspektiv 📷

Jag vaknade på morgonen av att väcka klockan ringer högt igenom rummet. Jag suckar tungt innan jag sätter mig upp i min mjuka säng. Jag sträcker på mig för att piggna till då dörren öppnas och Dante kommer in tassandes till mig. Han hoppar upp i min säng och lägger sig på min kudde, jag klappade han på huvudet innan jag drog av mig min pyjamas tröja. Jag skyndade mig bort till min garderob och tog fram en svart bh och ett par vita trosor. Jag drog på mig kläderna och tog fram en vanlig V-ringad blå urtvättad t-shirt och ett par vita taighta jeans. Jag drog en svart skarf runt halsen och lät den hänga ner över bröstet. Jag satte på mig ett par ankel strumpor innan jag gick ner till köket där Felix redan satt och tuggade i sig en macka och blicken i mobilen.

Jag brede en macka innan jag joggade upp för trapporna med Felix tät efter mig, han lyfte upp mig och låste in mig i mitt rum. "Felix!! Seriöst släpp ut mig!!" Sa jag och försökte putta upp dörren då den helt plötsligt flyger upp och jag stapplar förvånat ur ur mitt rum. Felix står och håller sig i trapp räcket för att inte falla ihop av allt skratt. Jag himlade med ögonen åt honom innan jag vandrade bort till en gemensam toalett i korridoren. Jag började med att ta en ansiktstvål, sedan borstade jag tänderna innan jag lade på smink i mitt ansikte.

Jag gick sedan in till mitt rum igen och tog fram min svarta läder väska. Jag la ner ett paket tuggummi, hörlurar, tyska böckerna som jag hade pluggat i över helgen, en Loka och min mobil. Jag gick sedan ner till hallen och satte på mig ett par Nike och min skinnjacka. Jag började vandra bort till busshållsplatsen som skulle ta mig till skolan.

// efter skolan\\

Jag satt i soffan i min lila one pice och håret i en messy bun. Jag kollade på Simpsons när hela gänget kommer in igenom ytterdörren, snart kommer en ner dunsandes Felix från trappan i ett par mjukisbyxor och någon urtvättad t-shirt. Han hade faktist ingen keps på sig nu vilket är väldigt otroligt. "Tjoo broo" sa Cattis och slog sig ner bredvid mig. "Vad kollar du på? Åhh Simpsons!" Sa hon och la sig raklång över mitt knä. "Okeej" sa jag och kollade fundersamt ner på henne.

De, andra slog sig ner bredvid mig i soffan och snart låg killarna i en hög på golvet. "Bög hög" sa Emma och vi alla skrattade förutom killarna då som gav oss mordiska blickar. Jag mötte Omars blick som sa typ något i stil med. 'hjälp mig annars kommer jag dö av elefanter!' Eftersom han låg underst.

"Är det verkligen smart att låta den minsta ligga underst?" Frågade Alex och kollade medlidsamt på Omar men hon hade fortfarande den där roande blicken, "always" sa Oscar knep i hop ögonen och log brett mot oss. "Det är trosskydd vet du va?" Sa Cattis och vi alla tjejer brast ut i garv inklusive Ogge som fattade vad hon menade.

"Vah?" Sa Oscar efterblivet och kollade på oss tjejer med en väldigt konstig blick. " Always är trosskydd" sa Cattis igen mellan skrattet. Då efter 1000 billioner år fattade resten av dem och skrattade med oss. "Okej nu får ni sumobrottare faktist gå av mig innan jag mosas här nere!!" Hörde Omars kvävande röst och Felix som låg överst gick sakta av Ogge som låg under. Sen gjorde Ogge och Oscar likadant innan Omar kunde andas ut riktig. Han låg helt platt på golvet och anades tungt.

