Bab 30

4.7K 162 3
                                    

Blouse hitam dan seluar putih menjadi pakaian pilihannya untuk ke kerja harini ini.Gincu merah yang tidak terlalu menonjol dicalitkan sedikit bagi menaikkan seri wajah. Sudah terbiasa untuk tidak mengenakan alat solek dan Wajahnya terasa berat jika mengenakan solekan yang tebal. Kali terakhir dia memakai solekan tebal ialah pada hari perkahwinannya bersama Zyaire.

"Mia sayang, mana kemeja hitam saya?" soal Zyaire yang baru sudah membersihkan diri.

"Ada. Saya dah gosokkan dan gantung dekat dalam wardrobe tu."

"Mana?"

Menuju ke bilik salinan untuk mendapatkan kemeja tadi untuk Zyaire. "Tunduk sekejap." arah Mia setelah melihat rambut Zyaire yang masih basah lantas tuala bersih yang disangkut dicapai.

Zyaire mendengar arahan Mia dan merendahkan sedikit kepalanya.Tuala tadi diletakkan diatas kepalanya dan digosok untuk kurangkan basah rambutnya.Setelah itu pengering rambut dihalakan kearah rambutnya untuk mempercepatkan proses pengeringan. Mata Zyaire tidak lari dari memandang setiap tindak tanduk gadis dihadapannya itu dengan senyuman bahagia.

"Okey siap." kata Mia sambil tangannya bermain dengan rambut Zyaire yang hampir menutup dahi.

"Pakaikan" pinta Zyaire yang masih dengan bath robe hitam.

"Pakaikan apa?"

"Tu." tuju jarinya kearah seluar kerjanya.

"Mengadanya, pakailah sendiri." kata Mia. Pipinya mula membahang akibat rasa malu lalu laju kakinya melangkah meninggalkan Zyaire yang tersenyum nakal mengusik isterinya itu.

"Ish pagi-pagi dah buat aku malu. Kalau hari-hari macam ni, memang merah la pipi aku dan tak payah nak pakai blusher bagai." gumamnya menampar kedua belah pipinya.

"Mia, sini kejap." panggil Zyaire.

Mia turut mendapatkan Zyaire yang masih tidak berbaju. "Kenapa tak pakai baju lagi? Ada kedut ke, bak sini saya gosok lagi sekali."

"Nope, tolong pakaikan. Saya malas nak angkat tangan." nafinya.

Mia terus tersenyum mengetahui makna disebalik alasan lelaki itu. Sengaja nak biarkan Mia yang pakaikan baju untuknya.Kemeja hitam tadi di sarungkan pada kedua-dua tangan Zyaire lalu mengancing setiap butang baju.

"Thank you sayang." ucap Zyaire lalu mengucup dahi milik gadis itu.

"Jom turun makan, saya dah siapkan breakfast. Nanti lambat pula masuk office." ajaknya sambil menarik lengan Zyaire.

"Kalau kita lewat pun bukan ada orang nak marah. Tak masuk kerja pun tak jadi masalah." balas Zyaire menuruni tangga.

"Tapi awak tu bos besar dan mestilah kena tunjuk contoh yang baik."

"Baiklah Mrs. Mia." Punggungnya dilabuhkan diatas kerusi.

"By the way, pasal Encik Hirman hari tu ada apa-apa perkembangan tak? Mia bincang apa dengan dia." soal Zyaire.

"Err Encik Hirman tak ada apa-apa permintaan yang banyak dan dia cuba terima dan setuju dengan apa yang saya cadangkan." balas Mia sambil mengisi pinggan Zyaire dengan nasi goreng.

"Okey kalau macam tu sekejap lagi Mia tolong maklumkan dekat dia yang saya nak jumpa dia harini."

"Err apa kata saya je yang jumpa dia sebab Encik Hirman dia suka jumpa dengan client dia dekat luar dan awak pula sekarang sibuk nak ke sana nak ke sini. Kerja saya tak banyak macam awak."

"Cancel yang lain. Saya nak jumpa dia sebab ada sikit benda yang nak dibincang."

"Awak bagitahu saya je nanti saya bincang dengan dia."

[C] MRS. LORENZOWhere stories live. Discover now