Bab 41

4.3K 146 10
                                    

Tok!Tok!Tok!

Suasana bertukar sepi, masing-masing memandang antara satu sama lain.

"Zyaire ke?!"

"Shuuu......"

"Biar saya pergi tengok." bangun Luthfi melangkah lalu membuka pintu.

"Ini bilik Puan Maria ke? Saya nak pulangkan dompet dia." soal seorang lelaki.

"Encik salah bilik. Ini bukan bilik Puan Maria."

"Kalau begitu tak mengapa, terima kasih." lantas berlalu pergi.

Pintu ditutup dan kembali duduk di sofa. "Dia cuma nak serahkan dompet tapi salah bilik."

"Fuhh......berdebar aku tadi." kata Tina serentak mengurut dadanya.

Mia kembali tenang setelah mendengar ujaran Luthfi.

"Jadi apa pelan kita malam ni? Luthfi,awak mesti ikut sekali. Kita keluar makan dekat luar nak? Bosanlah asyik dekat hotel je." ragam Tina.

"Luthfi, awak okay tak nak join kitorang malam ni?" soal Mia.

"Okay, lagipun saya tak ada teman. Saya belanja boleh?"

"Betul ni? Awak jangan menyesal sebab Tina ni kuat makan."

"Kau dengan aku tak ada bezanya,Mia. Jangan cakap aku sorang kau pun kuat makan juga."

"Okay,okay. Saya tak kisah awak berdua nak makan apa. Yang penting perut kenyang. Saya gerak balik hotel saya dulu. Kita jumpa malam nanti. Saya jemput."

"Okay, kita jumpa malam nanti." lambai Tina dan Mia menghantar pemergian Luthfi.

"Kau ada baju cantik-cantik tak? Nak pinjam.Baju aku yang cantik semua dah pakai. Tak sempat nak hantar dobi."

"Alasan, aku tahu mesti kau nak pikat Luthfi."

"Hehehe tahu tahu je kau. Ada tak?"

"Ada, kau pilihlah dalam bagasi tu. Jangan ambil dress hitam sebab yang tu aku nak pakai."

"Baiklah sahabatku.Terima kasih." pipi Mia dicium sebelum bergegas mencari pakaian untuk malam nanti.

Jam 8 malam.

"Hai, Luthfi." sapa Tina kepada lelaki yang duduk bersandar di kereta yang disewa.

"Hai, Mia mana?" soal Luthfi apabila ketiadaan Mia.

"Mia lupa purse dia. Jadi dia patah balik ke bilik."

"Ouh, kita nak makan dekat mana malam ni?"

"Kita akan makan di restoran yang dekat tepi pantai tu. Saya tengok ramai orang pergi situ. Diorang cakap menu restoran tu best dan view pun cantik." ujar Tina.

"Sorry, saya tertinggal purse."

"It's okay, jom kita gerak. Awak berdua mesti dah lapar." ajak Luthfi.

[C] MRS. LORENZOWhere stories live. Discover now