🍁🧡 IA 2

1.4K 80 14
                                    

Selepas dua bulan

" Hello."

" Yes? Who's there."

".. I want you to buy some shares of my company."

"Introduce yourself please."

"Is this Tan Sri Sham's PA?"

" Yes."

"Give this to Tan Sri. I want to talk to him."

".. Yes? Tan Sri Sham's speaking."

Izara melihat telefonnya dengan gigi diketap. Kau main main eh..

"Bagi telefon ni dekat boss kaulah babi!" jeritnya dihadapan telefonnya. Daniel pun dah tengok dia semacam.

" Yes? I'm speaking."

Haa ini baru yang betul.

Izara menarik nafas lega. Yang tadi tu sengaja garaukan suara. Kalau dah suara lembut, suara lembut je lah! Melemak pulak PA Tan Sri sekor tu.

" Aku nak kau beli saham syarikat aku. Jadi pemegang kedua terbesar."

" Your company? Who are you? How old are you? Why are you sounds like my daughter?" soalan terakhirnya ditanya perlahan saja.

" Estelle's. Once be Tiara's but i changed it. Aku anak lelaki tu. Anak first dia. " terang Izara. Lambat pulak pakcik ni nak terima tawaran dia.

"I know Tiara's. One of the most complained company. Why me? Why not anyone else?"

Izara menjeling. "Kau kan Tan Sri. Apa punya soalan kau ni?"

Terdengar bunyi ketawa dihujung talian. Ketawa pulak dia.

" Okay.. give me the documents. You have to come here by yourself. No delivery. No passing. Saya nak kenal dengan siapa saya tengah berurusan."

" No problem. Tomorrow I'll go."

" Okay. But fix your attitude,girl."

Izara terus menamatkan panggilan. Dia menyandarkan badannya dan mula memasuki alam lain.

Daniel tergeleng kepala melihat dari tepi. Penat sangat melayan PA Tan Sri tadi la tu. Macam mana dia tau? Hacking of course. Kalau Izara tau ni masuk kubur la dia.

***

Izara melihat bangunan tinggi dihadapannya yang gah berdiri. Tinggi sangat lenguh nak dongak. Dia kemudiannya meneliti pakaian. Suit hitam memang kena dengan rambut black to silver ombrenya.

Dia menoleh ke tepi memandang Daniel yang juga kacak dengan suit hitam.

"Ready?"

"Dah lama. Kau yang lembap."

Mereka berjalan masuk ke dalam dengan muka dingin. Orang ramai mula berbisik dan menjeling ke arah mereka. Mungkin mengata Izara yang sekor sekor dia pakai mask di situ.

"I want to meet Tan Sri Sham." bagitau Izara setelah sampai di depan kaunter syarikat itu.

" Have you make appointment?"

"Yes. Tell him I'm from Estelle's."

Gadis resepsi itu bercakap melalui telekom sebelum memandangnya kembali. "Sila naik tingkat TS3. Di situ ada PA Tan Sri yang menunggu."

"And you may use the VVIP lift."

Izara mengangguk dan berjalan ke arah arah yang ditunjukkan oleh gadis tadi.

"Kau tak rasa ke pandangan kau macam beku sangat. Aku tengok perempuan tadi terketar-ketar tangan dia cakap dengan kau."

"Jangan cakap aku je. Sedar diri kau sikit yang kau pun sama. Dasar iceberg bergerak." jawab Izara tanpa memandang Daniel dibelakang. Cakap aku je.. dia pun sama.

C || Izara AirinWhere stories live. Discover now