Fabio a stat spitalizat o perioadă de două săptămâni, timp în care i s-au făcut câteve consultaţii şi analize de către cei mai buni medici din ţară, dar şi de alţii aduşi din străinătate special pentru cazul său. Și s-a luat această măsură deoarece, în urma accidentului suferit consecinţa avută a fost pierderea vederii. Fabio a orbit şi acest lucru l-a făcut extrem de insuportabil pentru cei din jurul său, refuzând cu înverșunare orice companie, singura pe care o accepta şi aceea cu o mare exigenţă era a mamei lui. A refuzat în cele din urmă, cu o nestrămutată încăpăţânare, să mai facă vreun tratament sau să mai fie supus la tot felul de analize şi consultaţii.
Medicii au anunţat familia că fără cercetări mai amănunţite nu pot pune un diagnostic clar sau să dea un tratament eficace. Dar, unii dintre ei mai încrezători le-au dat speranţe spunându-le că din analizele sărace pe care le aveau, era posibil ca în urma unor operaţii, Fabio să-şi recapete vederea. Dar acesta, chiar şi auzind de această posibilitate, a refuzat în mod categoric orice întâlnire cu vreun medic.
În tot acest timp, Radu aflând de accidentul fratelui său şi de urmările survenite de la el, total neafectat de acea situaţie şi deloc mişcat de tragedia lui Fabio, a început să-şi ia mult prea în serios rolul de stăpân al casei şi al afacerilor, susţinând sus şi tare că vremea lui Fabio a apus. În doar o săptămână transformă activităţile hotelurilor într-un adevărat haos, iar atmosfera din casă devenise una dezastruoasă pentru toţi cei care locuiau sau lucrau acolo. Singurul lucru bun din această situaţie era că Radu, simţind că nu mai are nevoie de Athena pentru a-i face rău fratelui său şi fiind prea ocupat cu rolul de stăpân suprem, o lăsă pe aceasta în pace, ba chiar uită complet de existenţa ei.
Marius, ca şi data trecută, a încercat să-i facă faţă acestuia, dar era imposibil să ţii piept de unul singur la tirania lui Radu, mai ales când puterea și dreptul la impunere nu era de partea lui Marius. Adăugându-se şi motivul că acesta doar pentru a-l contrazice pe Marius făcea lucrurile pe dos, şi neştiind absolut nimic despre conducerea hotelurilor greşea enorm de mult în deciziile lui, ajunsese să pericliteze foarte mult afacerile familiei în doar o săptămână. Ştiind că o continuare a lucrurilor în aceeaşi noţiune nu ar fi de bun augur, o convocă într-o întâlnire personală pe doamna Emilia, relatându-i toată acea situaţie. Aceasta, fiind într-o stare nu prea bună din pricina situaţiei lui Fabio şi a luptei pe care o ducea şi ea acasă cu despotismul fiului său, cu lacrimi de suferinţă în ochi, îi spuse că nu are nicio putere în faţa lui Radu şi că nu ştie cum se va descurca cu toate astea fără ajutorul lui Fabio. Că Fabio a fost mâinile, picioarele, mintea şi inima familiei Cristofori, după dispariţia soţului ei şi că era conştientă că Radu nu va putea fi niciodată un cap al familiei aşa cum a fost fratele lui, dar că putea aduce tot atâta nenorocire în familie, pe cât bine şi prosperitate a adus Fabio. Îşi încheie această destăinuire cu repetarea cuvintelor cu ajutorul cărora a spus, că Radu trebuia să se afle pe acel pat de spital şi orb și nu unicul ei stâlp de susţinere, reprezentat prin Fabio. Marius încercă să o liniştească, spunându-i:
- Doamna Emilia, dacă există cineva care poate să-l oprească pe Radu şi care are cea mai mare autoritate în aceste momente, în faţa lui, aceea sunteţi dumneavoastră, tocmai de aceea v-am şi chemat aici, pentru că vreau să vă cer ajutorul şi autoritatea de care dispuneţi.
- Nu înţeleg, cum să-l opresc eu pe Radu? Când ştii şi tu foarte bine că nu ascultă nici măcar de mine şi nici respectul cuvenit nu-l am din partea lui! Ar fi în stare să mă calce şi pe mine în picioare pentru a-şi atinge scopul.
- Ştiu toate lucrurile astea, dar eu nu mă refer la autoritatea morală, ci la cea legală. Doamna Emilia, până la împlinirea unui an de la nunta lui Fab şi a Athenei, când toată averea şi toate acţiunile vor fi trecute pe numele lui , iar testamentul va fi luat în considerare, trecând astfel și perioada de probă a lui Fab, dumneavoastră sunteţi prima moştenitoare a domnului Cristofori şi acţionara principală în toate afacerile familiei. Pe lângă asta, Radu nici măcar în testament nu apare cu vreo acţiune sau vreo moştenire lăsată pentru el, ci apare doar ca un întreţinut. Singura cale prin care ar putea să beneficieze de ceva, ar fi ca Fab să nu îndeplinească condițiile din testament, fapt ce ar aduce după sine o împărțire, în mod egal, între ei doi. Dar știți bine că Fab a îndeplinit perfect toate acele condiții și astfel testamentul rămâne valabil. Tocmai de aceea, el nu are niciun drept să se creadă stăpân sau să se afle la conducerea afacerilor, iar dumneavoastră, aveţi puterea legală nu doar să-l opriţi pe Radu, ci să-i interziceţi până şi intrarea în vreun hotel al familiei, aşa cum a făcut-o şi Fab şi de asemenea, să mai participe la vreo acţiune în ceea ce priveşte conducerea lor.
CITEȘTI
Lupte interioare
Romance„Omnia vincit amor, et nos cedamus amori" Virgiliu (Iubirea învinge orice şi noi ne plecăm puterii sale) „Îşi ridică privirea şi se uită contemplativ la soţia lui, fără să clipească. În acele clipe se născu o nouă întrebare în gândurile sale şi anu...