Kapitel 51

190 3 0
                                    

🍕Felix perspektiv🍕

Jag låg i min säng med händerna på magen och kollade upp i mitt vita tak. Tankarna flög omkring runt ett speciellt ämne. Cattis.

Hon hade varken svarat på mina sms eller när jag har ringt henne. Vi hade fortfarande studiedag och jag hade verkligen inget att göra. Det var då jag förstod hur mycket av mitt liv Cattis är.

Jag beslutade tillslut att ringa Oscar. Eftersom dem går på samma skola så kan han kolla varför hon inte svarar. Jag ringde upp han det gick fem toner innan han svarade.

"Ah det är Oscar" sa han och det brusade i bakgrunden.
"Tja det är Felix"
"Tja bro "
"Hej jag undrar lite snabbt om du vet varför Cattis inte svarar när jag ringer och smsar henne." Sa jag och bet på min tumnagel

"Haha bro okey jag kollar" sa han skrattandes och la på. Jag la undan mobilen på nattygsbordet och en suck for ut ur min mun. Jag bestämde mig för att ta något att äta. Jag gick ner och kollade igenom kylskåpet men inget lockande fanns.

Jag tog ett äpple och satte tänderna i det. Jag gick upp till mitt rum igen och ett sms från Oscar hade kommit.

"Hon har lektion nu men väntar på henne tills den är slut så frågar jag" stod det och jag skickade iväg en tummen upp till hans snapchat.

Jag gick in till Filippas rum och där satt hon och kollade på MTV. Det påminde mig om att vi snart skulle ha en egen dokumentär på MTV.

"Vad kollar du på?" Frågade jag henne och kollade på tv som visade två tjejer som red på hästar och kommenterade med roliga kommentarer.

"Snoki&Jwwow" sa hon och släppte inte blicken. Jag gick sedan uttråkat in till mitt rum igen och såg att jag hade ett missat samtal från Oscar. Jag ringde upp han och efter tre tut svarade han.

"Hej du hade ringt" sa jag, jag hörde Oscars röst i bakgrunden. "Vem är det som inte svara Felix Wilhelm Sandman" hörde jag Cattis och jag kände hur mungiporna åkte uppåt.

"Sorry pratade med Filippa" svarade jag henne. "Varför svarar du inte på mina sms?" Frågade jag ledset och hörde hur hon suckade på andra sidan. "För att min mobil dog innan" sa hon och suckade ennu en gång. "Det är därför" sa hon och jag log. "Ne men det är lugnt, bara det att jag är sjuukt uttråkad" sa jag och slängde mig i min säng.

"Kom hit då" hörde jag hur hon sa. "Säkert?" Frågade jag. Jag ville inte komma och skapa trubbel för henne som förra gången.

"Jag är helt säker. Och Jag har ingen spanska idag" sa hon och jag log. Sicken tur. "Då kommer jag." "Okey jag väntar på skolgården."

"Okey, ses snart"

"Mm hej"

Jag la ner mobilen och bytte mina byxor till ett par kolsvarta jeans och en svart hoddie som jag drog över huvudet. Jag fixade till mitt hår och satte på mig en keps bak och fram. Jag drog på mig lite parfym och gick sedan ner och tog min hjälm. Jag suckade när jag märkte, att jag var tvungen att ta av mig kepsen för att få på mig hjälmen. Jag satte fast kepsen i byxorna och körde mot Cattis skola.

När jag kom fram parkerade jag min moppe bredvid Oscars och låste den. Jag la ner hjälmen i facket under sadeln och satte på mig kepsen igen. Jag såg Cattis stå och frysa på skoltrappan in till skolan. Jag log och gick fram bakom henne. Jag virade mina armar om henne och hon stelnade till. Jag böjde mig ner mot hennes hals och skrattar mot den. Hon slappnade av och vände på sig.

Hon virade sina armar runt om mig och jag gav henne en kyss på henens kalla läppar.
Vi gick in hand i hand och små pratade. Jag såg hon där Klara -som hade skadat mig på kinden-stirra på oss bitchigt. Henens gäng hängde på och bitchblickade oss. Jag sket i dem och la min arm runt hennes midja istället. Jag kollade ner på henne och gav henne en kyss.

" vad ska vi göra idag?" Frågade hon och ryckte lite på axlarna. Fooo Experience börjar ju snart så snart börjar även träningen.

"Vi kan gå på bio" sa jag som ett förslag och hon nickade.

>>>><<<<

Vi satte oss i perongen och små pratade. Reklamen började och vi var tvungna att stänga av mobilerna. Under hela filmen satt jag med armen runt hennes axlar och vi matade varandra.

King Of The RadioOù les histoires vivent. Découvrez maintenant