Bab 25

5.9K 174 0
                                    

Jam menunjukkan pukul 7 pagi, kicauan burung-burung mula singgah di gegendang telinga seraya bangun daripada tidur.Diraba-raba tempat kosong disebelahnya namun tiada Zyaire disebelah lantas bangun dan mencari lelaki itu. Mungkin ke bilik kerjanya untuk melakukan kerja. Membersihkan diri dan bersedia untuk mulakan hari barunya,hari yang bahagia buat Mia dan Zyaire. Menuruni tangga ke  tingkat bawah untuk menyiapkan sarapan pagi untuk mereka berdua.

"Good morning, sweetie." sapa Zyaire. Tangannya lincah memotong salad di dapur.

"Good morning.Wahh, patutlah saya cari dekat bilik kerja awak tak ada rupanya tengah jadi chef dekat dapur." katanya lalu mendekati Zyaire dan memeluknya dari belakang.

"Saya tengah prepare breakfast untuk kita.Tengah hari nanti awak cakap je nak makan apa sebab harini saya akan jadi chef awak sepanjang hari." balanya lalu dikucup ubun-ubun Mia.

"Romantiknya suami saya ni tapi lagi elok kalau saya yang masak. Kalau awak yang masak, saya nak buat apa? Lagipun awakkan banyak kerja yang perlu dibuat."

"Okaylah,saya tak masak tapi saya tolong awak masak. Boleh?"

"Macam tulah suami saya." katanya Mia lalu mengeratkan pelukan.

"Saya dah buat keputusan untuk balik Malaysia lusa ni."

"Serius?! Yeah akhirnya kita boleh jumpa ibu dan baba.Rindu saya dekat diorang dah macam gunung Everest. Tapi sebelum kita balik sana,boleh tak kita pergi shopping dulu? Saya nak beli souvenir sikit dekat ibu,baba dan Tina."

"Nanti saya kirim dekat Arman."

"Alah kita pergi sendiri la. Kita boleh pergi dating sekali. Boleh lah?" pujuknya dengan suara manja.

"Kita dating dekat rumah je lah lagi seronok apa."

"Zyaire,boleh la..." pujuknya lagi.

"Kiss dulu."

Dengan pantas Mia menyucup pipi Zyaire.

"Dah.So tak kita pergi shopping?"

Zyaire masih tidak berpuas hati lalu memuncungkan bibirnya kearah Mia.Meminta lebih lagi ciuman. Setelah melihat permintaan Zyaire,Mia terus menjinjat sedikit untuk menunaikan permintaan nakal Zyaire tadi.

"Strawberry flavor?"

"Zyaire! Nakallah awak ni! Dahlah jom makan.Saya dah lapar ni."

Mereka menghidangkan sarapan tadi bersama-sama. Bagi mereka itu adalah permulaan termanis bagi hari baru buat setelah hubungan antara mereka menjadi rapat dan bahagia seperti yang diharapkan sebelum ini.

"Zyaire, boleh tak lepas kita dah balik Malaysia. Err saya nak cari kerja. Saya bosanlah asyik duduk dekat rumah tak tahu nak buat apa."

"No, saya tak izinkan."

"Tapi kenapa? Saya cuma nak bekerja bukannya nak buat benda yang pelik-pelik pun."

"I said no."

"Saya tak nak bergaduh tapi saya minta tolong awak jangan control hidup saya.Lagi pun buang masa saya belajar selama bertahun-tahun tapi tak ada pekerjaan."

"Fine, saya pun tak nak bergaduh. Awak boleh berkerja tapi hanya satu jenis pekerjaan yang saya izinkan."

"Betul ni! Okay apa kerjanya." teruja Mia saat Zyaire bersetuju untuk membenarkan dia bekerja.

"Kerja jadi PA saya."

"What?! PA awak? Tapi-"

"Kalau tak setuju awak duduklah rumah setiap hari tunggu saya balik dan buat rutin yang sama sampai tua."

[C] MRS. LORENZOWhere stories live. Discover now