kapitel 42 DEL 1

248 6 0
                                    

🎂Felix Perspektiv🎂

Jag vaknade ur min sköna sömn utav att sång röster kom in till mitt rum. Jag öppnade ögonen och såg min mamma, syster och Cattis som antingen höll i paket eller en bricka med frukost. "Grattis" sade Felicia och höll fram två paket, mamma ställde ner brickan bredvid min säng. "Jag måste åka och jobba, och Felicia ska till sitt jobb" mamma pussade mig i pannan innan hon lämnade rummet med Felicia efter sig. Cattis slog sig ner på fotändan av sängen, "nej kom" sade jag och hon flyttade upp sig till mig. "Öppna nu" sade hon och kollade på mina paket. Jag började öppna ett utav paketen när jag slutade upp, "vart är Filippa förresten?" Hon gav mig ett lurigt leende och satte sig mer bekvämt. "Hon är och fixar en grej" sade hon lurigt och lämnade en puss på min kind.

Presenterna hade bestått utav nya kläder, skor, parfym och ett par hörlurar. "Du får mina senare" viskade hon och pussade mig på nyckelbenet. Jag höjde på ögonen och kollade ner på henne, "nej inte så" hon slog till mig och jag skrattade till. "Här är ett iallafall från din syster, mig, killarna och tjejerna" hon höll fram en kartong och jag öppnade den men kollade menade på henne när jag såg innehållet. "Really?" Hon log och satte sig på knä framför mig i sängen och log. En låda med kondomer var framför mig, jag skrattade svagt och stängde locket och lade lådan på golvet. Jag sträckte på mig och fick ur mig ett ljud. Hon satt där och jag inspekterade henne när hon började pilla med hennes hår. "Ät" hon pekade på brickan med mat, jag flyttade den till mitt knä och tog skålen med fil. "Vad händer sen?" Frågade jag och hon log emot mig. "Vi ska till studion och hämta lite saker" jag höjde på ögonbrynet och kollade klockan. Vi var ju lediga idag, varför skulle vi dit?

"Har du ätit?" Frågade jag och hon skakade på huvudet, "jag är inte hungrig" lade hon sedan till. Jag tog skålen med frukter och höll fram den till henne men hon skakade på huvudet. "Nej" jag lade undan brickan och satte mig upp. "Ät innan jag tvingar i dig" sade jag hon log och tog en bit ananas, "nöjd?" Jag skakade på huvudet och lade skålen i hennes knä.

"Juste kolla instagram" mumlade hon med en jordgubbe i munnen. Jag tog min mobil och gick in på Instagram och sökte på hennes namn då jag inte orkade scrolla.

cattisalex  Today is your birthday, we have our though times and easy ones

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

cattisalex Today is your birthday, we have our though times and easy ones. And I hope that we will go trough them all together, promise?❣️

Jag kollade upp på henne och log, jag lutade mig fram och kysste henne. Jag lade min hand på hennes kind och smekte den, "jag lovar" mumlade jag och hon log.

Fansen hade fått reda på mitt och Cattis förhållande tillslut. Videon hade inte hjälpt att övertyga dem ett dugg, så vi bestämde att vi lika gärna kunde gå ut med det.

"Är ni säkra nu då? Det kan ju blir rätt mycket hat" sade Ogge och kollade på Cattis. "Asså jag bryr mig inte så mycket om hat och dem vet att jag förstår deras sits" mumlade Cattis och pillade med mina fingrar. "Och jag tror att dem kommer bli sura om dem får reda på att vi har hållit det hemligt för dem i flera månader. Jag tror denna tiden är tillräcklig" sade jag och dem nickade, "kom ihåg att vi kommer gå igenom detta tillsammans" sade Filippa och vi nickade. Jag tog upp min mobil och tog den bilden jag tyckte var finast på oss.

felixsandman soo this may be a chock for some and others has already figured out

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

felixsandman soo this may be a chock for some and others has already figured out. Yes i really like her, I have a long time, from the day I first saw her actually had my feeling for her grown. We have not officially come out as a couple except from now. And I hope you foooers can accept it that I love her and I can't stop my feelings❤️

Dem hade reagerar bra på att vi hade kommit ut som ett par, det hade gått tre veckor sedan dess, det har vart lite stelt runt fansen men det börjar lätta nu. Dem brukar oftast fråga om vi kan kyssas med mera och det känns konstigt att göra det inför folk på kommando.

"Grattis Felix" sade dem glatt och gav mig kramar. "Tack" sade jag, några hade köpt presenter, mest var det godis men några hade sparat i hop till ett paket i en stor grupp. "Felix, den är från oss alla, fans över hela Sverige. Vi gjorde en insamling och köpte det åt dig" jag öppnade asken och fick se ett halsband med ett hjärta som en berlock. "Öppna det" jag öppnade berlocken och såg en bild på Cattis och mig. "Tack" log jag stort och kramade om dem. "Det är jätte fint, men det måste vart dyrt" lade jag till och dem ryckte på axlarna. "Vi ville ju ge dig det bästa" sade en annan tjej. Jag log och kollade på Cattis som kom ut från studion med en Ica påse. "Vi måste tyvärr gå nu" sade jag och dem sade hejdå.

"Vad fick du?" Frågade Cattis och jag visade henne halsbandet, hon log stort och kollade ut över fansen, "hejdå vi syns någon annan dag" sade hon och vinkade åt dem, dem vinkade glatt tillbaka. Jag tog hennes hand och virade flätade ihop våra fingrar. Vi satt på bussen hem till mig igen. "Du får byta kläder, vi ska ut snart igen" sade hon och gick in till köket, jag höjde på ögonbrynen men gick upp till mitt rum. Vad har dem planerat nu? Jag tog fram en vit mönstrad skjorta och en vit röd keps som matchade färgerna på tröjan. Jag tog ett par svarta tights jeans och ett skärp för att hålla dem uppe. Jag gick ner till Cattis som satt på köksbänken och väntade på mig med mobilen i handen. "Så" sade jag, hon kollade upp och log, "söt du blev" sade hon och jag gav henne en blick. "Söt? Jag som trodde jag var snygg" hon skrattade och jag gick fram emot henne, jag lade mina händer på hennes lår och lutade mitt huvud emot hennes. "Vi måste ju åka nu" mumlade hon och jag log och kollade på henne, "några minuter gör nog inget" mumlade jag tillbaka innan jag pressade mina läppar emot hennes. "Nej, kom nu" hon drog ifrån kyssen och drog med mig ut till hallen för att dra på oss våra ytterkläder.

King Of The RadioWhere stories live. Discover now