evert ~
Hoe kan dit nou weer in godsnaam. Gisteren nog was er niks aan de hand en nu blijkt ze zwanger te zijn, en het ergste is nog dat ze of eigenlijk we niet weten wie de vader is. Ik weet op dit moment ook niet waar ik op moet hopen; dat het van mij is of juist niet. Het klinkt waarschijnlijk erger dan ik bedoel, maar toch, hoe moeten we dit oplossen ? Als het niet van mij is dan is het dus van Floris en ik weet met bijna 100 % zekerheid te zeggen dat Fenna daar dus totaal niet blij mee zal zijn en het dan misschien wel weg laat halen, waar ik haar natuurlijk helemaal gelijk in geef, wie wil er nou een kind van zo'n vent ? Maar wat als het van mij is, hoe gaan we dat aan Carla uitleggen en hoe moet het dan gaan in de toekomst. Ik heb totaal geen idee. Ik moet maar eens terug gaan naar binnen, ik ben net gewoon weggelopen en heb Fenna daar alleen achter gelaten, niet iets om trots op te zijn eigenlijk. Ik loop met een klein beetje tegenzin weer terug naar binnen. onderweg naar de kamer waar Fenna zich bevind kom ik een aantal artsen tegen, waaronder ook die van Fenna. Ze kijken me allemaal aan als of ze water zien branden. Voor de kamer van Fenna blijf ik even staan. Wat moet ik tegen haar zeggen ? Met enige twijfel stap ik de kamer binnen en ga ik op de stoel naast haar bed zitten. " ze zijn nu de uitslag van de DNA-test aan het onderzoeken " zegt Fenna zacht, alsof ze bang is voor mijn reactie. Ik weet dat ze hier niks aan kan doen, eigenlijk kan niemand hier wat aan doen. " wat als het van jou is, hoe gaan we dat doen, en hoe leggen we dat uit aan de rest en aan Carla ? " vervolgt Fenna haar verhaal, ondertussen glanzen haar wangen van de tranen. " ik weet het niet, er moet een ergens een oplossing zijn, al weet ik niet waar. Laten we even uitgaan van het worst case scenario, dat het van Floris is dan- " " dan laat ik het gelijk weghalen, ik hoef geen kind van zo'n klootzak " onderbrak Fenna mijn verhaal. Het was precies de reactie die ik had verwacht om eerlijk te zijn.
" dan hebben we voor 1 mogelijke uitslag al een oplossing nu nog voor de andere ". Fenna slaakte een diepe zucht. Je eerste kind verwachten zou leuk moeten zijn maar niet op deze manier. " weet je ik heb altijd al kinderen gehad, als klein meisje droomde ik er al van hoe ik op een dag ook moeder zou worden. Alleen nu weet ik niet of ik het wel kan. Ik bedoel ik heb mijn werk enzo hoe ga ik dat combineren met de opvoeding van een kind ? " " in jou geval zal het niet veel moeite kosten om daar iets op te vinden, jij weet altijd wel iets te regelen waardoor het lukt, en soms ook op de raarste manieren maar het gaat om de effectiviteit toch " " maar ik wil niet dat dit kind zonder vader opgroeit" even is het stil , we weten beide niet zo goed wat we moeten zeggen. Zo'n 10 minuten lang staren we in stilte voor ons uit. Er gaan verschillende gedachtes door me hoofd. De zelfde arts als die van vanochtend komt de stilte onderbreken. " de uitslag is binnen en ik heb enigszins goed nieuws, nou ja ik weet niet of het voor beide goed nieuws is "
Het lijkt wel als of mijn hart voor een paar seconde stil staat, wat bedoeld ze daar nou precies mee. De vrouw overhandigt een stapel papieren aan Fenna die zich aandachtig begint te lezen.
Bij het laatste blaadje begint ze te huilen. Ik weet niet of dat nou een goed of slecht teken is. Ik trek de stapel papieren ruw uit de handen van Fenna, nu wil ik het weten ook. De eerste 4 pagina's stellen niet zo veel voor, alleen wat informatie over abortus en allemaal andere dingen die naar mijn mening zwaar onzin zijn. Op het laatste blaadje stond het verlossende antwoord die de rest van de toekomst kon bepalen. Ik begon langzaam de woorden die in scheve koeienletters stond in me op te nemen. Het was maar een zin van 4 woorden maar toch deed ik er naar mijn gevoel een aantal minuten over om het te hebben gelezen. Daar stond het dan;
DNA match : Evert Numan. even slik ik. Het is dus van mij en niet van Floris. Juist het scenario waar we nog geen oplossing voor hadden, had zich op de voorgrond laten treden.
De arts merkte waarschijnlijk dat er iets was want ze wist niet hoe snel ze ons even met z'n tweeën moest laten. Daar zaten we dan. Fenna was enigszins opgelucht dat het niet van Floris was, ook ik was blij voor haar dat dat inderdaad niet het geval was. " sorry evert, het was nooit m'n bedoeling om zwanger te worden en je met zo'n groot probleem op te zadelen. het spijt me "
weet Fenna tussen het snikken door uit te brengen. Ik ga naast haar op het bed zitten en sluit haar in mijn armen. " je hoeft je niet schuldig te voelen, je kan hier niks aan doen, niemand kan hier iets aan doen. het is nou eenmaal zo en we moeten er maar het beste van zien te maken " probeer ik haar te troosten. " ben je niet boos ? " vraagt ze totaal verbijstert. " hoe kan ik hier nou boos om zijn, dit is toch iets waar we niks aan kunnen doen, en trouwens boos worden heeft geen enkele invloed op hoe het vanaf nu allemaal gaat verlopen dus ga ik er ook geen moeite aan besteden " ze kijkt me opgelucht aan. " misschien hoeft het niet zonder vader op te groeien " zegt ze terwijl ze omhoog komt. " huh wat bedoel je daar nou weer mee ? " " precies wat ik zeg "
ik snap er dus niks meer van. " ga je het ook uitleggen wat je er mee bedoeld of moet ik daar zelf achter zien te komen ? " zeg ik nadat Fenna nadat ze me met een kleine lach op haar gezicht zat aan te kijken. " nou ja zeg ik had je wel wat slimmer ingeschat hoor " zegt ze met een lach die een paar minuten geleden nog ver te zoeken was. " nou leg nou maar uit "
" nou het gaat gewoon goed tussen ons, misschien moeten we het gewoon proberen "
" zoals in een relatie bedoel je ? " " ja inderdaad " Daar had ik eigenlijk niet echt over nagedacht.
" kijk het is misschien een beetje onverwachts maar het gaat goed en ik moet toegeven ik zie een toekomst met jou wel voor me, ik overval je er natuurlijk mee, dat is logisch. Maar het is wel iets waar je over na moet denken vind ik " " nou eigenlijk hoe ik niet na te denken, ik heb allang een antwoord klaar liggen " " vertel " " nou eigenlijk ......
Wat gaat hij antwoorden ?? Cliffhanger :) beetje kort stuk maar ik heb nu een week vakantie dus nu kan ik wat meer posten. Tips en ideeën zijn nog altijd welkom :)
JE LEEST
Moordvrouw story
Fanfictiondis is dus mijn 1e verhaal ooit. ik probeer elke dag een hoofdstuk te plaatsen als dat niet lukt plaats ik de volgende dag 2 hoofdstukken. enjoy :)