~ evert ~
Als ik wakker word schijnt er al een fel licht door het kleine raampje. het is veel te warm in de kamer, het lijkt wel alsof ik in een of andere oven ben wakker geworden. Door de warmte krijg ik een beetje last van hoofdpijn dus ik besluit maar te gaan kijken of er al iemand anders van het team wakker is. Fenna slaapt nog, het ziet er best schattig uit eigenlijk. Ik besluit om haar nog even te laten slapen en loop de kamer uit. Vanuit de gang zie ik menno al achter zijn bureau zitten “ jezus die is ook vroeg wakker “ zeg ik zacht in me zelf zodat niemand hoort dat ik in me zelf aan het praten ben. “ morge “ “ goedemorgen evert. beetje goed geslapen jongen ? “ “ gaat wel “ “ vertel, wat is er “ ik twijfel of ik het moet vertellen, misschien wilt fenna wel niet dat ik het aan iemand vertel maar aan de andere kant moet ik het wel vertellen zo weet menno ook een beetje wat er speelt en dan kan hij ook op haar letten als fenna bijvoorbeeld op het bureau blijft terwijl ik naar een zaak ben dus ik besluit het toch maar eerlijk te vertellen “ fenna heeft me een beetje wakker gehouden met haar nachtmerries “ “ fenna ? “ “ ja bram en liselot hadden hun eigen verhoorkamer opgeëist waardoor fenna en ik er een moesten delen “ “ en jullie leven beide nog ? “ zegt menno plagerig “ nee we zijn allebei dood “ zeg ik sarcastisch “ ik dacht dat jullie elkaar niet mochten “ “ sinds die ontvoering in de bank is alles veranderd “ “ zoals wat ? “ “ gewoon, hoe wij met elkaar omgaan enzo, eerst konden ik en fenna niet eens normaal naar elkaar kijken en nu ligt ze de hele nacht bij me uit te huilen “ ik zie dat menno iets wil vragen maar het niet echt durft omdat hij bang is voor mijn reactie ofzo “ wat is er menno ? “ “ niks laat maar “ “ niks laat maar ? wat is dit nou weer voor onzin, jij zegt altijd dat we het moeten zeggen als we ergens mee zitten en dan doe je het zelf ook niet lekker is dat dan “ zeg ik verontwaardigt “ oke je hebt gelijk, ik vroeg me gewoon af wat er in de bank allemaal is gebeurt dat fenna zo’n trauma heeft gelopen “ we hebben gezellig met z’n 3e monopoly zitten spelen wil ik zeggen maar ik slik het snel weer in. “ het waren 3 zware dagen die meer en deels uit mishandelingen en verkrachtingen bestonden “ zeg ik zacht terwijl ik wegkijk zodat ik niet naar menno hoef te kijken “ mishandeling ? “ vraagt menno verschrikt “ ja, het begon bij fenna maar ik heb uiteindelijk me zelf opgeofferd en gezegd dat floris haar met rust moest laten en mij maar moest pakken “ “ wow , sorry evert ik wist dit echt niet, het spijt me “ “ geeft niet het zit wel goed “ “ hebben jullie wel gegeten daar ? “ “ niet echt, we kregen elke dag 6 boterhammen in een plastic zakje naar ons toe gegooid, 3 voor mij 3 voor fenna maar ik gaf mijn deel steeds aan fenna zij had het meer nodig dan ik, dus fenna wel ja “ menno staat zonder iets te zeggen op en loopt weg, ik blijf verbijsterd achter. Menno komt na 1 minuut van weg zijn terug met een bord waarop allemaal broodjes enzo liggen. “ hier “ zegt hij en zet het bord naast me op de tafel neer “ dat ik in die bank niks heb gegeten betekent niet dat ik de afgelopen dagen thuis niks heb gegeten hoor” zeg ik lachend “ nou gast als jij het niet wilt neem ik het wel “ hoor ik de stem van bram achter me zeggen. bram gaat tegenover me zitten en eet alle broodjes 1 voor 1 op, blijkbaar had hij honger. Om 9:30 uur komt carla aan gelopen en aan haar gezicht te zien heeft ze goed nieuws “ de weg is vrij gegeven, we kunnen na diensttijd gewoon naar onze eigen huis “ bevestigd ze zelf. “ dat is mooi “ zegt fenna die net komt aanlopen.
~fenna ~
het is rond een uur of 1 in de middag als we op een nieuwe zaak worden gezet. Op een school in de buurt zou er een jongen met een wapen rond lopen. tegenwoordig zie je vaker van dit soort dingen, kinderen die al vroeg een strafblad hebben omdat ze leraren bedreigen, wapens in bezit hebben, een overval plegen of soms zelfs een moord. De wereld word steeds gekker. we gaan er met het hele team heen zodat we zeker weten dat we met genoeg man zijn als het nodig is. Als we bij de school aan komen staat het schoolplein vol met tieners en een aantal leraren. Je kan de paniek zien in al hun ogen. “ fenna, evert, bram , jullie gaan naar binnen “ beveelt carla. “ menno, liselot en ik zorgen ervoor dat het hier rustig blijft en er geen drama’s gebeuren op het plein “ we lopen met z’n drieën met een kogelvrijvest en een getrokken wapen de school binnen. De paniek is hier nog erger overal gillende tieners die rondrennen als een kip zonder kop. “ recherche, waar moeten we zijn “ vraag ik aan een jongen die voor bij loopt “ 2e etage “ zegt hij snel en de jongen rent zo snel mogelijk naar de uitgang. boven aan de trap besluiten we om ons op te splitsen, bram gaat naar links, ik en evert naar rechts. In het 6e lokaal van de gang horen we een hoop geschreeuw. het geschreeuw komt van 2 verschillende jongens, waarschijnlijk de schutter en zijn slachtoffer, of zijn aankomende slachtoffer.
