kapitel 37

361 7 0
                                    

🎟Emmas Perspektiv🎟

Jag vaknade på morgonen och kände hur huvudet snurrade till och jag knep ihop ögonen. Jag ställde mig upp efter en stund och gick till toaletten för att ta en alvedon.  Jag gick tillbaka till mitt rum och drog på mig mjuks shorts och en t-shirt, jag satte upp håret i en bulle. Jag gick ner till köket för att äta frukost, mamma drog sin hand över min panna som hon alltid gör, hon stannade upp och vände på handen så handflatan var pressad emot min panna. "Du är ju jätte varm" sade hon, jag hummade och hon började göra iordning honungs te.

Jag låg i sängen med tv på och scrollade igenom Instagram med en termometer i. Jag tog fram mobilen och tog en bild från internet om att man va sjuk. Jag lade ut den på instagram och lade till en text.

1,320 gillningar emma98V  Hatar förskyldningar 😴15 andra kommentarer

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

1,320 gillningar
emma98V  Hatar förskyldningar 😴
15 andra kommentarer

Rätt många fans hade börjat följa oss efter bilden på Cattis och Felix hade spridit sig. Vi skulle ha möte om det nästa vecka då killarna hade börjat jobba igen, dem senaste dagarna är bara vilodagar. Ett sms avbröt mitt tv kollande, jag låste upp mobilen och såg Oscar namn.

Min💖12:34
Hur mår du? :(

Jag 12:35
Sådär, vanlig förkylning bara

Min💖12:35
Naw, jag kommer över<3

Jag låste mobilen och fortsatte att kolla på tv, mamma kom in med teet och en rulle papper. Som jag direkt tog utav och snöt mig, jag slängde pappret i min papperskorg. Ungefär en kvart senare kom Oscar in till mitt rum med två Marabou kakor. Jag log och han lade sig bredvid mig. "Hur mår du?" Han strök handen över min panna, "sådär" mumlade jag och han pussade min tinning. "Här" sade han och höll fram chokladen, jag log och tog dem. Jag öppnade ena och bröt av en rad och gav den till Oscar.

"Kan ja få den andra?" Jag sträckte mig efter den andra kakan men Oscar höll bort den, "om jag kan få en kyss" sade han och putade löjligt med munnen, "men du kommer ju bli sjuk och ni ska ju börja jobba snart igen" han log och skakade på huvudet. "Skiter jag i" jag suckade och gav han en snabb puss. "Så?" Han log och gav mig kakan.

 
Morgonen därpå vaknade jag utav att Oscars mobil ljöd genom rummet. "Aa?" Frågade jag trött utan att kolla vem det var. "Hallå vart är du?" Felix röst ljöd högt från andra sidan. "Ehm han sover" kommenterade jag, "jaha, men väck honom då, vi ska ju spela in Build A Girl idag" jag satte mig upp och skakade om Oscar, "visst vi åker snart" Oscar kollade nyvaket på mig och drog händerna över ansiktet. Jag lade på och kollade ner på honom. "Va?" Jag log och gick upp ur sängen, "klä på dig, ni ska spela in Build A girl idag" sade jag och han satte sig upp, "juste" han drog på sig sina kläder och jag gjorde det samma. Vi åt en snabb frukost innan vi drog iväg bort emot studion. Jag scrollade igenom instagram och stannade på Cattis bild.

King Of The RadioWhere stories live. Discover now