Nemůžu spát a tak si hraji s plánkem. Jen tak sleduji chod nočních Bradavic. "No jo, Ath a její partička holek zase někde venku" řeknu si pro sebe. Pak se podívám o kousek dál a vidím jméno Peter Pettigrew. To ale není možné, on je přece mrtvý. Je jeden z obětí Siriuse Blacka. Vím, že bych neměl, ale zvídavost mi to nedá. Jdu se do té části hradu podívat.
Jsem na místě a podle plánku je Peter jen metr přede mnou. "Cože?" řeknu si. Podívám se a podle plánku by vedle mě měla být i Lilyan Snapeová. "Ale to není možné, oni tu nejsou" rozhlížím se všude okolo sebe. Koukám na plánek, jestli jsem se nezbláznil, ale ti dva tu vážně nejsou. Kouknu do vedlejší chodby a vidím, že sem jde Snape, náš profesor lektvarů. "Nox!" řeknu a světlo vycházejíc z mé hůlky zhasne.
"Co tu děláte? A co to máte v kapsách?" řekne nepříjemně profesor Snape. "Jsem náměsíčný a toto je jen kus pergamenu" řeknu mile. Profesor mi nevěří a namíří na plánek hůlkou, řekne kouzelnou formuli a plánek se vyjeví. "Čtěte, Pottere" řekne a já tedy spustím četbu. Na plánku se objevily nápisy.
"Pánové Náměsíčník, Červíček, Tichošlápek a Dvanácterák vzkazují profesoru Snapovi" řeknu a odmlčím se, ale nakonec text přečtu.
"Pan Náměsíčník skládá profesoru Snapeovi svou nejhlubší úctu a zároveň ho žádá, aby svůj frňák nestrkal do cizích záležitostí.
Pan Dvanácterák souhlasí s panem Náměsíčníkem a chtěl by pouze dodat, že profesor Snape je odporný ničema.
Pan Tichošlápek by rád vyjádřil svůj údiv, že takový idiot jako Snape se stal profesorem.
Pan Červíček přeje profesoru Snapeovi příjemný den a doporučuje: Slizoune, umyj si vlasy! Stále je máš mastné!"
Dočtu pergamen a bojím se reakce. Naštěstí mě zachránil profesor Lupin, který mě i plánek odtáhl k sobě do kabinetu.
Profesor mi vynadá, že jsem plánek neodevzdal. Nakonec mě celý rozčilený pošle na pokoj. "Pane profesore, ještě něco, ten plánek je asi rozbitý. Ukazoval někoho, kdo je už dávno mrtvý" povím mu mezi dveřmi. "Opravdu? A koho?" zajímá se Lupin. "Petera Pettigrewa" řeknu a odejdu.
***
"Holky! Vypněte ty bendy! Tak poslouchejte mě a vstávejte!" křičím na holky. Sotva jsem doletěla do astronomické věže. "Co se děje Tlachapoude?" ptá se hlavní kápo naší party, Alenka. Vše jsem řekla a bylo mi jasné, co se bude dít teď.Ukradneme ten plánek. Každý kdo by si v něm četl by viděl, kde jsme a co děláme. Ten plánek je hrozba! Navíc Tichošlápek je přezdívka Alenčinýho táty. O to víc ho chce Alenka vidět.
"Tlachapoude ty leť k oknu té učebny. Já a Kloboučník půjdeme zabavit Lupina. Šklíbo ty proklouzneš do pracovny nad učebnou a otevřeš okno Tlachapoudovi, najdete plánek a uletíte ven. Doufejme jen, že profesor už spí" rozkáže vedení.
Šlo se na věc. V učebně byla tma jak v pytli, jen jediný měsíční paprsek osvicoval kousek učebny. Profesor naštěstí už spal. Vběhly jsme dovnitř a Šklíba mi šla otevřít okno. V tom vyšel profesor z ložnice a šel se podívat do učebny. Byl tam totiž hluk.
"Je tu někdo?" řekne profesor do ticha noci. "Měly bychom si pohnout" pošeptám Šklíbě. Někdo jde po schodech a najednou slyšíme "Augrr!" nejspíš profesor vyjeknul. "Mám ten plánek!" poví Šklíba a už letíme pryč oknem. Nesla jsem ji v pařátech jako liščí kořist.
"Tak tohle byla zábava" řekl Kloboučník, jen co jsme došly na pokoj. "Asi máme rozdílné mínění o zábavě Kloboučníku" řeknu a zasměji se. "Slyšela jsi ještě něco? Nějakou formuli nebo tak?" ptá se mě Alenka. "Na výzvědách jsem zjistila, že heslo pro otevření mapy je Slavnostně přísahám, že jsem připravená ke každé špatnosti" řeknu a hůlkou ukážu k plánku.
ČTEŠ
𝐃𝐞𝐣𝐚 𝐕𝐮 / Marauders, Dcera Siriuse Blacka
Random"Mělo to být my proti celému světu, ale nakonec je to teď já proti tobě, Blacku" "Co se to s námi stalo Ath?" "Neříkej mi jménem, teď už na to nemáš právo a můžeš si za to sám" *** Sirius a Regulus mají děti, které jsou jejich věrné kopie. Historie...