Bab 24

5.8K 200 2
                                    

Hidangan yang siap dimasak oleh Mia dihidangkan diatas meja makan. Pinggan-pinggan disusun rapi.

"Wow! Like we have a beautiful dinner at a five star restaurant and its smell delicious too. I'm excited to eat your cooking."

"My cooking is not the same as a five star restaurant but I am sure you will love it."

"I'm sure that you gonna love it because I really love it too" kata Zyaire sambil menuruni tangga. Lalu dia mendekati Mia dan merangkul pinggang gadis itu.

"Zyaire,malulah sikit ada Céline dekat sini." bisiknya geram dengan sikap Zyaire yang tidak tentu pasal.

"I miss you so much." tidak dihiraukan kata-kata Mia lantas mencium pipi gadis itu.

'Dah kenapa dengan dia ni. Nak tunjuk bahagia depan Céline ke apa.' soalnya dalam hati.

Mia hanya tersenyum melihat Céline.

"Auuhh you are so sweet,Zyaire. I wish I could have a guy like you." kata Céline setelah melihat kemesraan mereka.

"Let's eat." ajak Mia.

Mereka menikmati makan malam dengan borak santai dan ketawa riang.Sesekali Zyaire nakal mengusik Mia dalam acara itu dan sesekali dia menyuap Mia potongan buah-buahan.

Malam semakin gelap dan masa berlalu pantas.Zyaire masih menolak untuk ke hospital bagi mendapatkan rawatan. Dia hanya membiarkan Mia merawatnya. Dengan cara itu dia dapat mendekati Mia.

"Kenapa awak halau diorang balik? Kesian tahu tak. Dahlah malam dan jarak dari sini ke Paris jauh. Lepas tu awak senang-senang je halau diorang."

"Aku bukan halau. Aku just suruh diorang balik. Lagipun Arman yang nak balik sebab dia kena settle something dekat sana."

"Kalau Armana nak balik biarlah dia balik sorang tapi kenapa nak kena bawa Céline sekali. Saya bosanlah tak ada kawan nak ajak sembang."

"Aku ada."

"Tak nak sembang dengan awak, buat sakit hati je."

"Bila masa pula aku nak sakitkan hati kau."

"Awak tu yang tak sedar. Saya cakap sepatah awak balas sepatah,saya cakap banyak patah awak cuma balas sepatah.Tak seronok tahu tak."

"Kalau nak ajak aku bersembang memang aku kurang tapi kalau kau nak ajak aku tidur aku okay." katanya sambil memandang Mia dengan senyuman sinis.

"Ish dia mula dah gatal dia tu." kutuknya perlahan.

"Dah aku ni suami kau biarlah nak menggatal dengan kau sekali pun."

"Eh dengar ke?"

"Aku tak pekak lagi."

"Hehehe.. by the way, kenapa tadi awak tiba-tiba berlakon sweet depan Céline? Nak buat dia cemburu ke apa?"

"Aku tak nak dia fikir yang kita ni masih bergaduh lagi."

"Ouhh ingat awak nak bagi dia cemburu." angguk Mia setelah memahami tujuan utama Zyaire.

"Malam ni tidur dengan aku." arahnya. Dia takut kejadian yang lalu berlaku lagi. Takut lelaki yang menyerangnya datang lagi.

"Tak nak saya. Awak tu menakutkan." bantah Mia. Takut jika lelaki itu melakukan yang tidak diingininya.

"Kenapa nak takut pula? Aku bukannya nak makan kau."

"Bukan makan tapi...."

"Tapi apa?"

"Ish dah la. Yelah malam ni saya tidur dengan awak."

[C] MRS. LORENZOWhere stories live. Discover now