Chapter 43

6.8K 235 8
                                    

"Awak balik dulu lah. Saya ade nak singgah supermarket sekejap."

"For?"

"Awakk..kalau dah nama pun supermarket dah tentu la saya nak beli barang dapur."

"Hm oke. Aku ikut."

"Eh. Tak payah lah. Penat kan baru balik kerja. Rehat jela dekat rumah."

"Ariesha, kau nak benda sama jadi lagi?"

Ariesha terdiam mendengar. Perkara buruk yang terjadi padanya beberapa minggu lepas kembali berlegar di ruang fikirannya. Dia sedikit trauma dengan perkara itu. Tapi syukur sekarang dia semakin membaik.

Mendengar tentang itu, Ariesha tertunduk sayu. Rayden yang melihat raut wajah isterinya bertukar sayu terus saja mendakap erat tubuh kecil itu. Belakang badan di usap lembut. Dia serba salah kerana membuat isterinya kembali mengingatkan kejadian buruk itu. Semakin lama bunyi tangisan halus terdengar.

"Shhh. I'm sorry love. Aku cuma risau. I just want you to know, I don't want to lose you for a second time. It's fuckin hurts to me sayang." Ujar Rayden cukup lembut. Kelembutan dan keikhlasan yang hanya seorang Ariesha Zaskia sahaja boleh rasa dan melihat.

Seminit. Dua minit.

Rayden melepaskan pelukan. Ibu jari naik menyeka sisa titisan mutiara isterinya. Orang yang dia terlalu cinta dan sayang. Setiap hembusan nafasnya. Setiap bait kata manisnya. Setiap kelakuan manisnya. Itu semua hanya untuk Ariesha Zaskia. Seorang gadis yang membawa maksud pelindung dan cantik.

Dan ya. Ariesha adalah segala pelindung duka lara seorang jejaka bernama Rayden Arrayan. Pelindung dalam setiap kesusahan, kekosongan dan kesedihan yang dialami. Cantik persis bidadari. Bidadari syurga buat Rayden Arrayan.

"Abang, do you really love me?"

"Yes i do sayang. I really do. I swear to god I really really in love with you. It's okay to me if you didn't love me back. Aku yakin satu hari nanti cinta aku akan terbalas. But now I just want you to know that, my love for you is for real. You're my angel. Ariesha Zaskia adalah bidadari dunia akhirat Rayden Arrayan. Aku taknak kehilangan kau lagi. Aku nak jadi pelindung kau."

"Aku tak nak sesuatu yang buruk terjadi sekali lagi pada kau. Kau yang alami tapi aku yang terseksa Ariesha. Aku takkan biarkan orang orang jahat macam diaorang seksa kau lagi. You don't deserve it. Kalau kau diseksa dan disakiti, aku akan buat perkara sama pada orang tu. Cause no one can hurt you sayang.

"I'll do my best to protect you. To taking care of you. To sacrifice my love for you. Termasuk nyawa aku sendiri, aku sanggup. Demi kau. Demi isteri aku. Demi orang yang paling aku cinta. Only for Ariesha Zaskia. Understand?"

Tubir mata Ariesha kembali mengalirkan air mata. Terharu mendengar setiap bait kata suaminya. Keikhlasan dan ketulusan jelas terpancar dari anak mata lelaki itu. Dia perlu belajar menerima dan mencintai suaminya. Tak mungkin dia akan membiarkan Rayden bertepuk sebelah tangan. Sejujurnya dia sudah mula sayang pada jejaka itu. Tapi cinta? Dia sendiri kurang pasti. Apapun dia harus belajar mencintai Rayden Arrayan.

"Why you cry? Aku salah cakap? I'm so sorry."

"Hiks..no..you're not. Hiks hiks.. s-saya..saya minta maaf s-sebab hiks..sebab masih tak da-dapat hiks balas cinta awak. Semua berlaku sangat cepat. Saya janji saya akan hadirkan rasa cinta untuk awak. Keep loving me abang."

Rayden tersenyum nipis mendengar kata-kata Ariesha. Sekurang-kurangnya gadis itu mahu berusaha membalas perasaannya. Biarpun satu hari nanti. Dia tetap akan tunggu.

Pujaan Hati Jejaka MafiaWhere stories live. Discover now