Kapitel 9

672 12 0
                                    

🍓Cattis Perspektiv🍓

Idag var den dagen jag och Emma skulle flytta ut från Filippas hus och in i våra egna här i Stockholm. Emma skulle flytta till Lidingö och jag till Sköndal, liksom vart fan ligger det? Säkert mitt ute i skogen, mina föräldrar har en tendens att bo i skogen. Vi satt vid köksbordet och åt frukost, vi sa inte så mycket vi bara njöt av tystnaden mest. Alla mina och Emmas saker var packade i våra väskor och stod redo i hallen. "När börjar skolan?" Frågade jag och dem alla kollade på mig. "Min och Filippas börjar på tisdag tror jag" sade Felix och jag nickade, "börjar inte alla i Stockholm samtidigt?" Frågade Emma och han skakade på huvudet, "det bror på vilken skola det är. Började alla samtidigt i Borås?" Frågade han och vi ryckte på axlarna, "vi brydde oss inte så mycket" sade Filippa. Snart löd ett sms ljud igenom rummet och Emma tog upp sin mobil, "dem är här" sade hon och tuggade på sin macka och reste sig, hon ställde disken i diskhon och gick sedan till hallen och satte på sina skor. "Vi syns på fredag" sade hon och stängde dörren. "Jaha vad ska vi göra nu?" Frågade Omar och ja pekade på köksbordet, "kanske städa undan" sade jag och han suckade, "okej mamma" sade han och började plocka in i kylskåpet. Snart ringde min mobil och det var mamma som sa att dem var utanför. "Hejdå, vi syns på fredag" sade jag och kramade om Omar och sen Felix som gav mig en snabb puss på kinden, jag stängde dörren efter mig och hoppade in i bilen med mina väskor. "Är du redo?"frågade mamma och jag nickade, "det är jätte fint, vi har redan packat upp hela botten våningen" sade pappa och jag hummade. Jag blundade och väntade tills bilen skulle stanna. Snart stannade bilen utanför ett vitt hus, jag hoppade ut bilen och tog mina väskor och gick in, innanför dörren möttes jag utav mina två hundar. "Hej" sade jag med bebis röst och klappade dem. "Ditt rum är ditåt"'sade mamma och pekade emot några dörrar som fans bortom vardagsrumme. Jag tog mina väskor och gick mot mitt rum , mitt rum hade vita väggar förutom en stor fondvägg som var helsvart, jag lade mina väskor på den o bäddade sängen, mina flyttlådor stod huller och buller om i rummet, jag öppnade en med alla mina elektronik saker, jag lade dem på smink bordet som stod emot en vit vägg. Min -teologen 150- säng stod på kortsidan av rummet så man kunde gå på båda sidor utav den, en svart vit matta låg framför den och på den svarta fondväggen satt det ett fönster och en slinga med lampor som hängde ner över väggen, på en utav dem vita väggarna fanns det en två svarta bokhyllor och en lagom stor spegel. Mitt emot sängen på väggen satt det en hyfsat stor tv och på väggen bredvid var dörren in till rummet, på andra sidan av tvn så fanns det skjut dörrar i svart som jag genast inspekterade, bakom fans det ett stort utrymme för kläder. Jag började genast packa upp alla mina kläder, böcker etc. Mitt smink organiserade jag och snart såg mitt rum hyfsat bra ut. Jag ställde tre krukor i fönstret som saknade gardiner, jag tog upp sänglakan och trädde på ett vitt randigt lakan på täcket och kuddarna, dem resterande kuddarna fick vara svarta och undersökande fick vara vitt. Jag öppnade Snapchat och svarade på mina vänner snap, jag lade mig ner i sängen och svarade folk en stund tills jag märkte av kontrollerna bredvid mig, jag tryckte på tvn och direkt kom det upp om jag ville välja mellan kolla tv eller Netflix, jag log och stängde av tvn, känner inte för att kolla Netflix just nu.

Jag lämnade mitt rum och började inspektera resten utav huset, mina två hundar följde efter mig som ett släp runt huset, mamma stod i köket och lagade lunch och pappa var i trädgården och pillade lite, dem kom upp i förr går och han har redan börjat. Jag gick in till vardagsrummet, nästan en hel vägg var fylld av fönster och en skjut dörr fanns även, bakom fönstren fanns en utbyggnad, på utbyggnaden stod en jacuzzi med ett lock över just nu och ett glasbord. Runt om utbyggnaden fans det staket och mot staketet så stod en stor grill. Jag gick upp för trappan och möttes utav ett slags "fin rum" som man kan kalla det, bakom en dörr fanns ett kontor och bakom en annan så fanns tränings saker som rullband, Crosstrainer etc. Jag fick ner igen för att leta efter toaletten och fann en nära mitt rum, där fanns ett badkar som jag direkt blev kär i, man kunde även duscha i det om man ville det istället. "Nå vad rycker du?" Frågade mamma när jag kom ut till köket, "ja det är väldigt ovanligt för min värld men jag kommer att trivas." Sade jag och slog mig ner på en stol, "kan du duka?" Frågade hon och jag nickade, jag duckade fram tallrikar, glas, bestick etc.

King Of The RadioWhere stories live. Discover now