GLOVE dipakai kemas ke tangan, jantung yang masih di dalam kontena itu diambil dengan kemas.
Keningnya terjongket sebelah, dia tersenyum sinis.
"Leah, anggaran umur?" Soal Wayith sambil memetik jari.
Dengan segera Leah muncul di skrin atas bilik tersebut, jantung yang masih berdarah itu di scan seimbas sebelum tertera sebuah maklumat lengkap beserta gambar.
"Proceed" arah lelaki itu.
"Jantung diambil dalam anggaran 16 hari, Tuan. Diperolehi dari kanak perempuan berusia 17 tahun berserta kumpulan darah berjenis AB" ujar Leah sambil menterterakan sebuah slide bergambar, di situ terdapat wajah dan keadaan tubuh anak perempuan itu. Di sisi itu tertera maklumat berserta identiti si mati.
Wayith membelek bahagian jantung itu, setelah berpuas hati dia mengambil jantung itu dan menyimpannya kembali. Kontena itu ditutup kembali lalu glove di buang ke dalam tong sampah.
Dia menaip maklumat itu di dalam komputer dengan teliti.
"Proceed to folder KG-1129" arah Wayith dan segera diikuti oleh Leah.
"Paparkan aku keadaan Reidht Nathan" serentak itu terpapar maklumat Reidht Nathan bersama beberapa gambar yang diperolehi.
"Perkembangan lelaki tu?" Soalnya.
"Reidht Nathan mengalami kemalangan pada 2 minggu yang lalu, dia ditugaskan ke Kerajaan Nawrilia namun berlaku sebuah letupan besar yang mengorbankan hampir keseluruhan kerajaan menyebabkan keadaan Reidht Nathan hampir parah" jelas Leah dengan teliti.
"Reidht Nathan disahkan hilang semasa letupan berlaku namun berjaya diselamatkan 3 hari kemudian dengan bantuan pencarian dari Kerajaan Nawrilia dan Kerajaan Versailles" sambungnya lagi.
"Bagaimana keadaan dia sekarang?" Wayith meluncur jarinya laju di atas skrin, dia membuka beberapa fail yang terpapar maklumat Reidht Nathan.
Leah memaparkan maklumat terkini mengenai Reidht Nathan.
"Kahwin?" Soal Wayith, separuh keliru.
"Benar tuan, isterinya merupakan salah seorang mangsa yang cuba diculik beberapa bulan lalu" terang Leah lalu memaparkan wajah Mawar Leinani yang bersarung baju kurung nikah, di sisi gambar itu diikuti dengan gambar Nathan berbaju melayu.
"Interesting" riaknya sinis, pandai buat kerja.
"Cantik bini dia, apa nama dia?" gelaknya sinis.
"Mawar Melanie, Tuan" balas Leah.
Wayith menganggukkan kepalanya, senang hati. Nampaknya kerja akan jadi lebih mudah.
"Kau buat keputusan yang salah Nathan, tindakan kau untuk beristeri akan makan diri kau sendiri" ujarnya sendirian, membayangkan masa depan Reidht Nathan yang bakal musnah dengan mudah. Dengan itu, kerjanya akan menjadi lebih senang dan teratur. Tiada lagi serang hendap dan kerugian yang sedang dia hadapi.
"Apa maklumat yang dikumpulkan oleh Nukhail?" Soal Wayith dengan serius, buat masa ini sudah seminggu dia tidak menerima apa-apa tindakan dari lelaki. Senyap.
"Dia masih lagi menjalankan tugas, Tuan. Keadaan di balai menyukarkannya untuk bertindak sendirian" kata-kata Leah itu mengundang cemuhan kecil di bibir Wayith. Sukar? Lembab.
"Banyak alasan" balasnya.
"Paparkan aku maklumat seterusnya" arah Wayith, mendatar. Ada anak buah tetapi semuanya seperti tidak berakal, menyusahkan.
YOU ARE READING
𝐇𝐢𝐬 𝐀𝐧𝐭𝐡𝐞𝐚 : 𝖡𝗎𝗇𝗀𝖺 𝖬𝖺𝗐𝖺𝗋 𝖴𝗇𝗍𝗎𝗄 𝖭𝖺𝗍𝗁𝖺𝗇
Teen FictionUNDER FLOWER KING SERIES : Raja Syeikh Lais. Utusan yang dititipkan oleh Istana Versailles. Berkedudukan di dalam istana menguji setiap sudut soal pendirian yang dia kecapi, takhta dan rakyat sering menjadi tumpuan di dalam setiap segi. ...