"I'd spend 10000 hours.. and 10000 more. Oh if that what-- apa?" Matanya digosok dengan jari. Rambut panjang masih berwarna itu diselit kebelakang telinga. Selimut diselak.
"Siap siap."
Lain macam je suara Daniel ni. Dia melihat skrin telefon.
Nombor tak dikenali.
"Kau sapa?" soalnya tanpa bersopan. Badannya disandarkan dan tangannya mengusap wajah Aiyani yang masih tidur disebelah.
"Ayaz."
Dup! Dap! Dup! Dap!
Shit! Jadi lagi!
"Why?"
Ayaz diam.
Ni siapa nak jawab? Ke Ayaz tengah mamai lalu ter call dia?
"Ayaz." panggil nya sekali. Mana tau kot kot Ayaz tengah tidur.
"Just get ready. I ambik you kejap lagi. Bring your daughter along." Kemudian talian diputuskan.
Kejadah.
Bye pun tidak terus letak.
Dia termenung seketika sambil melihat skrin telefon. Apa yang Ayaz nak ni? Tiba tiba ajak keluar.
Hm.. maybe nak bincang pasal projek.
Bahu Aiyani ditepuk perlahan. "Ayin, bangun."
Aiyani mencelikkan matanya perlahan. Dia tersenyum apabila bertemu mata dengan Izara.
"Good morning ibu."
"Good morning. Tak payah berlakon dah. Ibu tau Ayin bangun awal." ujar Izara sebelum bangun menggapai tuala.
Aiyani mendecit. Kantoi rupanya. Ingatkan dia pandai sangat berlakon. Baru nak pergi merisik jadi pelakon akasia.
***
"Nak pergi mana ni?" tanya Izara di sebelah tempat memandu. Dan semestinya lah pemandunya ialah Ayaz Irsyad.
Aiyani pula dihalau duduk dibelakang. Kesian dia tengah merajuk. Hampir gadis itu mencekik Ayaz tadi sebab tak bagi dia duduk dengan Izara.
Ayaz tidak menjawab. Dia sambung pemanduannya sehingga mereka tiba di sebuah restoran.
Ayaz dan Aiyani keluar terlebih dahulu. Izara pula kekal duduk di kerusinya dengan muka beriak terkejut.
Dia menelan air liur. Restoran tu.. restoran yang sama dia pernah pergi dengan Ayaz! Mata dipejam rapat cuba menyangkal apa yang ada di dalam kepalanya.
Mungkin Ayaz ada dengar tentang restoran ni daripada seseorang.
Tok! Tok! Tok!
Tingkapnya diketuk oleh Aiyani.
"Keluarlah." ujar Aiyani tanpa mengeluarkan suara. Ayaz dibelakang Aiyani dipandang sekejap. Matanya tidak menunjuk perasaan. Tak mungkinlah dia dah ingat.
Dia keluar lalu memegang tangan Aiyani. Mereka masuk meninggalkan Ayaz dibelakang. Dia terpandang tempat yang mereka duduk dahulu.
Haih..kenangan.
Dia melencong dari mendekati tempat itu. Tiba tiba bajunya ditarik dari belakang lalu menghentikan langkahnya. Kepala ditoleh kebelakang dan melihat Ayaz.
"Sit there." arah Ayaz dengan mata melirik ke tempat yang penuh kenangan itu.
Kenangan bersama Jedah binti Jamal.
"Don't want to." balas Izara turut sama beku. Kau siapa nak arah punggung aku nak duduk dekat mana?
"Don't make a scene Madam Estelle."
YOU ARE READING
C || Izara Airin
Romansa𝟸nd 𝚄𝙽𝙳𝙴𝚁 𝙱𝙴𝙻𝙻𝙴 𝚂𝙴𝚁𝙸𝙴𝚂 ꕥ 𝙸𝚉𝙰𝚁𝙰 𝙰𝙸𝚁𝙸𝙽 100% mine "I want you to become my housemate." "Aku setuju." Titik pertemuan antara dua insan beku bermula. Apabila duduk dibawah satu bumbung, aik! yang dingin beku jadi comel dan m...