🍁🧡 IA 32

401 35 14
                                    

Bangunan tinggi dihadapannya dipandang dengan senyuman. Tangan dimasukkan dalam poket seluar dan menyerlahkan karisma seorang Ayaz Irsyad. Hoho.. tiber

Ayaz tergelak nipis membayangkan betapa handsome nya dia sekarang.

Ryan dan Aqeel tidak dapat menahan diru dari membuat muka menyampah.

"Ayaz gila."

"Gila takda otak."

"Perasan betul hanat ni."

"Hanat angkat bakul."

"Cukup. Jangan nak cemburu sangat boleh?" Tapak tangan diangkat dihadapan Ryan dan Aqeel sebelum melangkah masuk ke dalam bangunan Estelle's.

Ryan berdecit. Dia berjalan masuk diiringi Aqeel. Lengannya di pegang oleh Aqeel. Nampak macam dia peng-escort Aqeel. Dan semestinya Aqeel princess.

***

"Dia dah ada dekat bawah." Izara bangun dan mengemas mejanya.

Daniel mengangkat kening. Mejanya turut sama dikemas. "Diorang dua ada?"

Izara mengangguk sekali.

Pak!

Satu fail jatuh. Terlepas dari pegangannya. Cepat cepat dia kutip. Matanya meliar tanpa sedar. Rasa tak sedap hati mula menyinggah.

"Kau kenapa darling?" tanya Daniel kepelikan.

"Call Ravi. Suruh dia bawak semua kelas 4. 3 top untuk semua bahagian."

"Kenapa?" makin berkerut dahinya dengan perangai dan arahan Izara yang tiba tiba.

"Call je lah." suaranya masih tenang walaupun hatinya bergelora. Perutnya tetiba berbunyi.

Maaf perut... aku tau kau lapar. Sabar kejap.

***

"Nak makan dekat mana hari ni?"

"Makan sini je boleh?"

Ayaz mengangguk. Kafe Estelle's dituju. Nasib baik makanan situ sedap sedap belaka. Kalau takat telur goreng nasi putih memang aku culik Izara, bawak lari makan kat tempat lain.

Telur goreng dan nasi pun berkata apa salah ku~

Mereka berdua duduk di satu meja manakala Ryan dan dua bala duduk di meja lain. Jauh sikit. Tenang hidup nak makan.

"You nak order apa?"

"Aku nak lasagna daging."

Ayaz mengangguk. Waiter dipanggil lalu dia memesan makanan.

"Dua lasagna daging. Air?"

"Chocolate shake."

"2 chocolate shake."

Setelah waiter itu pergi, Ayaz menongkatkan dagunya sambil memandang Izara. Wajah gadis itu ditenung lama.

"Seriously love? Chocolate shake with lasagna? Tak muak ka nanti?"

Izara mengerling sedikit wajah Ayaz. "Tak."

"Kau pulak kenapa order sama dengan aku?"

C || Izara AirinWhere stories live. Discover now