Ayaz memeluk erat tubuh Izara buat salurkan bekalan untuk mengubati rindu Izara terhadapnya dan rindunya rerhadap Izara nanti.
Malangnya Izara tak begitu. Dia rasa terseksa. Nafasnya dihujung tanduk.
Tolong...
Kuat sangat Ayaz peluk sampaikan rasa nak pitam. Belakang Ayaz ditepuk kuat berkali kali.
"Lepas woi! Sesak nih!"
"Yeah.. I tahu perasaan I mampu membuatkan you sesak tapi ingatlah I jugak lemas dalam cinta you."
"Eh bukannn! Izara nak mampus dah bukan sebab perasaan kau tapi pelukan kau tu. Peluk biasa biasa dah lah." kata Daniel sambil berusaha menarik tubuh Ayaz.
Aduh.. dah la Ayaz ni dah semakin sado. Tiba tiba aku yang nampak kering hm..
"Oh ya ke? Maafkan patik." Ayaz melutut dihadapan Izara sambil menunduk. Bahunya disentuh oleh Izara perlahan dan dia terus bangun tanpa rasa serba salah.
"Aku pergi dulu tau. Jangan nakal nakal." ujar Izara. Muka Ayaz diusap perlahan.
"Bye love. I.. hiks.. "
Mula dah..
"I harap kita jumpa lagi di masa a..akan datang. Jangan cari orang lain tau sebab I sentiasa perlukan you di sisi I..hiks..." Ayaz mengelap air matanya dengan lengan baju Izara.
"Dan I nak cakap ya...yang I ambik satu botol minyak wangi you... hiks... sebagai bekalan untuk mendapatkan tidur yang nyenyak tanpa you di sisi..hiks.."
"Ha ye ye.. amiklah. Dah tak payah nangis. Hodoh." 'pujuk' Izara.
Ayaz membuat muka. "Sometime you kinda minta kaki." komennya sebelum air mata dilap.
"Just like you." balas Izara sambil tersenyum nipis disebalik mask.
I really gonna miss you, Ayaz Irsyad.
"Nah ultraman. Amiklah spiderman ni sekali. Oh no Doctor Strange! Takpa, demi kau amik je lah."
Daniel menggeleng kepala melihat Aqeel memperosek begnya untuk memberikan hadiah kepadanya.
"Nah ni."
Daniel menyambut huluran hadiah oleh Qaisy. "Apa nih..." dibeleknya kotak itu. Serta merta wajahnya berubah apabila mengecam hadiah tersebut.
"Untuk kecemasan. Mana tau kalau kau tiba tiba terkencing dalam seluar." kata Qaisy sambil tersenyum bangga dengan hadiah yang diberikannya. Ibu jari diangkat dan digoyang-goyang.
Daniel membuat muka namun dia tetap mengucapkan terima kasih atas pemberian seluar dalam oleh Qaisy. Mungkin berguna, kita tak tau...
"Nah. Bagi satu dekat Miss Izara." Ryan menghulurkan dua kunci kepada Daniel.
"Ambil dekat depan A-Ice's cawangan Putrajaya. Kau punya warna merah. Miss punya warna hitam. Jaga elok elok. Mahal aku beli." ujar Ryan.
Terbeliak mata Daniel memandang kunci kereta Ferrari's LaFerrari dan Ferrari F8 Spider di atas telapak tangannya.
Oh my god.. oh my god...
Daniel memeluk Ryan dan menepuk-nepuk belakang lelaki itu. "Kau memang kawan aku nyah."
Nyah dia panggil aku?
"Ha ye lah. Kau pun kawan aku, beruk."
Antara mereka berdua, terdapat seorang jejaka yang cemburu. Aqeel berdiri memeluk tubuh dengan muka masam di antara mereka berdua.
Daniel nampak tapi dia buat tak tahu ja.
"Bye Miss, bye Daniel!"
Izara dan Daniel melambaikan ke arah mereka semula. Kemudian Izara dekatkan diri sedikit dengan Daniel.
YOU ARE READING
C || Izara Airin
Romance𝟸nd 𝚄𝙽𝙳𝙴𝚁 𝙱𝙴𝙻𝙻𝙴 𝚂𝙴𝚁𝙸𝙴𝚂 ꕥ 𝙸𝚉𝙰𝚁𝙰 𝙰𝙸𝚁𝙸𝙽 100% mine "I want you to become my housemate." "Aku setuju." Titik pertemuan antara dua insan beku bermula. Apabila duduk dibawah satu bumbung, aik! yang dingin beku jadi comel dan m...