~ caylen ~
( 2 uur eerder )
Als ik het school plein op kom lopen zie ik kian, nick en mees al staan. Ik had me verslapen dus had ik tegen de jongens gezegd dat ze al vast moesten gaan en dat ik hun wel op het school plein zag. “ zo is de slaapkop er eindelijk ? “ “ houd je mond nick, jij verslaapt je het meest van ons allemaal dus jij hebt het recht niet om wat te zeggen “ zeg ik een beetje plagerig. Ik zit vandaag gelukkig maar tot het 5e met de laatste 2 uur gym. morgen hoef ik maar een uurtje naar school en daarna heb ik twee weken vakantie dus veel gaan we niet doen vandaag en morgen. ik heb sinds 3 maanden een vriendin : mellissa , maar voor mijn idee gaat het niet meer werken tussen ons, ze is te veel bezig met youri. Youri is de ex van mellissa maar toch zijn ze nog erg close met elkaar wat op zich geen probleem is maar bij hun gaat het wel wat te ver. Dat ze bij elkaar langs gaan oke maar bij elkaar slapen en weet ik veel wat allemaal doen ? no thanks dan ben ik echt klaar met je. “ mellis kan ik je even spreken ? “ vraag ik zodra ze aan komt lopen “ tuurlijk. wat is er “ “ als ik wou dat de rest het ook zou weten had ik het wel gewoon gezegd waar hun bij zijn denk je niet ? “ “nou sorry hoor, ik wist niet dat je boos zou worden “ “ ik ben niet boos maar loop gewoon even mee oke ? “ “ oke dan wat jij wilt “ Als we bij het fietsenhok aan komen weet ik dat ik het nu moet gaan vertellen “ nou wat was er zo belangrijk dat ik helemaal hier heen moest lopen ? “ vraagt mellissa ongeduldig “ het is over mellis, dat is er “ “ he ? hoe bedoel je over ? “ “ tussen jou en mij. het gaat niet meer. jij hebt het veel te druk met youri en ik heb geen zin om daar tussen in te zitten “ “ er is niks tussen mij en youri “ “ nou dan heb je daar nu alle tijd voor “ zegt ik licht geïrriteerd. ze begint te huilen en rent weg. Het is misschien een beetje kut hoe het is gegaan maar dat is toch echt 99 % haar eigen schuld, had ze maar niet meer met youri bezig moeten zijn dan met haar eigen vriend vind ik. “yow, wat was dat nou dan met mellissa ? “ vraagt mees gelijk als ik aan kom lopen “ ik heb de waarheid verteld “ “ en ? “ “ zag het eruit alsof ze net de loterij had gewonnen ? “ “ nee “ “ nou dan, jij altijd met je stomme vragen ook “. Als de bel gaat lopen we met z’n vieren naar het lokaal waar we biologie hebben. Mellissa heeft geen biologie dus ik zit gelukkig niet met haar in de klas. Ze vond biologie maar niks, bio was voor de mensen die later dierenarts ofzo zou worden had ze ooit gezegd. om eerlijk te zijn denk ik er precies het zelfde over, maar ik moest bio wel kiezen. M’n economie lerares van vorig jaar mocht mij niet dus heeft ze er voor gezorgd dat ik dit jaar geen eco mocht kiezen en daarom moest ik bio kiezen. Als mees, kian en nick ook niet precies het zelfde probleem hadden was ik niet naar bio lessen gegaan maar met hun valt bio nu wel mee. De eerste vier uren zijn zo voorbij alsof het maar 5 minuten duurde. Als we met z’n vieren de gymzaal in lopen is iedereen er al “ ga snel zitten jongens” zegt meneer van kerk. Meneer van kerk is toch wel een van de chilste leraren op school, hij geeft nooit rode kaarten en doet nooit ergens moeilijk om. Midden in de gym les horen we opeens heel hard geschreeuw vanaf de gang komen. “ er zal wel een spin op de gang lopen “ zegt romeo en iedereen begint te lachen, maar het gelach is al snel over als youri binnen komt lopen met een pistool in z’n hand. Gelijk richt hij z’n wapen op mij en begint hij tegen me te schreeuwen over mellissa “ vieze klootzak zomaar mellissa laten huilen, daar ga je spijt van krijgen man “ “ gast ik deed dit voor jou nu kan jij lekker met mellissa gaan klooien want dat wil je toch zo graag of niet ? “ youri begint te koken van woede dat kan je gewoon aan alles zien. Geluiden van sirenes vullen de gymzaal, iemand heeft dus de politie gebeld. “godverdomme “ roept youri boos en uit frustratie haalt hij de trekker over. Ik voel een helse pijn bij m’n ribben en val hard op de grond. Precies op het moment dat ik neerval gaat achterdeur van de gymzaal open en ik hoor een hoop geschreeuw, van een man en een vrouw. “ laat je wapen vallen, anders schiet ik “ roept de vrouw. ik kijk youri aan en hij begint te lachen. Hij richt het pistool weer op mij. Ik sluit m’n ogen en hoor het wapen afgaan, maar ik voel geen pijn op mijn ribben na dan. Ik open m’n ogen en zie dat youri op de grond ligt en z’n been zit onder het bloed. Hij was dus niet de gene die schoot maar waarschijnlijk die vrouw van de politie. Opeens komt er iemand op me af rennen en als ik zijn gezicht zie geloof ik mijn ogen niet.
JE LEEST
Moordvrouw story
Fanficdis is dus mijn 1e verhaal ooit. ik probeer elke dag een hoofdstuk te plaatsen als dat niet lukt plaats ik de volgende dag 2 hoofdstukken. enjoy :)