Mereka bertiga berjalan masuk. Masih cuba nampak macho namun hati mereka gundah-gulana.
Bertiga juga setelah puas Ayaz memujuk Ryan tadi. Tak adalah pujuk sangat. Lebih tepat lagi dia mengugut Ryan untuk ikut datang ke A-Ice's.
Dari jauh sudah kelihatan sesusuk tubuh yang dikenali. Orang tersebut sedang duduk di kafe menikmati minumannya sambil melihat pemandangan luar.
"He.."
Aqeel senyum. "No wonder.." dia terus berjalan laju ke arah orang tersebut. Lalu tubuh itu dipeluk dari belakang.
Orang itu terhenti seketika. Dia sambung menikmati minumannya tanpa menghiraukan Aqeel yang sedang memeluknya secara tiba tiba.
"Daniel.."
Daniel mengukir senyuman. Dia meletakkan cawannya dan memusingkan tubuh menghadap Aqeel.
"Wassup man?"
Aqeel menyebek. Dia terus menghamburkan tangisan. Tangannya berada dalam pegangan Daniel dan lelaki itu tidak cuba memujuknya seperti faham akan perasaannya.
"Er..aku nak bagitau yang korang tak tersilap baca cerita bl tau. Aqeel ni je terlebih jiwang.. maaf ye." kata Daniel dalam hati.
Matanya tertancap pada Ryan dan Ayaz. Ayaz dengan muka selamba dan Ryan..
Hm..
Senyuman sinis menghiasi bibirnya. Dia melepaskan tangan Aqeel lalu memeluk tubuh.
"You are Ayaz Irsyad's PA right? Not very nice to meet you. I am Adrian Daniel. PA Miss Est--."
"Tolong jangan sebut nama tu." potong Ryan laju. Matanya tajam memandang Daniel.
Makin luas dia tersenyum. "Apa? Why should I? Ouh.. someone can't hear about it?" Dia mengerling Ayaz. I see..
"Just don't." suaranya berbaur amaran.
"Have both of you know each other? Aqeel pun? Siapa dia ni?" soal Ayaz. Terasa dirinya disisihkan.
"Akhirnya Ayaz Irsyad.." dia bangun dan mendekati Ayaz. Tangan dihulur untuk bersalaman.
Ayaz menyambutnya.
"Ada masalah ka dengan akaun? Nak aku betulkan?" tangannya tiba tiba digenggam kuat oleh Ayaz. Gigi diketap menahan sakit.
"You are the one behind this.." nadanya tertahan.
"Ye betul! Aku akan bagi semula akaun kau dengan satu syarat." Dia menarik tangannya sebelum tangan itu dimasukkan ke dalam poket seluar.
"Teruskan projek dengan Estelle's." katanya tenang.
"Nope! You can't-"
"Okay." Ryan memandang Ayaz dengan mata yang hampir terkeluar dari soket.
"Tak boleh Ayaz, kau--"
"Kenapa tak boleh? Aku ada sembunyikan apa apa ke dari aku?"
Ryan diam. Tak menjawab soalan Ayaz.
"Ada? Takda kan? So tak ada masalah untuk selesaikan projek yang dah lama bertangguh. Since my accident right? 2 tahun lebih dah pun."
Accident? Keningnya ternaik. Wajah Ryan yang sedang tertekan itu dipandang dengan senyuman.
"Bad accident huh... Takziah, Ayaz."
Ryan terasa dadanya sesak apabila disindir oleh Daniel.
"It's okay." balas Ayaz tanpa ketahui apa yang Ryan sedang rasai.
YOU ARE READING
C || Izara Airin
Romance𝟸nd 𝚄𝙽𝙳𝙴𝚁 𝙱𝙴𝙻𝙻𝙴 𝚂𝙴𝚁𝙸𝙴𝚂 ꕥ 𝙸𝚉𝙰𝚁𝙰 𝙰𝙸𝚁𝙸𝙽 100% mine "I want you to become my housemate." "Aku setuju." Titik pertemuan antara dua insan beku bermula. Apabila duduk dibawah satu bumbung, aik! yang dingin beku jadi comel dan m...