Snart kom pappa hem med posten i handen och log mot oss, han kollade på Omar som fortfarande låg helt platt på golvet. Först pekade han på han och öppnade munnen för att säga något men stängde den snart. Han höll upp händerna och kollade oskyldigt på oss. "Jag frågar inte..." Sa han och backade ut i köket. "Smart drag" mumlade jag och dem andra instämde. "Felix! Kom lite" ropade snart pappa och Felix förvan Lika fort som man säger flaggstångsknoppsputspoleringsmedel.

Snart kom han tillbaka med en tidning i handen och smällde ner den på soffbordet, jag kollade på fram sidan och såg i ena hörnet en rätt så stor bild på bla mig och några andra i min "Hollister" grupp. Vi välkomnar dem nya, stod det med en snirklig rosa text.

"Förklara" sa Felix med armarna i kors och kollade ner på mig. "Förklara vadå?" Sa jag så oskyldigt jag kunde. "Förklara för det första varför du är med i kategorin " dem nya" sa han och gjorde citat tecken över dem nya. "Och numer två, varför du en är ens med i denna tidningen" sa han och slog ut med armarna.

"Jag är med för att jag är bättre än dig" sa jag och han lipade mot mig. "Nej men seriöst nu då" han slog sig ner bredvid mig, jag skulle precis öppna munnen då man hör Ogges röst.

"Vi välkomnar en av våra nyaste modeller av alla. Filippa Sandman, Den 15 åriga tjejen från Värmdö som godkände erbjudandet från oss att bli modell hos oss på Hollister. Mer kan ni läsa om på våran webbsida www.hollister.com"

Avslutade Ogge och kollade sedan upp på mig.det blev knäpptyst i rummet och blickarna brände på mig. Ogge sneglade på Mac booken som låg på soffbordet innan han långsamt och diskret försökte att ta den. Cattis märkte hans rörelser och snart flög alla över rummet och slängde sig på varandra för att se på webbsidan som Ogge tog upp.

Det fanns en stor bild på oss framför den gråa fotoduken bakom oss. Jag stod bredvid en kille som liknade Oscar med kort hår fast längre, han hade blåa ögon och nästan samma ansiktsdrag som Oscar fast inte lika tydliga käklinjer. Daniel heter han, han Är nog i samma längd som Omar fast kankse 10 cm längre. Ogge började scrolla så vi kom längre ner och där fanns det enskilda bilder och fakta om var och en bredvid bilden i en liten ruta. Och självklart längst ner var ju då Daniel och alla killar var ju helt bara på överkroppen. "Varför känner jag igen han?" Frågade Cattis och pekade på den tröjlösa Daniel som hade hyfsat tydliga magrutor.

"Han heter Daniel" Både Emma och Cattis ögon förstorades till Max och deras munnar var vidöppna. "Filippa är du trög på riktigt?" Frågade Emma och jag höjde ena ögonbrynet och fattade ingeting.

"Antagligen" mumlade Emma fram och Cattis slog sig själv i pannan. "Filippa det är Daniel. Du vet i 7an" sa Cattis långsamt fram och la en hand på min axel. 7an?

"Filippa du vet Daniel. Rosa kudden.?" Sa hon igen och då började något att fingera i huvudet på mig. "Är det den Daniel?" Frågade jag och pekade med en lite skakig hand på skärmen där Daniels sneda leende visades. "JA det är DEN Daniel!" Sa Emma och skakade mina axlar.

No fattar nog inget nu men nöt jag gick i 7N var det en kille som gick i 6an som jag tyckte var snygg och vi hade något på G under en period. Från september till November höll vi på, men under jul lovet tappade jag mina känslor för han och vi slutade prata med varandra. Och efter några månader innan sommarlovet fick jag reda på att han fortfarande gillade mig och fortfarande försökte ragga på mig. Men jag gillade som söt han fortfarande inte. Jag hade börjat gilla mer utländska killar som tex Omar.

(Sorry Filippa men var tvungen😔😏😘)

Jag var tvungen att berätta för resten så dem skulle fatta. Omar lade sin arm över mina axlar och drog mig närmre sig och pussade min tinning.

King Of The RadioWhere stories live. Discover now