🍁🧡 IA 41

384 32 6
                                    

"Not working." Si kawan Aqeel itu bersandar pada kerusinya.

Muka tertekan kawan kepada kawannya itu dipandang dengan senyuman sinis.

"Ayaz.." panggilnya.

Ayaz mengangkat wajahnya dan memandang ke arah kawan Aqeel itu. Sebelah kening diangkat.

"Ryan.." abang kembar kepada kawannya pula dipanggil.

Ryan juga mengangkat wajah. Ayaz pula pening. Kau nak cakap dengan siapa? Panggil aku lepas tu tukar ke Ryan pulak. Dasar playboy!

"Aqeel.."

"Kau nak apa?" balas Aqeel tanpa memandang kawannya itu. Penat juga kan layan orang yang sama bodoh? Baru dia tau perasaan orang yang layan dia selama ni.

Tapi best haha!

"Orang yang kacau kau ni.. ada kena mengena dengan korang ke?"

Masing-masing beriak. Tertanya-tanya dengan ungkapan kawan Aqeel.

"Maksud kau?"

Kawan Aqeel itu berpeluk tubuh dengan senyuman menghiasi mukanya tadi.

"Aku chat dengan dia tadi and dia suruh aku sampaikan mesej dia." katanya.

"Apadia? Apa kesialan tu nak?" tanya Ayaz kasar.

Laptop dihadapan mereka tiba tiba bercahaya. Satu ayat tertulis di skrin.

"Aku ada nama. Jangan sesuka hati panggil orang baik macam aku ni sebagai 'kesialan'."

Begitulah mesejnya.

Bulat mata mereka bertiga. Tambah tambah Ayaz dan Ryan. Macam mana..

"Macam mana dia tau.." gumam Ryan perlahan.

Kawan Aqeel itu pula menjadi gembira. Dia mula menaip membalas mesej orang di sana.

"Kau tengok dekat mana? Cctv ke? Aku reti juga tapi tak silap aku rumah ni..oh aku lupa. Kau kan boleh pecah akaun A-Ice's.. takkan rumah tuan dia tak boleh kan?"

Aqeel memandang geram kawannya itu. Tangan digenggam dan diangkat sebelum kepala kawannya itu dihempuk.

"Adoi mak! Aduh.. sakit lah Aqeel!" Dia menggosok kepalanya yang dah naik benjol. Mulut nya mengherot macam nak nangis.

"Hic..."

What the--

Ryan dan Ayaz tergamam melihat kawan si Aqeel itu nak menangis. Terus bahu Aqeel ditolak tolak.

"Weh pujuklah dia weh! Kau buat dia!" gesa Ryan. Tangannya ditepis kasar.

"Jangan sentuh lah." Dia mengambil telefon kawan dan menelefon seseorang.

"Hello. Is this Liliana?"

"Ya saya."

"Tolong datang alamat yang saya hantar ni boleh? Suami awak tengah nangis."

"Nangis? Siapa buat dia?! Berani.. berani.."

"Saya. Saya sengaja sebab dia buat benda bodoh tadi." jujur Aqeel bagitau.

"Kejap lagi saya sampai." Talian terus diputuskan.

"Dia nak datang?" tanya Aaron dengan muka ceria. Hilang semua air mata yang tadi membasahi muka itu.

C || Izara AirinWhere stories live. Discover now