Bibirnya pucat dan wajahnya lesu membuatkan hati seorang isteri mula resah.Dua hari setelah kejadian itu,keadaan Zyaire semakin teruk namun lelaki itu masih berdegil untuk menjejakkan kakinya ke hospital.Zyaire Lorenzo lelaki yang sangat degil walaupun telah dipaksa dan diugut berulang kali sehingga penat Mia dibuatnya.
Tapak tangannya diletakkan diatas dahi lelaki itu untuk merasa suhu badannya.
"Badan awak panas sangat ni.Jom la pergi hospital.Luka awak pun tak sembuh-sembuh lagi nanti kalau orang yang panah awak tu datang dan serang kita macam mana.Saya tak nak mati dekat sini."
"Kau banyak cakaplah dari tadi lagi mulut tu tak henti-henti membebel." cebiknya sambil menarik selimut ke dada mungkin berasa sejuk.
"Kalau aku ni tak sayangkan kau, dah lama aku tinggal dan biar kau mereput dalam rumah ni." gumumnya perlahan mengutuk lelaki itu.
"Aku ni belum pekak lagi,Mia"
"Apa? Saya cuma berzikir je sebab tahan sabar dengan awak yang degil tak tentu pasal.Saya tak kira saya akan bawa awak pergi hospital juga." katanya lalu mencapai telefon Zyaire dan membuat panggilan.
"Helo Arman. Tolong saya. Bos awak dah nak mati. Saya tak tahu nak buat apa.Dia muntah darah sejak semalam lagi.Tolong datang sini kita bawa dia pergi hospital." katanya dengan tangisan palsu. Sengaja hendak meresahkan Arman biar cepat sikit sampai.
"Baik,sekarang juga saya pergi."
Selesai menamatkan panggilan,tawanya puas sambil memegang abdomennya.
"Awak dengar tak tadi.Suara Arman cemas gila. " tawanya lagi.
Zyaire memandang Mia dengan tajam. Buat pertama kali dia kalah dengan gadis itu.
"Kau memang nak kena dengan aku ni,Mia.Kau tunggu aku sihat sikit nanti,memang aku kerjakan kau teruk-teruk." usiknya tidak berniat berbuat demikian.
"Nye..nye..nye. Dalam sakit-sakit pun nak ugut orang. Jangan sampai saya yang kerjakan awak pula." ejeknya dengan riak wajah mengejek.
"Ouhh kau cabar aku.Kau tunggu kejap." katanya lantas bangun dan mendekati Mia.
Namun Mia terlebih dulu melarikan diri daripadanya.
"Zyaire,awak jangan buat perangai macam-macam,awak tu sakit tahu tak. Saya tak nak berjangkit dengan awak."
"Asal kau takut? Tadi bukan main berani mengejek aku. Sekarang kecut pula."
"Saya gurau je tadi tak payahlah ambil serius." katanya sambil mengundur ke belakang menjauhi Zyaire yang mara mendekatinya.
Zyaire tersenyum dengan pandangan nakal kepada Mia. Melihat gadis itu atas bawah atas bawah.
"Kalau awak cuba buat apa-apa, saya akan....saya akan tinggalkan awak sorang-sorang dalam hutan ni. Lepas tu awak akan mati reput dalam rumah ni."
Ugutan Mia itu tidak menghalang Zyaire untuk terus melangkah sehingga belakang gadis itu bersentuhan dengan pintu tandas. Baru hendak melangkah ke kiri, tangan Zyaire lebih pantas menghalang. Baru hendak ke kanan, tangan Zyaire juga terlebih dahulu menghalang.
"Hehehe Zyaire sayang....awak janganlah buat perangai macam ni. Nanti kalau saya pun berjangkit, siapa nak jaga awak. Lepas tu nanti akan kita sama-sama mereput dekat sini. Saya tak nak." nadanya seolah-olah memujuk.
Tidak dihiraukan kata-kata Mia, wajahnya ditundukkan sedikit untuk melihat gadis itu.Lama matanya memerhati bibir munggil milik Mia dan semakin lama dia membawa wajahnya lebih dekat mendekatinya.Gerak geri Zyaire tadi membuatkan Mia memejamkan matanya dengan rapat begitu juga dengan bibirnya dikempam seriau dengan Zyaire.
YOU ARE READING
[C] MRS. LORENZO
Romance'Je te veux tellement bébé' I want you so badly baby "Saya lebih rela mati daripada kahwin dengan awak."-Mia Leandra 'Nessuno può averti, dolcezza' Nobody can have you,sweetie "Aku tetap akan dapatkan kau dengan apa jua cara.Aku sanggup ambil nyaw...