Nazwy

94 9 24
                                    

Krótka ściąga z nazw w uniwersum, w którym dzieje się akcja Cierp Aniołku. Będą aktualizowane. Zawiera spoilery. Przeczytaj jeśli czegoś zapomnisz, albo się pogubisz. 


Słowa istniejące w prawdziwym życiu:

Psionika: Podrodzaj parapsychologii. W Uniwersum w którym dzieje się "Cierp, Aniołku", psionika ma klasyczne znaczenie dla sci-fi. 

Nocycepcja: Zmysł bólu


Pojęcia:

Psionika: (streszczając) Magia powiedziana naukowo.

Psionik: Człowiek posiadający super moce. Psionicy stanowią jeden procent społeczeństwa, czyli tyle samo, ile schizofremicy i zdecydowanie więcej niż  osoby rudowłose, jednocześnie mniej niż osoby leworęczne

Moc psioniczna: Silna zdolność metafizyczna. Powstaje na podstawie dziecięcego strachu lub marzenia. Wykształca się u jednego procenta społeczeństwa. Przykładowe moce psioniczne: Kontrola prądu, tworzenie  skrzydeł czy klasyczna super siła.

Talent psioniczny: Słaba zdolność metafizyczna. Tak jak moc psioniczna jest działaniem, tak talent jest wsparciem. Wytwarza się u jedenastu procent społeczeństwa. Przykładowe talenty psioczne: Polepszony węch, lepsze wyczucie równowagi, łatwiejsza komunikacja z innymi ludźmi

OEOP: Ośrodek Edukacji i Opieki Psioników.  Miejsce gdzie trafiają dzieci po zdiagnozowaniu potencjału psionicznego. 

ONP: Ośrodek Niebezpiecznych Psioników. Miejsce gdzie trafiają psioniczny przestępcy, lub mający niebezpieczne moce.

ZRP: Międzykrajowa organizacja, zajmująca się wszelkimi psionicznymi sprawami. Oficjalnie działa w imię Wielkiego Świetlistego, chociaż często nadużywa władzy.

Władca Umysłu: Psionik o mocach telepatycznych. Istnieją różne stopnie tej  mocy. Władcami umysłu są prawie zawsze kobiety

Dziwadło: Psionik z mocą, mocno wykraczającą poza schematy.

Bogowie: (streszczając) Sześć najwyższych bytów. Są wieloumysłami, złożonymi z wszystkich jaźni zmarłych ludzi.  Są to kolejno: Wielki Mądry, Wielki Piękny, Wielki Silny, Wielki Mroczny, Wielki Świetlisty i Wielki Naturalny.

Super bohater: Osoba działająca w imię dobra i  ZRP. By zostać nim trzeba dostać licencję (zwykle kończąc OEOP, ale istnieją alternatywy) i wykonać z powodzeniem misję, lub pokonać super złoczyńcę. 

Super złoczyńca: Osoba działająca w imię zła i przeciw ZRP. Oficjalnie zostaje się nim, gdy zostanie potwierdzone użycie psioniki (w niektórych sytuacjach czegoś innego)  w imię zła lub przeciw ZRP.

Antybohater: Osoba działająca psioniką ( w niektórych sytuacjach czymś innym), dla własnej korzyści. Często naprzemiennie wspierając super bohaterów lub antybohaterów. 

Nieoficjalny Bohater: Osoba używająca psioniki (w niektórych sytuacjach czegoś innego), w  imię dobra, nie w imię ZRP. 


Postacie:

Betty Bryan: Protagonistka. Władczyni Umysłu

Calvin  Combs: Przyjaciel z dzieciństwa Betty. W wieku dziesięciu lat trafił do ONP

Nocny Anioł: Potężna superprzestępczyni. Jej mocą są skrzydła.

EAE: Władczyni Umysłu. Antybohaterka

Mak: Super przestępca. Jego mocą jest pożyczanie cudzych mocy pocałunkiem.

Tamarrino: Super złoczyńca. Jego moc to kontrola krwi. 


Cierp, aniołkuOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz