Ear piece dipakai. Punatnya ditekan.
"Hello? Hello miss. Welcome back to the hell." Suara Wyn kedengaran di ear piecenya. Wyn kekalutan ketika itu dan dia tak sengaja menyambut Izara dengan penuh sopan santun.
"Thank you, Wyn. Aku akan sampai dengan dua Sir korang. Pastikan. No. Killing. Understand?" arah Izara. Suaranya dalam dan kedengaran dingin. Kejadian itu memang tidak perlu disumbatkan dengan lawak tak berskrip. Nyawa semua orang dalam bahaya kalau berdepan dengan Fay.
Tapi tak bermakna dia akan membenarkan aktiviti membunuh dilakukan. Tak akan apabila dia sudah berazam untuk tidak membunuh.
"Dah tu nak buat macam mana?" soal Wyn. Dia dah la tak sengaja terbunuh tiga orang tadi.
"Potong anggota badan diorang je lah. Biar tak mati tapi tak bergerak." cadang Ivan. Tangannya ligat menembak kaki kaki musuh mereka.
"Break it and make them regret. Biar diorang hidup dengan kekurangan. Sedar diri sikit." Ear piece nya ditekan lagi sekali.
"Daniel, tolong cek location Ayaz. Make sure dia dekat Malaysia. Sekali dengan Aqeel." arah Izara sambil dia menggilap pedang. Pedang untuk memotong manusia manusia yang berani kacau mereka.
"Too late for that darling." balas Daniel tanpa membuka terlebih dahulu laptopnya.
"They are here."
Selang berapa minit, kereta mereka dipandu oleh Izara. Drift ke Estelle's dengan kelajuan tinggi. Sampai nak terkencing Qaisy. Menyesal dia minum air pepsi tadi. Trauma terus.
***
Sesampai sahaja mereka di sana, keadaan bangunan itu sangat teruk. Berlubang sana sini. Membazir ja dia laburkan duit untuk bina balik bangunan ni lepas serangan Que. Last last.. kena lagi.
Izara membuat muka pasrah. Di bahagian luar bangunan terdapat banyak kelompok yang berpakaian silver tanpa topeng. Itu bukan orang nya. Semestinya itu orang Fay. Silver melambangkan Fay.
"Aku dengan Qaisy masuk dulu." kata Daniel sebelum menarik tangan Qaisy lalu meletakkan selaras riffle di atas tangan lelaki itu.
Daniel mematah-matahkan anggota badan anak buah Fay yang dijumpai manakala Qaisy menembak tangan atau kaki mereka. Brother hood beam!
Jauh di dalam, anak buah Izara termasuk Randy masing masing dengan peralatan. Ada yang menggunakan pisau, dagger dan senjata api seperti revolver. Ada di bahagian atas pula, Ryan dengan sniper. Hanya dia sahaja yang membunuh selepas Izara memberi arahan untuk tidak membenarkan pembunuhan.
Well.. dia bukan bawah Izara so..dia prefer killing than being killed.
Izara masuk setelah memotong beberapa anggota badan musuh mereka. Matanya terus meliar mencari keberadaan Ryan. Selepas jumpa, dia mencari jalan untuk mendekati Ryan. Yang penting Ryan kena keluar dari sini.
"Randy!"
"Yes miss?" balas Randy. Tumbukan dilepaskan pada seorang lelaki yang cuba untuk menikamnya dari belakang.
"Kau tengok bahagian atas. Situ ada Ryan. Kau pengsankan dia lepas pergi sorokkan. Aku tau dia berat so kau panggil je lah siapa siapa tolong."
Dia melihat ke atas dan memandang Ryan yang sibuk menembak. "Tapi kalau hilang dia tu, chance untuk menang berkurang." balasnya.
"Buat je. Aku gantikan tempat dia. Cepat!"
Dia mengeluh sedikit sebelum berlari sambil tangan ligat menghiris badan sesiapa yang mendekatinya.
YOU ARE READING
C || Izara Airin
Romance𝟸nd 𝚄𝙽𝙳𝙴𝚁 𝙱𝙴𝙻𝙻𝙴 𝚂𝙴𝚁𝙸𝙴𝚂 ꕥ 𝙸𝚉𝙰𝚁𝙰 𝙰𝙸𝚁𝙸𝙽 100% mine "I want you to become my housemate." "Aku setuju." Titik pertemuan antara dua insan beku bermula. Apabila duduk dibawah satu bumbung, aik! yang dingin beku jadi comel dan m...