~ carla ~
Nog voordat het team er is krijg ik een melding van een auto die tegen een boom is aangereden en nu helemaal total loss is. Agenten in de buurt hadden geconstateerd dat er iemand in de auto heeft gezeten tijdens het ongeluk maar er was niemand te bekennen in de omgeving die een mogelijk slachtoffer heeft gezien. Omdat er geen spoor is gevonden van een mogelijk slachtoffer is er misschien spraken van een misdrijf en kan het zijn dat de persoon die in de auto zat na zijn of haar ongeluk is ontvoerd. Dan kan het ook heel goed zijn dat het eigenlijk geen ongeluk was.
Voor verdere informatie laat ik de auto door een van de specialisten onderzoeken. Ondertussen is iedereen ook al aanwezig behalve evert en fenna. Na een paar telefoontjes te hebben gepleegd zie ik dat evert en fenna al binnen zijn. Doordat ik tijdens het telefoneren niet op de tijd heb gelet weet ik niet of de twee nog op tijd waren maar voor deze keer laat ik het voor wat het is. Terwijl ik het team op de hoogte breng van een nieuwe zaak als ik een telefoontje krijg van het team dat de zojuist gevonden auto aan het onderzoeken is. Als ik de resultaten van het onderzoek te horen krijg ben ik verstijfd. De auto blijkt van evert te zijn. Ik moet meer uitleg krijgen hierover. Ik besluit het subtiel aan te pakken en niet gelijk de boze baas te spelen. Ik loop met gemengde gevoelens richting het team. Aan de ene kant ben ik boos dat hij me niet heeft gebeld en aan de andere kant hoop ik maar dat er niks ergs is gebeurt en dat hij zelf gewoon oke is.
" evert kan ik jou even spreken ? " " ja zeg het maar " " kan het ook ergens anders ? " " uhm nou nee ik heb toch niks te verbergen dus je kan het ook gewoon hier zeggen geen probleem "
ik zucht, wat is die jongen koppig. Als hij eenmaal iets in zijn hoofd heeft krijg je dat er moeilijk uit dus protesteren heeft geen zin bij hem. " er is vanochtend een auto gevonden, helemaal in puin, en de auto staat op jou naam. Ik ben heel benieuwd wat er is gebeurt " ik zie evert schrikken wat aan geeft dat hij duidelijk niet wou dat ik dat zo in de groep had gegooid maar dat is zijn eigen schuld, hij had niks te verbergen zei hij. " uhm ja dat klopt, ik heb gisteravond een klein ongelukje gehad " " de hele voorbumper ligt in twee stukken en de vooruit ligt naast de auto in 1000 stukjes, dat noem ik geen klein ongeluk maar goed. Wat deed je eigenlijk bij fenna voor de deur ? "
" ze had me gebeld en toen ik op nam antwoordde ze niet en toen dacht ik dat er iets aan de hand was dus ik ging naar haar toe " " en toen reed je zomaar uit het niks tegen een boom ? "
even weet hij niks meer te zeggen. " er stak een man over carla, evert moest uitwijken en daardoor raakte hij de controle kwijt. Ik zag het gebeuren omdat ik voor het raam stond om de gordijnen dicht te doen " hoor ik fenna zeggen. " oke dus als ik het goed begrijp, Evert werd gebeld door fenna. Hij dacht dat er wat aan de hand was dus ging naar haar toe. Toen moest hij uitwijken voor een overstekende man en reed tegen een boom aan " " ja dat klopt " zeggen evert en fenna nu allebei tegelijk. ik geloof ze maar één ding is mij nog niet helemaal duidelijk, hoe is evert dan nu hier gekomen. " hoe ben je hier dan net naar toe gekomen " " hij is op zijn bezemsteel komen vliegen " grapt bram waardoor fenna hem een stomp op zijn arm geeft.
" fenna heeft me met de auto hierheen gebracht " " nou oke goed, ik ben blij dat je oke bent maar voortaan bellen. Ga nu maar weer aan het werk ". ze knikken allemaal of brengen een geluid uit en gaan weer aan het werk.
~ evert ~
ik kan pas opgelucht ademhalen als carla helemaal in haar kantoor verdwenen is. Dat ging maar net goed. Als fenna mij niet had verdedigt met dat mooie praatje van haar en carla was er achter gekomen dat ik meer dan 50 km/h reed dan had ik echt een groot probleem gehad. " was het gister nog gezellig met je moeder ? " vraagt fenna uit het niets aan die nieuwe. Samantha trekt wit weg. Ik doe net alsof ik het niet heb gehoord en begin naar het scherm van mijn computer te staren. Ik voel de ogen van samantha branden en als ze merkt dat ik naar het scherm zit te staren reageert ze " ow ja was wel gezellig " " mooi " . " fenna, en bram, carla heeft jullie nodig in de rozenstraat nummer 34 iets met een buurtonderzoek " " is goed, we komen eraan menno " zeggen ze tegelijk. Fenna en bram staan op en lopen richting de verhoorkamer. Snel trek ik aan fenna's mouw en weet een klein bedankje uit te brengen zonder geluid te maken. Ik heb er echt geen zin in dat die nieuwe dalijk weet dat ik en fenna net hebben staan liegen. " eey wel terug komen he, anders heb ik geen vervoer naar huis " zeg ik snel voordat fenna en bram opstaan.
JE LEEST
Moordvrouw story
Fanfictiondis is dus mijn 1e verhaal ooit. ik probeer elke dag een hoofdstuk te plaatsen als dat niet lukt plaats ik de volgende dag 2 hoofdstukken. enjoy :)