hoofdstuk 17

596 22 5
                                    

  ~ evert ~

Ik mag mijn baan door fenna en de rest van het team houden. Wat een opluchting. Gelukkig hoef ik die nieuwe ook niet meer tegen te komen op de gang na vandaag want ze word per direct over geplaatst. Ik moet nu echt beter op mijn gedrag gaan letten volgens carla en daar kan ik me beter aan gaan houden voordat ik dalijk echt mijn baan verlies.  het is niet te geloven dat ik nog überhaupt me baan heb, had ik onder een andere werkgever gewerkt was ik mijn baan de eerste keer dat ik ruzie zou hebben met een collega al kwijt. Ik had ook nooit verwacht dat fenna er ooit nog een keer voor zou zorgen dat ik mijn baan mag behouden, je zou eerder denken dat ze zou staan springen als ik mijn baan kwijt was geweest maar dat is sinds een tijdje verleden tijd. Eigenlijk sinds de gijzeling, 4 weken geleden dus. De tijd gaat hard en er is zeker veel gebeurt de afgelopen tijd. ik heb 3 dagen in een bank gegijzeld gezeten, ik en fenna zijn vrienden, ik heb het bijgelegd met mijn schoonzus en mijn oudste broer, Caylen heeft 2 weken bij me geslapen, ik was bijna dood  en ik heb bijna ontslag gekregen. Wat een mens allemaal niet kan hebben in een korte tijd. Gelukkig is alles veel beter afgelopen dan verwacht. Ik loop door de gang met mijn hoofd diep in gedachtes. Geluiden om me heen hoor ik niet, en het enige wat ik zie zijn mijn schoenen die langzaam over de vloer glijden, stap voor stap. Ik laat me op mijn bureau stoel zakken en ga bij me zelf te raden wat er nou net allemaal precies is gebeurd. Het team is echt mijn redding geweest, waren hun er niet geweest was ik werkloos geweest. Wat me eigenlijk nog het meeste opviel deze dag dat was dat zelfs de o zo stille liselotte bereid was om haar baan op te geven als ik werd ontslagen. Wie had dat verwacht ? Ik had het in ieder geval niet aan zien komen. Liselotte is geen onaardig persoon, in tegen deel. Er zouden meer mensen moeten zijn als haar, die zich gewoon niks aantrekken van de zaken van andere, die zich nooit in de problemen werkt, privé en werk gescheiden houd, goed in haar werk is, en leeft voor haar baan. Als er nou is een stuk of 1000 liselotte’s waren zat de wereld een stuk beter in elkaar. Maar aan de andere kant, niemand kan zo zijn zo als haar dat is onmogelijk. Als iemand mij zou zeggen dat hij of zij jaloers is op liselot zou ik het zonder enige twijfel geloven. Bij nader inzien bestaat het hele team uit aparte mensen met een persoonlijkheid die je nergens anders op de wereld kan vinden. Dat is misschien ook wel wat dit team zo goed maakt. Doordat ik zo diep in gedachtes was had ik niet gemerkt dat bram op de stoel aan de andere kant van het bureau was gaan zitten. “ yow gast, ga je nog aan het werk of blijf je de hele middag nog naar je schoenen staren?” “ ja ja rustig maar “. Veder gebeurt er helemaal niks meer vandaag. Aangezien ik geen vervoer naar huis had omdat mijn auto total loss is en ik nog geen nieuwe heb gekregen, had fenna aangeboden dat ik een nacht bij haar kon slapen. Ik had eerst aangegeven dat ik gewoon thuis zou slapen maar fenna stond erop dat ik bij haar bleef, zodat ze morgenochtend niet eerst naar mijn huis moest en dan dan naar het bureau want dat is helemaal omrijden. Ik geef haar wel gelijk, ik hou ook niet van omrijden. Toen we bij haar thuis kwamen hebben we snel wat gegeten en zijn daarna wat tv gaan kijken. Lang heb ik het niet vol gehouden, ik denk dat ik na een halfuur al in dromenland was.

 

~ fenna ~

Ik had aangeboden dat evert kon blijven slapen zodat i niet hoef om te rijden dalijk. Nog geen uur na het eten was hij al in slaap gevallen. ik heb nog een serie afgekeken, en ben nadat ik een kussen en een deken bij evert  die op de bank lag te pitten had afgeleverd, zelf  naar boven gegaan en  ben ook mijn bed ingestapt. Ik loop de trap af en zie dat evert al wakker is. Hij zit een beetje naar zijn telefoon te staren en af en toe typt hij wat. “ goeiemorgen “ “ morgen “ “ en hoe lag de bank ? “ “ niet slecht, beetje last van m’n rug maar dat gaat wel over “ “ je bent vroeg wakker, ben ik niet van je gewend eigenlijk “ “ m’n broer vroeg of ik hem vanmiddag kon brengen naar een autodealer. hij kan z’n nieuwe auto ophalen maar aangezien ik zelf geen auto heb gaat het feest niet door en moet hij een andere chauffeur zoeken “ “ wil je anders mijn auto lenen ? dan kan je hem gewoon brengen “ “ nee hoeft niet, en trouwens wij moeten zo naar het bureau dus het kan niet eens “ “ je hebt gelijk. ik ga me dan maar snel aankleden. Zie je zo “

Moordvrouw storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu