🌸Alex Perspektiv 🌸
Jag gick på trottoaren mot skolan. Snön knarrade under mina svarta kängor. Jag hade ett par hörlurar i öronen och låten Home med Edward Sharpe.
Väl framme i skolan var det inte många där. Jag gick direkt mot mitt skåp och hängde in jacka, vantar,mössa,halsduk och väskan. Jag vandrade sedan mot ett musikgrupprum. Jag kollade så att ingen såg mig innan jag gick in och satte mig bakom pianot.
Jag tryckte lite olika på tangenterna innan jag började spela på Crazy in love med Sofia Karlberg
"You're looks got me looking so crazy right now.
You're love got me really crazy right now
You got me crazy in love"När jag sjöng färdigt kände jag mig iakttagen. Jag vände mig om och såg Ogge stå där med ett leende på läpparna. Jag kollade förskräckt på han och kände sedan hur kinderna blossade upp i en mörkare nyans.
Han satte sig ner bredvid mig på Piano pallen och kollade på mina händer som låg i mitt knä. Han tog en av dem och flätade in våra fingrar.
"Jag visste inte att du kunde spela Piano" sa han med hes röst och jag lutade huvudet mot hans axel. "Min pappa lärde mig det innan mina föräldrar skilde sig." Sa jag och kollade rätt ut i musiksalen. Ogge gjorde det samma innan han pussade mig på huvudet.
"Var inte det jobbigt för dig? När dem skilde sig?" Sa han och kollade ner på mig. Ja nickade lite och kollade ner på dem svart vita piano tangenterna. Ogge ställde sig upp och hämtade en gitarr. Han satte sig på en stol och stämde gitarren rätt.
Han började spela melodin på Little Things med One Direction. Jag log svagt och började spela på Pianot. Hans röst som kom ut i sång fyllde rummet och snart kom han till refrängen och jag stämde in.
"I won't let these little things slip out of my mouth
But if I do its your, it's you, oh it's they I up to
I'm in love with you
And all these little things"I andra versen sjöng bara jag tills refrängen då båda sjöng. När vi var färdiga hördes applåder, Jag och Ogge vänder oss om. Där står Emma och resten av klassen och applåderar. Mina kinder blossar upp ännu en gång och jag gissar på att jag ser ut som en skidåkare som vart ute i snön i 24 timmar.
Jag kollar bort mot Ogge och han ler mot mig. Skolklockan ringer och alla börjar dra sig mot sina lektioner. Ogge går fram mot mig och ger mig en kram. Jag virar mina arma runt hans midja och han pussar mig på pannan. Han vaggar oss långsamt sida till sida.
"Jag ska ha Matte nu men om det är något smsa bara" sa han och kysste mig innan han gick iväg. Han vände sig om och log. Jag log tillbaka och gick in till musiksalen igen eftersom vi ska ha musik nu. Jag satte mig bredvid Emma i mitten av salen och våran musik lärare Jonas kommer in.
"Okej idag ska vi börja med ett grupp arbete. Ni ska göra eran egen house låt. Ni har alla verktyg i inspelnings båsen och ni får ha med er hörlurar." Sa han och folk började röra på sig.
"Vänta!!" Sa han och alla stannade upp i vad dem gjorde. "Jag ska välja grupperna också"sa han och suckar kom lite här och var i klassrummet.
YOU ARE READING
King Of The Radio
RandomJAG SKRIVER DENNA BOKEN BARA FÖR SKOJS SKULL, EFTERSOM DET VAR ETT LITET SKÄMT JAG OCK MINA KOMPISAR HADE FÅR CA TVÅ PR SEDAN MEN JAG KÅNNER ATT JAG VILL FORTSÄTTA SKROVA FÖR MIN EGNA SKULL. SÅ NU VET NI VRF DEN ÄR SÅ DÅLIG. Vad händer när 3 tjejer...