Bab 6

8.8K 307 8
                                    

Setiap orang pasti susah untuk melelapkan mata jika berada ditempat baru.
Begitulah situasi yang dihadapi oleh Mia ketika ini. Jam sudah menunjukkan 1.30 pagi tapi matanya masih berdegil untuk tutup.

Mia sudah memaklumkan hal yang terjadi kepada rakan-rakan sebilik dengannya.Mereka memahami dan batalkan hasrat untuk membeli belah.

Hatinya terlintas untuk keluar dari bilik itu dan ingin meneroka lagi rumah agam milik Zyaire.

Dia beranikan di untuk berbuat demikian walaupun rumah itu gelap.Lampu suluh pada telefonnya dibuka.

Dengan perlahan-lahan dia berjalan agar tidak membuat sebarang bunyi.

Prangg!!

Hatinya bagaikan ingin terkeluar akibat bunyi tadi. Bunyi sesuatu yang datang dari sebuah bilik.

Mia menyangka mungkin sesuatu terjadi kepada Zyaire seraya dia memasuki bilik itu tanpa ragu.

Tetapi sangkaannya silap. Bilik itu seperti menyimpan seribu satu kisah,gelap dan memiliki satu aura yang pelik.

Sifat ingin tahunya bertambah dan dia meneroka bilik itu. Diperhatikan setiap sudut bilik tersebut. Lalu matanya menangkap beberapa keping gambar yang digantung pada papan.

Bagaikan angin sejuk baru saja melintasinya, dia terkejut dengan gambar-gambar itu.
Itu adalah gambar-gambarnya dan terdapat juga gambar orang yang terdekat dengannya.

Ibu,baba,Tina dan Hayden.
Yang menghairankannya ialah tanda 'X' merah terdapat pada gambar Hayden.

"Mia" satu suara memanggilnya.

Baru saja tangannya ingin mengambil gambar itu niatnya terhenti setelah namanya dipanggil.

Dia terkaku.Perlahan dia mengalihkan pandangannya kearah pintu.

Zyaire yang berdiri di pintu tadi berjalan mendekati Mia.

Seperti magnet, Mia melangkah perlahan kebelakang.Selangkah Zyaire mara,selangkah Mia undur.

Riak wajah Zyaire tersenyum membuatkan dia semakin takut dengan lelaki itu.

"A-apa yang awak cuba buat pada saya,Zyaire?" soal Mia gagap.

"Nothing.Saya cuma nak dekat dengan awak. And try to make you mine." jawab Zyaire sambil meneruskan langkahnya.

Katil kosong dibelakangnya menjadi penghalang untuk terus berundur.

Zyaire yang tetap mara kehadapan masih tersenyum dengan Mia yang semakin gelabah.

Lalu punggung Mia mendarat diatas tilam empuk itu.
Baru saja hendak berdiri Zyaire terlebih dahulu mengunci Mia dengan membengkokkan badannya lalu kedua tangannya diletakkan di sisi kanan dan kiri Mia.

Hatinya seperti berdoa agar dia terhindar dari perbuatan jahat manusia.

"Why are you afraid of me? Saya tak buat apa-apa pun." soal Zyaire.

"Sebab awak psiko,Zyaire Lorenzo." Mia memberanikan diri untuk bersuara.

Lalu ditolak kuat bada Zyaire namun kudrat gadis itu hanya mampu menggerakkan seinci badan Zyaire.

[C] MRS. LORENZOWhere stories live. Discover now