~ fenna ~
Nog vroeg in de ochtend kijk op de klok. ' half 4 ' zucht ik in zelf. Beneden hoor ik allemaal rare geluiden, alsof er naar iets word gezocht. Ik wil Evert wakker maken maar ik kan hem nergens naast me vinden. Ik trek snel een vest en een lange broek aan en loop voorzichtig de trap af, je weet maar nooit, dalijk staat er een of andere inbreker ofzo. In de gang is in ieder geval niks te zien. Ik loop door naar de woonkamer waar net als in de gang ook niks te zien is, niks vreemds in ieder geval. Dan is er nog maar één optie hier beneden over, de keuken. Langs de wand schuif ik zachtjes naar de keuken. Jammer dat het een open keuken is anders had ik gewoon door het glas van de deur kunnen kijken ofzo. Als ik bij de rand van de muur ben, blijf ik staan, nu moet het gebeuren. Ik begin in mezelf van 3 naar 1 te tellen. Bij 1 stap ik bij de muur vandaan. ' omdraaien met je handen waar ik ze zien kan ' schreeuw ik hard, ook al heb ik niet eens een wapen. Best gek dat ik zo iets in mijn eigen huis moet zeggen. 'jezus fenna, ik ben het maar hoor 'zegt Evert geschrokken als hij zich omdraait. Opgelucht haal ik adem. Tuurlijk was hij het, maar waarom deed ik dan zo raar ? Ik snap het zelf ook niet meer. Zonder nog wat te zeggen draai ik me weer om en maak dat ik weg kom, Evert laat ik verbaasd achter. Ik loop de trap weer op en verberg me in de slaapkamer, met de deur op slot. ik laat me tegen de kast aan op de grond zakken, en barst om een voor mij zelf onbekende reden in tranen uit. Het is stil, misschien wel iets té stil. De gordijnen zorgen ervoor dat de hele kamer donker is. Er is nergens een strookje licht te zien. Ik maak mijn hoofd leeg. Even helemaal aan niks denken is soms zo fijn, dan lijkt het alsof je voor heel even van de aarde af ben, de problemen en zorgen verdwijnen en je hoeft je nergens meer druk om te maken. De stilte die in de donkere slaapkamer hangt is prettig. Opeens word de deur open getrokken en er verschijnt een schim in de deuropening. Hoe kan de deur nou weer open gaan, ik had hem toch op slot gedaan ? Het zwakke ganglicht zorgt ervoor dat er een schaduw op de grond voor mij is komen te vallen. Aan de schaduw te zien is de schim in de deur een man met een smal postuur. Ik schat hem zo rond de 1.65 meter. Gelijk weet ik dat het nooit Evert kan zijn, die is veel langer. Maar als Evert het niet is, wie is het dan wel ?
JE LEEST
Moordvrouw story
Fanfictiondis is dus mijn 1e verhaal ooit. ik probeer elke dag een hoofdstuk te plaatsen als dat niet lukt plaats ik de volgende dag 2 hoofdstukken. enjoy :)