Radu revenit acasă după o lungă absentare, mai exact toată vara şi începutul toamnei, atmosfera în casă se transformase din nou într-un câmp de luptă între cei doi fraţi.
Însă, pe lângă principala lui preocupare, pe care o avea atunci când se afla acasă, de a-l provoca pe Fabio, mai apăru o nou activitate şi aceea era de a petrece cât mai mult timp prin preajma Athenei. Era exagerat de politicos cu ea, încerca să arate manierele unui gentelman, să îl pună pe Fabio într-o lumină obscură în faţa ei, prin minciuni spuse fără nici cele mai mici scrupule. Probabil că din informarea lui aflase că Athena este o persoană isteaţă şi că posedă vaste cunoştinţe despre multe subiecte, tocmai de aceea vrând să-şi creeze o imagine asemănătoare în faţa ei, încerca să-i vorbească întocmai ca un savant şi deschidea discuţii cărora le pierdea înţelegerea slabului său nivel de intelect. Această conduită a sa, în mod clar, avea un scop bine conturat în mintea lui şi anume, să o cucerească pe Athena, crezând că astfel va pune capăt căsniciei ei cu Fabio. Nu se ştia exact dacă voia acest lucru, pentru evitarea numirii lui Fabio ca preşedinte pe toată averea sau doar din simpla lui plăcere de a face rău în special propriului frate.
Athena îi inţelese destul de clar intenţiile lui meschine şi acest lucru i-a fost confirmat şi de Ana, care din recunoştinţă pentru ea, o informă de planul soţului ei, bănuială născută din întrebările multe şi dese despre Athena, pe care acesta i le-a pus. Ea încerca de cele mai multe ori să-i evite prezenţa, dar atunci când nu reuşea sfârşea să se amuze teribil de mult pe seama lui, deoarece toată acea strofocare a sa, de a părea un erudit excepţional, în realitate îl făcea să arate ridicol şi penibil. Făcea foarte multe greşeli de exprimare, folosea cuvinte puse în contexte nepotrivite, pentru că nu le cunoştea adevăratul sens şi ieşea un haos total din acea frază. Cunoştinţele lui despre diferitele subiecte, cu care voia să impresioneze, uneori erau total eronate, foarte sărace sau schimbate cu altele dintr-un alt subiect. Probabil că documentaţia şi-o făcea cu o zi înainte şi până a doua zi uita unele elemente, fie că era prea mult de reţinut, fie că gradul lui de întipărire şi fixarea informaţiei era atât de slab încât doar câteva ore îi erau de ajuns să uite.
Acestea se întâmplau de vreo două-trei zile, iar Fabio fusese informat de conversaţiile celor doi, dar nu apucase să discute cu Athena pe această temă. Asta până într-o seară, când de-abia întors de la birou, privi prin fereastra dormitorului său şi îl văzu pe fratele lui alături de Athena, întorcându-se de la o plimbare, pesemne făcută împreună, prin grădină. Imaginea nu-i plăcu deloc, ieşi imediat din cameră şi coborî scările spre parter destul de furios, iar când ajunse în dreptul uşii de la intrare, Athena singură fiind, tocmai îşi făcu apariţia pe ea. Fără nicio altă introducere, şi doar cu purtarea şi glasul lui poruncitoare, o luă pe aceasta de mână şi în timp ce o forţa să-l urmeze, trăgând-o după el în bibliotecă, îi zise:
- Vino cu mine, acum!
- Hei, de ce te porţi aşa!? îl întrebă ea.
Ajunşi în bibliotecă, Fabio fără să-i răspundă, închise uşa în urma lor, o privi pe aceasta plin de reproş şi îi zise:
- Pot să ştiu, ce ai atâta de vorbit cu Radu şi de ce petreci atâta timp cu el? V-am văzut adineauri că veneaţi din grădină şi din câte am fost informat nu este prima voastră plimbare. Ce ai de împărţit cu el?
- Nu înţeleg, de ce reacţionezi în felul acesta? Găsesc că am dreptul să vorbesc şi să mă plimb cu cine doresc, îi spuse ea foarte calmă. În plus, cu fratele tău am descoperit că pot avea multe subiecte de vorbit şi de cele mai multe ori aceste subiecte devin foarte amuzante, adăugă aceasta cu un surâs larg pe buze.
CITEȘTI
Lupte interioare
Romantizm„Omnia vincit amor, et nos cedamus amori" Virgiliu (Iubirea învinge orice şi noi ne plecăm puterii sale) „Îşi ridică privirea şi se uită contemplativ la soţia lui, fără să clipească. În acele clipe se născu o nouă întrebare în gândurile sale şi anu...