Rayden tersandar di sofanya. Mata ditutup rapat. Dia menghela nafas. Penat juga. Luka di kaki nya juga turut belum membaik. Tangannya yang terhiris pisau ketika kejadian semalam pun sudah dibandage.
"Tuan Muda nak saya buatkan air?" Ira datang bertanya kepada Rayden. Letih saja wajah kacukan lelaki itu. Rayden menggeleng. Matanya masih tertutup rapat. "Aku nak rehat." Ira terus berlalu pergi dan membiarkan Tuan Muda nya merehatkan diri.
BAM!
"Yoww wasupp wasupp bro!!" Pintu dirempuh kuat oleh Qash dan Mark. Terkejut Rayden mendengar dentuman kuat yang terhasil dari dua orang jebon itu.
"Kauorang buat ape dekat sini? Takde tempat lain ke nak menyemak?"
"Saje. Takde tempat kitorang nak buat semak so kitorang datang lah sini. Kan Mark kan?" Qash menoleh memandang Mark yang duduk rapat disebelahnya. Mark mengangguk laju seperti kanak-kanak ribena.
Rayden mengeluh. Boleh tak sehariii aje bagi dia rehat tenangkan fikiran tenangkan diri dari stress dengan berbagai ragam manusia?
"Cakap jelah kauorang datang sini sebab nak melantak." Ujar Rayden. Jelingan maut dilemparkan. Kedua-dua jebon itu tersengih gedik.
"Ehehe tau tau je kau. Mak Rinah masak ape? Kebulur ni."
"Masak sup tulang manusia." Balas Rayden malas malas.
"Hah jinjja?! Ommoo!" Mark menekap kedua tapak tangannya di pipi. Wajah terkejut dibuat buat. Qash disebelah sudah membuat muka menyampah. Tak habis dengan bahasa alien tu. Hellooo it's korean okeyy!
Mark segera berlari terhinjut-hinjut menuju masuk ke ruangan dapur. Tangan dikibas-kibas di udara. Kau nak terbang ke Mark? -_-
Rayden hanya diam. Malas dia nak melayan jebon jebon tu. Buat tambah sakit kepala je.
Terlintas pula di fikirannya tentang apa yang dikatakan oleh dia kepada Ariesha ketika mereka dalam perjalanan pulang siang tadi. Mata nya terus terbuka seluasnya. Pantas Rayden duduk menghadap Qash. Qash memandang Rayden hairan.
"Hah! Hah! Dah kenapa tenung macam nak terkam- oh shit Rayden! Cari bini lah kalau nak,cari aku asal! Aku normal!" Ujar Qash. Kedua tangan disilang menutup dadanya. Dia beranjak satu meter dari Rayden.
"Stupido. Aku pun masih normal lah bongok!"
"Habis pandang aku macam nak terkam pahal? Seram mat."
"Aku sental otak tu baru tahu. Aku nak mintak pendapat kau je lah. Tapi sebabkan kebodohan kau yang mendadak naik tu aku batalkan jelah niat aku." Rayden kembali baring.
"Tch. Cakap jelah. Abe Qash yang handsome sedia mendengar." Qash tersengih bangga. Penumbuk dikepal lalu ditumbuk tumbuk dada kanannya. Bukan nak berlagak..tapi memang berlagakk. Timber.
Rayden bangun dengan malas. Nak saja dia hempuk kepala Qash tu dengan bontot kuali.
"Apa pendapat kau kalau aku kahwin?" Soal Rayden.
Qash tercengang. Dia memandang Rayden seperti tidak percaya. Apakah?
"HAHAHAHAHA! kau buat lawak ke Ray? Ke kau kena sampuk jin tanah? HAHAHAHAH!" Terhambur tawa Qash disegenap ruang tamu mansion Rayden. Berguling guling Qash ketawa diatas lantai mar mar. Rayden menjeling malas. Ini lah sebab dia taknak bertanya pendapat pada Qash. Buang masa plus tiada guna.
"Hahahaha adoi sakit perut aku. Kejap kejap bagi aku cari nafas balik." Setelah mencari nafas seperti biasa. Qash duduk tegak di atas sofa semula. Persis seperti seorang detektif. Haktuih!
"First sekali aku nak tanya. Kau nak kahwin dengan siapa?"
"You know it Qashah Zaidy." Rayden jeling tajam. Sejenak Qash berfikir.
YOU ARE READING
Pujaan Hati Jejaka Mafia
Romance𝕶𝖆𝖗𝖞𝖆 𝖕𝖊𝖗𝖙𝖆𝖒𝖆 RAYDEN ARRAYAN Seorang jejaka tampan yang cukup digeruni banyak pihak. Dingin bak ais beku. Pertemuannya dengan gadis cantik bak bidadari telah menambat hatinya yang sekeras batu. Kehilangan buat sementara namun bertemu se...