Rayden sibuk menyiapkan kerja nya yang bertimbun. Walaupun dia boss, tak bermakna dia akan sentiasa goyang kaki dan tidak menyibukkan diri nya.
"Tch!" Rayden berdecit perlahan. Entah mengapa dia rasa tidak sedap hati memikirkan Ariesha di Pahang. Adakah gadis itu baik-baik saja? Ada perkara buruk yang berlaku ke?
Sekarang ini fikiran Rayden penuh memikirkan keadaan gadis itu. Matanya langsung tidak dapat fokus membuat kerja-kerja nya. Kertas-kertas kerja sudah bersepah di atas meja dan lantai pejabat Rayden.
Telefon dicapai. Rayden mendail nombor sepupunya.
"Qash, aku nak kau dengan Faziq atau Mark pergi ke Pahang untuk perhati dan tengok-tengok kan Ariesha dekat sana. Suruh Haz track location dia. Nanti aku send nombor dia dekat kau. Track melalui nombor dia. Aku bagi nombor dia untuk kau track keberadaan dia. Bukan lain ek. Siap kau." Terang Rayden panjang lebar sebelum berakhir dengan arahan maut.
"Cishh. Kawan dekat sana helok aje. Kau yang gelabah lebih."
"Aku suruh tu buat jelah. Lagipun kau bukan ada kerja pun dekat office kau." Perli Rayden.
"Iye iye! Perli je kerja! Rayden goblok. Chau."
Belum sempat Rayden ingin membalas, Qash terlebih dahulu menamatkan panggilan. Handphone nya dijeling. Ada je mamat tu nak melawan kata. Kalau bukan sepupu lama dah ditembak mati.
Otak masih ligat memikirkan Ariesha. Hatinya resah. Rasa tidak sedap hati menyerangnya.
Rayden menarik nafas lalu dihembus perlahan untuk menenangkan hatinya yang serba tidak kena. Husnuzon. Mungkin dia rindu dengan Ariesha. Eh? Baru sehari tak jumpa dah rindu?
Rayden memejamkan matanya. Kepalanya disandarkan. Tiba-tiba satu perkara menjengah di fikiran kusutnya.
"Oh shit!" Matanya terbuka luas bila sedar akan sesuatu perkara.
Jam ditangan nya di kerling. Dah nak masuk jam 5 petang. Kertas kerja yang bertaburan tadi segera dia kutip dan kemas sebelum disimpan didalam fail kerja. Tergesa-gesa dia mengemas. Setelah mengemas dia segera mencapai telefonnya. Dan berlalu keluar dari pejabat. Dia harus segera pulang.
---••♡••---
Qash berjalan malas masuk ke dalam penthouse milik Rayden. Awal-awal lagi dia sudah nampak kelibat Mark dan Haz yang ralit bermain tepung di dapur.
"Woi! Korang buat apa ni? Ya Allahh bersepah dapur!" Jerit Qash sambil tangan naik mencekak pinggang. Matanya ralit memandang lantai yang sudah putih dengan tepung.
Tiba-tiba..
"HAHAHAHAHA!" Mark dan Haz sakan mentertawakan Qash. Mereka berdua salah dengar ke apa?
"Weh gila kau HAHAHA kau dengar tak ape aku dengar? Ke telinga aku ade problem?" Soal Haz pada Mark. Ketawa mereka masih tersisa.
"D-dengar HAHAHAHA!"
Qash sudah mengerutkan dahinya. Gila ke apa tiba-tiba gelak macam takde hari esok?
"Yang korang gelak asal?" Soal Qash hairan.
"HAHAHAH baru kau nak ingat Tuhan ke bangang?" Haz menyoal. Tawa mereka berdua masih tidak berhenti. Habis berguling-guling Mark dan Haz di atas lantai. Seronok betul gelakkan Qash. Qash masih keliru dengan apa yang Haz katakan. Seketika dia berfikir.
YOU ARE READING
Pujaan Hati Jejaka Mafia
Romance𝕶𝖆𝖗𝖞𝖆 𝖕𝖊𝖗𝖙𝖆𝖒𝖆 RAYDEN ARRAYAN Seorang jejaka tampan yang cukup digeruni banyak pihak. Dingin bak ais beku. Pertemuannya dengan gadis cantik bak bidadari telah menambat hatinya yang sekeras batu. Kehilangan buat sementara namun bertemu se...