~ bram ~
Ik heb Evert nu al een stuk of 9 keer gebeld maar hij neemt gewoon niet op. Iedereen is naar hem op zoek omdat we een nieuwe zaak hebben met prioriteit. Maar hij is nergens te bekennen. één uur geleden stond hij hier nog en nu is hij opeens uit het niks verdwenen. Ook Fenna neemt haar telefoon niet op, zelfs niet als Carla belt. Ik hoop dat er niks aan de hand is. Ik heb Carla belooft om langs hun huizen te gaan om te kijken of ze daar zijn. Eerst rij ik naar het huis van Fenna. Er is geen enkel spoor van Evert of Fenna zelf te bekennen. Ook de auto van Fenna staat niet op de parkeerplaats. Ik stap weer in de auto en bel ondertussen Carla om te vertellen dat ik niks heb gevonden bij het huis van Fenna en nu naar het huis van Evert ga. Ik parkeer de auto en stap uit. Op het eerste gezicht zie ik ook geen enkel spoor van hun. Ik heb toevallig een sleutel van zijn huis, en die ga ik mooi gebruiken ook. Ik draai de sleutel in het slot en voel een paar ogen in mijn rug branden. Ik draai me om en kijk recht in het gezicht van een oudere vrouw.
“ wie ben jij ? “ vraagt ze alsof ik een of andere inbreker ben. “ ik ben een vriend van Evert “ “ hij is niet thuis “ “ en dat weet u omdat- “ “ omdat ik hem nog niet thuis heb zien komen natuurlijk “
Zo zo Evert heeft stalkers. ik schiet in de lach maar stop al snel weer met lachen als ik het gezicht van de vrouw zie.Beetje respectloos als ik nu zomaar ga lachen, dan lijkt het net alsof ik die vrouw sta uit te lachen.Ze lijkt me niet onaardig, meer zo’n overbezorgde oma die haar kleinkinderen vol propt met koek en snoep en alles goed vind. “ als u hem ziet kunt u mij dan een belletje geven, ik heb hem nog al dringend nodig “ zeg ik en overhandig haar mijn kaartje. “ zal ik doen “ dit korte bezoek heeft dus ook geen informatie aan het licht gebracht over waar ze nou zijn. Ik stap het bureau weer binnen en zie Carla, Menno, en Lies zitten.
“ heb je wat gevonden ? “ vraagt Carla hoopvol. “ nope, er was niks te vinden. de enige informatie die ik er uit heb weten te verkrijgen is dat Evert stiekem een stalker heeft van laten we zeggen rond de 70 “ Ik, lies en menno schieten in de lach. Carla kan het grapje blijkbaar niet waarderen en ze kijkt me streng aan. “ het is niks voor hun, zomaar je telefoon niet meer opnemen en ook nergens te vinden zijn “ herpakt Menno zich snel. “ helemaal met je eens “ “ als ze binnen een uur nog niks van hun eigen hebben laten horen zet ik een zoekactie op maar laat het nu maar even rusten misschien is er wel helemaal niks aan de hand. We moeten ons nu focussen op de zaak, Bram ik wil dat je samen met Lies naar de PD gaat en Menno jij gaat kijken of je nieuwe informatie over onze schutter kan vinden “ spreekt Carla ons toe. Ze heeft wel gelijk misschien is er inderdaad niks aan de hand, ik zal me bij het feit dat ik er nu niks aan kan veranderen dat ze niks van hun eigen hebben laten horen, moeten neerleggen en me gaan concentreren op de zaak. Samen met lies stap ik in de auto en rij naar de plek waar zojuist een gruwelijke moord is gepleegd. Omstanders hadden de politie gebeld nadat ze schoten hadden gehoord, toen ze gingen kijken wat er aan de hand was zagen ze een man die opgehangen aan een boom was.
Het zou kunnen gaan om zelfmoord maar doordat er ook schoten waren gehoord kan het ook een moord zijn geweest.
JE LEEST
Moordvrouw story
Fanfictiondis is dus mijn 1e verhaal ooit. ik probeer elke dag een hoofdstuk te plaatsen als dat niet lukt plaats ik de volgende dag 2 hoofdstukken. enjoy :)